16 580 30

Струва ли си да монтирате допълнително турбокомпресор на колата си?

Струва ли си да монтирате допълнително турбокомпресор на колата си?

Много собственици на автомобили с атмосферни двигатели с вътрешно горене не са доволни от предвидената от производителя мощност и търсят друго решение. Едно такова е монтирането на т.нар. турбокит, който осезаемо повишава мощността на мотора. Знаете ли обаче как това се отразява на двигателя?

Няма да навлизаме в технологията на самия турбокомпресор, като ще кажем само, че той се задвижва от изгорелите газове и увеличава количеството горивна смес. От там идва и повишаването на мощността. И ако плюсовете от монтирането на турбокомпресор са очевидни, то минусите се появяват по-късно.

Доказано е, че при допълнителен монтаж на турбокомпресор ресурсът на двигателя се съкращава минимум с 30%, като в зависимост от големината на турбината този процент може да нарасне и до 70. В съвременното автомобилостроене двигателите са конструирани така, че в стоков вариант да издържат на определен брой обороти, но с увеличаване на налягането на горивната смес, определени детайли се износват значително по-бързо.

Струва ли си да монтирате допълнително турбокомпресор на колата си?

Освен това работата не се заключава до монтирането на една турбина. Нужна е смяна на дюзите, бензиновата помпа, както и монтиране на интеркулер за охлаждане на подавания въздух. Не забравяйте и за чип-тунинга, без който няма да може да се настрои правилно електрониката. Всичко това излиза доста скъпо, а невинаги работата е свършена добре.

Освен това, с увеличаване на мощността се намалява и ресурса на скоростната кутия и на полуосите. Стандартните спирачни апарати също трябва да се заменят с по-мощни спирачни супорти. След всички тези разходи, трябва да сте наясно, че ще се наложи използването на по-скъпо масло и на бензин с по-високо октаново число, който също е по-скъп.

И след всички тези разходи ще имате по-мощен автомобил, който обаче ще е със значително съкратен ресурс. Изводът е, че ако кола с атмосферен двигател ви се струва слаба, то по-добре я сменете с автомобил, който разполага със заводски проектиран и монтиран турбокомпресор.

Струва ли си да монтирате допълнително турбокомпресор на колата си?

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.

Още по темата

  • Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин?

    Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин?

    У нас не са малко местата, където се продават некачествени горива и зареждането на автомобил с бензин с по-ниско октаново число е възможно и на пръв ...
    14.08.2019
    15 956
    29
  • Защо акумулаторът "пада" през лятото?

    Защо акумулаторът "пада" през лятото?

    Обяснение за това явление има и то е елементарно, макар много хора да смятат, че батерията на колата се влияе негативно само от студа. Естествено ...
    25.06.2019
    42 452
    33
  • Шофьорски грешки, убиващи амортисьорите

    Шофьорски грешки, убиващи амортисьорите

    Регулярната проверка на ходовата част е добре да се прави на всеки 20 000 километра пробег. Важна част при нея е състоянието на амортисьорите. За да ...
    14.06.2019
    58 030
    52
  • Кога трябва да се изключва ESP-то

    Кога трябва да се изключва ESP-то

    Вече почти няма съвременни автомобили без наличието на електронни помощници. Електронната стабилизираща програма (Electronic Stability Program) или ...
    13.03.2019
    45 408
    37
  • Как да се грижим за шарнирите на колата

    Как да се грижим за шарнирите на колата

    Както е известно, в различните модели автомобили конструкцията на окачването не е еднаква. Леките коли се различават по количеството шарнири, които ...
    21.01.2019
    32 945
    30

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Караиванов

    30 14 Отговор
    Абсолютно вярно, като не ти стига мощ, продаваш и купуваш по-мощна с турбо. Чудя им се на разни дето се мъчат да си монтират допълнително турбо на атмосферки. ми то мотора не е предназначен за турбо. Всичко е сметнато не от инженерите, а от маркетиолозите.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 инж Аспарухов

    26 5 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Част от работата на инжинерите е да изберат / проектирата части с оптимално съотношение ЦЕНА-КАЧЕСТВО-ФУНКЦИОНАЛНОСТ. Това се учи в Техническите Университети даже. Има часове и по маркетинг там. Спрете да филосовствате, че се правили автомобилите от маркетинголози и т.н. Всичко си има цена, няма как и трябва да се вземе под внимание още при проектирането на изделието !!!

    Коментиран от #7

  • 3 bmw dilyr

    5 25 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    4è tq atmosferkata mi s V8 e po-silna ot redowata ti4-ka .... s turbo :) za kyw 4èp mi e smqna togawa

    Коментиран от #28

  • 4 Random

    17 3 Отговор
    Абе вие не можете ли сами да си пишете статиите? Това спирачен супорт що за животно е? Може би имате впредвид апарат? А това изречение просто ме отказа да чета нататък:Публикувано във факти.бг: Не забравяйте и за чип-тунинга, без който няма да може да се настрои правилно електрониката. Чипове отдавна не се сменят, добавят или каквото и да е. Директно се настройва компютъра.

    Коментиран от #6

  • 5 гост

    8 3 Отговор
    По-разумно е да си купите кола с турбо и да подмените турбото, дюзи и интеркулер с по-производителни, защото атмосферката е проектирана по различен начин и на различен тип работа и натоварване. Да, някои двигатели могат да издържат, но трябват много добри познания, което пък е изключително скъпо удоволствие. Ако все пак решиш да си конвертираш атмосферката в турбо, то е най-добре да си намериш пълен комплект за типа двигател и да дадеш повечко пари, например 2х.долара, и след това да подменяш и напасваш само частите, настройка на динамометричен стенд е задължителна при подобни интервенции.
  • 6 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Не си прав. При турбомотори има необходимост от подмяна на управляващата електроника и сензорите, защото са на различен диапазон и не може просто да ги пренастроиш, за да ти отчитат големи отклонения от заводските данни. Съвсем друго е ако променяш параметри на турбо-двигател.

    Коментиран от #14


  • 7 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "инж Аспарухов":

    Съгласен!! Но за такъв ъпгрейд си трябват пари и знание за да стане както трябва!!
  • 8 Перник

    2 9 Отговор
    На голфа да стана 200 коня от 1.6 мотор а имам една gti-ка 1.8 на нея и сложих от татра стана 450 коня на колела вади павета.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 Нане

    21 1 Отговор
    Я нещем мойта кола да бега, сакам на Вуте да не мое да оди.
  • 11 ФауВе

    17 2 Отговор
    Струва ли си да си турбинираш атмосферката, щом се продават готови турбомотори? А струва ли си да си купуваш БМВ последен модел, щом и 20 годишното кошче ще те затътри там, където и новата? Кеф цена няма. А в БГ турбинирането е начин да имаш 300кс кола с данък за 90кс.
  • 12 filo

    7 3 Отговор
    Дали си струва да монтираш турбо? Не не си струва.
  • 13 bmw

    6 1 Отговор
    Струва си.Просто трябва много добре да се проучи до колко може да се вдигне мощноста на всеки двигател , без да даде проблеми.
  • 14 John Doe

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    И все пак в такава статия да се пише такава глупост като "чип тунинг" е меко казано не сериозно. Такова нещо като "чип тунинг" се използваше на коли от 90-те, понеже там няма вариант за пренастройка на софтуера и се сменя директно чип на компютъра. И дори при тези коли при турбиниране не съществува такъв вариант като подмяна на чип - слага се друг комп. било то стенд алоун или пигибек. И в интерес на истината при автомобили произведени след 2000-та се получават нещата доста добре и с ремап и една допълнително монтирана широколентова сонда. Ма той сигурно автора даже ги чува тея работи за пръв път.
  • 15 Морски

    1 4 Отговор
    Абе ако искаш мощна кола купи си готова такава. Ако е за състезания слагай и пръскай пари по нея и след 2000 км сменяй мотора
  • 16 Каракуд

    14 3 Отговор
    Момчета, едва ли има по голяма грешка от това да си купите магаре и после да си хвърляте парите за да направите кон от него.
  • 17 Овчаря

    3 7 Отговор
    Турбо на карбуратор, да! Турбо на инжектори с електроника е мъкаааа, мъка!
  • 18 NOS

    2 0 Отговор
    Слагай нитро система и не се занимаваи с глупости.
  • 19 Язе

    5 1 Отговор
    "... като ще кажем само, че той се задвижва от изгорелите газове и увеличава количеството горивна смес." аФтуре, ти виждал ли си турбо?
  • 20 hienata

    8 1 Отговор
    Cъглaceн 100%. A нa кoлeгитe кoитo нe виждaт cмиcъл щe кaжa "Кeф цeнa нямa". Мeжду другoтo , учacтвaх в прoeкт при кoйтo уcпeшнo ce турбинирa Гoлф 2 c KR мoтoр (cтaндaртнo e 2,0 140к.c. бeз турбo). Рeзултaт : при 1,2bаr oкoлo 270к.c (пoчти двoйнo), прoбвaн e eдин двa пъти и при 1,5bаr и вce oщe e здрaв, a минaхa 4 гoдини (кoлaтa ce кaрa caмo прeз уикeндитe). Cтрувa cи , 270к.c нa 980кг cи e ceриoзнa мaшинa.

    Коментиран от #26

  • 21 Аз само да кажа

    6 1 Отговор
    Радославе не те ли е срам да говориш за малък ресурс, а на 2 от 3 снимки е 2jz, на 2 та е даже монтиран да драгстер до колкото виждам с два огромни турбо компресора с стокова глава! Моля те мисли преди да слагаш снимките има и хора който разбират :) просто съвет 👍
  • 22 Овчаря

    0 1 Отговор
    Каквито и магии да правите, след тунинга има ли на 4000 оборота жълт пламък в горивната камера, зарежи!

  • 23 майстора

    3 0 Отговор
    С turbocharger за който се говори в статията е така НО за това има supercharger.....който не скъсява така живота на агрегата по-лесен за монтаж на готовите китове и по евтин вариант лично аз го предпочитам
  • 24 Детска радост, бенгалски огън!

    0 0 Отговор
    Съвсем не!
  • 25 Всеки избор си има цена

    3 2 Отговор
    Същата работа е когато се монтира газова уредба на бензинов агрегат, когато не е произведена колата с такава уредба! Правиш икономия от горивото, но времето за основен ремонт на двигателя от 500000 км пада на 350000 км и от там нещата се изравняват от към цена за поддръжка. А и да се върнем на темата спортните части имат по-къс живот /освен K&N филтрите :)/ от стоковите - да речем накладки, гуми, съединител и т.н. - така че за спортен автомобил си трябва сериозен спонсор, никой не може да си позволи основен ремонт - нещото което се прави на всички спортни машини след всяко състезание в което участват без значение дали говорим за рали или за формула 1. Затова ако искаш спортна бегачка си взимаш Honda S2000 и не слагаш газова, нито турбини и чипове - а само А98 и газ до дупка. И не правите направи си сам.
  • 26 Random

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "hienata":

    KR е 1.8 16 клапана на Голф 2 ГТИ. Голф 2 няма 2.0. Другият мотор за тунинг на VW е ABF - на Голф 3 2.0 150 коня(и на пасат е слаган, и други)
  • 27 за гъби съм

    1 0 Отговор
    A някой ползвал ли е от тия новите електрически турбини и суперчарджъри?
  • 28 А на дилъра да му кажа

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "bmw dilyr":

    Ти къде си тръгнал с тоя твоя чеп с в8 който съм сигурен че е 286кс мотора😂😂😂 един в тек тайп р с 215 коня те прай сам да си говориш до 240км/ч само че разликата наеш къде е че тайпа при нормално каране харчи под 10 и си караш резачка (мисли си че е миксер) 😂 а твоя чеп под 12 не миеш да го свалиш, за тва газчица бате и си траеш и си дупе с 25 годишно бмв, че като те гледам как пишеш пари за по ново нямаш ако не е и 99 та е 39 ка 😂
  • 29 hienata

    1 0 Отговор
    Нарочно писах 2.0. Донора беше вече "тунингован" с ковани бутала с "дълбоки" чела + "разтоварваща" гарнитура. Смятахме го, че е около 1940 кубика. Просто ,предишните майстори (австрийци) не бяха успели да нагласят горивната смес. Работеше на богата смес и се наложи смяна на ЕКУ. Абе не е толкова просто, но в общи линии е това.
  • 30 Ивайло

    1 0 Отговор
    Турбото си е турбо, ама кубатурата си е кубатура! There is no replacement for displacement!!! ;)))

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.