Last news in Fakti

21 Януари, 2019 14:23 56 238 31

Как да се грижим за шарнирите на колата

  • шарнири-
  • автомобили-
  • съвети
Как да се грижим за шарнирите на колата - 1

Както е известно, в различните модели автомобили конструкцията на окачването не е еднаква. Леките коли се различават по количеството шарнири, които се монтират на всяко колело. В най-разпространеното окачване сред съвременните автомобили шарнирната опора е само една.

В повечето случаи тя е неразглобяема и при повреда трябва да се замени с нова. Шарнирните болтове са "пакетирани" с гумено уплътнение, пълни са със смазка, а ролята на "менискус" играе специална полимелна обвивка. Не е трудно да си представите, че по време на експлоатацията на автомобила, особено в родните пътни условия, шарнирите са подложени на голямо натоварване.

Как да се грижим за шарнирите на колата

Повечето от производителите дават срок за експлоатация на шарнирите от порядъка на 150 000 километра, но това зависи от няколко фактора. На първо място това са дупките и неравностите по пътя. Те са основната причина за износване на шарнира. Ако сте от по-внимателните водачи и преминавате през неравностите по пътя по-предпазливо, то този компонент ще остане по-дълго време здрав.

Друго, което периодично трябва да се следи, е шарнирите да не изсъхват. Това се случва при повреда на гуменото уплътнение и изтичане на смазката от шарнира. При това положение износването им ще се случи много бързо. И накрая, но не на последно място, високата скорост също оказва влияние върху шарнирните опори. Ако сте от по-спокойните водачи и натискате десния педал по-леко, то животът на шарнирите ще е по-дълъг.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    28 8 Отговор
    Аз мойте лично хубаво ги гресирам а като се разтропа ги рециклирам при една позната

    Коментиран от #8, #26, #28

  • 2 Коко55

    19 8 Отговор
    Някои вярват, че ако навиваш волана до крайна лява или крайна дясна позиция в завой, също се упражнява по-голям стрес върху шарнирите и каретата. Оставяло се малко мегдан.
  • 3 Meganoob BG

    111 3 Отговор
    Да не шофираме в България е най-добрия начин.
  • 4 Гост

    33 9 Отговор
    Както и да се грижим, колкото и да вардим, родните дупки не прощават! Това за 150 000 км важи за белите държави с хубави пътища! Тука при нас шарнири, биалетки, тампони са консуматив, заедно със смяната на маслото всеки сезон! :) Това й харесвам в случая на е36-цата - шарнирите се "избиват" от плтния метален носач и се подменят с нови от типа "плътни" (като за е30), по 20 лв./бр. и нема ядове! Издържат доста! Няма да даваш свет пари да сменяш цял носач за един шарнир, или пък да рецилкираш. Отделно всички тампони по предницата са ми полиуретан (смятай вечни), така че слабите звена са отстранени! От тук нататък задницата е бетон - разбиват се само маслените втулки и то много рядко. Абе общо взето на окачване и мотор са мн здрави и доста евтини за поддръжка!
  • 5 Госъ

    40 2 Отговор
    В крайна сметка и на нова кола шарнирите заминават много бързо. Казвам го от личен опит. Преди шест години купих чисто нова кола от представителство на немска марка (умишлено не казвам каква е марката че ще се почне едно плюене) и за по малко от 50хил километра заминаха биалетки, кормилни накрайници и шарнири. колата се кара изключително извън градско и доста често ходене по работа в Италия и Германия! Така че всичко е на късмет.

    Коментиран от #7, #21, #24

  • 6 тони

    48 2 Отговор
    шарнирите на колата като шарнирите на жената - искат редовно гресиране :)
  • 7 VAG

    15 17 Отговор

    До коментар #5 от "Госъ":

    Това твърдо е Форд !!!

    Коментиран от #31

  • 8 Ондзи

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Светла в Надежда
  • 9 Просия

    9 0 Отговор
    Ако ИЧ не карате, няма да има докин !
  • 10 ДДД

    17 2 Отговор
    шарнирът ми е 150лв и не карам от 2 години - така най-лесно се запазва стария. А то и с тези закони и всичките други неща - смятам съм взел най-доброто решение.
  • 11 карач

    15 5 Отговор
    Какви пък шарнири? Аз не знам че има и такова в колата да го....
  • 12 незнайко

    19 1 Отговор
    С една дума за нашите пътища "цяр" няма. Като се разхлопа се
    подменя. Навремето на москвича сменяхме полиуретановите чашки, защото шарнирите се разглобяваха. Слагахме и гресьорки за сазване ! Сега всичко е "еднодневки".
  • 13 Селянина с колелото

    13 0 Отговор
    Къпете ги и обличайте толо че е студено, и да ги храните редовно, ама кот видят наще пътища и сами развиеват гайките и бегат че знаят кво ги чака.
  • 14 Селянина с колелото

    7 2 Отговор
    Къпете ги и обличайте толо че е студено, и да ги храните редовно, ама кот видят наще пътища и сами развиеват гайките и бегат че знаят кво ги чака.
  • 15 555

    26 3 Отговор
    Гресирайте шарнирите.. 😂😂😂
    Да не караме Волги, след всеки проливен дъжд да гресираме предниците да не скърцат..
    Караш, като се повреди нещо го подменяш с ново, ако ти в скъпо да го подмениш това не е твоята кола.

    Коментиран от #18

  • 16 гост

    22 5 Отговор
    Имам Тойота корола, купувана нова 2007г 180 000 км само накладки! Фиат панда 2008 нов от магазина- шарнири смених на 18 000 км, на 25000км и го продадох на 30000 км
  • 17 Николай

    46 0 Отговор
    От цялата работа не разбрах как да се грижим за шарнирите. Разбрах, че са капсуловани и не подлежат на ремонт, а се подменят с нови. Разбрах и да не карам из дупките. Ами къде да карам като дупките са навсякъде?
  • 18 Николай

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "555":

    Правилно
  • 19 Дедо Митко

    5 5 Отговор
    Като започнат да ви тропат шарнири и биелетки - връзвайте смело с тел, притягайте и не се бойте!
  • 20 Bubbles

    1 4 Отговор
    Стига писахте за първобитните каруци в раздел технологии, има цял раздел наречен АВТО за тая работа!
  • 21 Колега

    9 4 Отговор

    До коментар #5 от "Госъ":

    Съжалявам да го чуя колега.Без пристрастия-просто факти:Мазда 3 купена чисто нова 2009 на 71000 км в момента,карана безскрупулно до дупка само по нашите пътища(притежавам и друг автомобил)- окачването–(вкл. шарнирните болтове) са без грешка!За десет години има сменена само една крушка габарит,преден ляв!

    Коментиран от #23

  • 22 Прост

    3 0 Отговор
    Абе грижи ..като няма в склада от Чайна има за всяка марка и модел! Смело и газ до ламарина ..чат - пат спирачка заради камерите!
  • 23 Колега #2

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "Колега":

    То както нищо не си сменял и изведнъж всичко, като каже "а сега" и ще сменяш, като невидял, и ще плащаш, като поп!
  • 24 Коментара

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Госъ":

    Спокойно, чисто нов автомобил от една корейска марка (няма да я споменавам и аз умишлено) ги "хвърли" за четири години и 3-4 месеца. Бях в потрес! После се сетих за една стара А4_ка с умиление... както и за вицовете които се разказват относно окачването им... Така или иначе, с тези пътища това е полужението...плащаме за "поддръжката" им, плащаме ми по сервизи за потрошенно окачване, абе обичаме да плащаме.
  • 25 хамаро

    19 1 Отговор
    Аз всяка вечер си ги свалям (шарнирите) и ги прибирам на топло до камината , сутрин ги слагам и за сега 6500 км. намом проблем.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Кольо Дапа

    8 2 Отговор
    За нашите пътища Ас метал и ако изкарат 50 000 км съм доволен. А тия дето си гресират шарнирите молотовки ли карат?
  • 28 Коньоездач

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Моят кожен кон все още се крепи на двата овални шарнира...
  • 29 Иван

    1 1 Отговор
    Моя опел вектра б е над 500хил км и шарнирите са му оригинални като 12 години е карана в България...
  • 30 Факт

    0 1 Отговор
    АстраF смених ги на 460000х при условие че съм я купил на реални км поне един стотак е била върната
  • 31 Мишо

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "VAG":

    Оригиналните шарнири на Форда ги смених на 280000