15 012 65

Ел. тротинетките са по-вредни от градския транспорт

Група учени от университета в Северна Каролина направиха проучване и доказаха, че като се вземе предвид замърсяването, което съпътства производството и разпространението на електрически скутери, те са доста по-малко екологични от велосипедите, от обществения транспорт и особено от пешеходния.

Учените отчитат атмосферните емисии на въглеводородно гориво, което се изгаря за производството на електричество, необходимо за зареждане на скутера, както и въздействието върху околната среда от материалите, използвани при производството, транспортирането и монтажа на електрическите скутери. Между другото, количеството електричество, използвано за презареждане на скутера, е най-малката от злините.

„Много по-вредно за околната среда е производството на материали, от които е направено превозното средство - метали и пластмаса. Те причиняват много повече щети на природата, отколкото зареждането на електрически скутер ”, казва един от авторите на изследването, Джереми Джонсън. - Други вредни последици са свързани с транспортирането на скутери до нощни станции за зареждане, тъй като в повечето големи градове, където се наемат, скутери, които са напълно изтощени, се транспортират с кола. И тези коли отделят изгорели газове в атмосферата. "

Изследователите са съставили рейтинг на превозните средства, показващи колко вредни са за околната среда. Разбира се, най-лошото е карането на стандартна кола с ДВГ. Но използването на електрически скутери, както се оказа, е по-лошо от пътуването в автобус с висок пътнически трафик. Като цяло резултатите показват, че въпреки че скутерите могат да бъдат ефективно решение на проблема със задръстванията в града, те не намаляват въздействието на градската транспортна система върху околната среда толкова, колкото се опитват да си представят производителите и компаниите, които предлагат електрически скутери.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 26 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Коментар📝

    82 24 Отговор
    Колкото и да е ГАДНО НА ВЛАСТТА ЧЕ ХОРАТА ВЕЧЕ ПОВЕЧЕ ТЪРСЯТ НЕЗАВИСИМОСТ ОТ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ ОТ ДАНЪЦИ И ТАКСИ ТОЛКОВА ЩЕ СЕ АКТИВИРА ПЛЮВАТЕТО НА НЕЗАНИСИВИТЕ ТЕХНОЛОГИЙ И ВЪЗПРИЯТА НА ЖИТЕЙСКА ЦЕЛЕУСТРЕМЕНОСТ КЪМ ИГНОРИРАНЕ НА "РЕКЕТА"

    Коментиран от #5, #21, #25

  • 2 tkzs

    65 12 Отговор
    ' електрически скутери, те са доста по-малко екологични от велосипедите, от обществения транспорт' м'къ!? то обществения транспорт кат са пруизвежда, аслъ, ич ни са замарсява екологията.

    Коментиран от #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 Гост

    19 3 Отговор

    До коментар #3 от "pesho":

    Няма така дума прЕдвижване
  • 5 анова

    56 1 Отговор

    До коментар #1 от "Коментар📝":

    То си е жив грабеж то Зони данъци прегледи винетки поддръжка горива застраховки хората трудно ще се оттърват от лакомите инстшнуции
  • 6 да питам

    34 11 Отговор
    колко км трябва да измине най-новият електрически МБ за да изравни замърсяването си с аналогичния дизелов вариант - 150 000! справка автомотор унд шпорт.де

    Коментиран от #9, #41, #60


  • 7 Random

    27 33 Отговор

    До коментар #2 от "tkzs":

    Батериите са много мръсни за производство. Градския транспорт няма батерии. Пък и един автобус превозва 60 човека, една тротинетка един, най-много двама. Демек вместо един автобус трябва да се направят 60 тротинетки. А тротинетките са чиста пластмаса.
  • 8 Усмивката

    39 5 Отговор
    Групата учени ,след като взеха необходимото ,излязоха с революционно откритие.Въздуха който дишата,дишаме, е по вреден от цигарения дим.Щото, знаете ли колко е замърсен ,вкючая и прахови частици от вятъра над 12.5 км.ч.
  • 9 Гледай сега

    18 15 Отговор

    До коментар #6 от "да питам":

    Това зависи как се произвежда тока, дали е ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ или т. н. Ако енергията е зелена въглеродния отпечатък се изчиства мнооого по-рано. Това което са написали е за Германия, където голяма част за момента е ТЕЦ. Когато минат на вятърни турбини, на солари и т. н. няма да е 150 хил. км, а 50 хил. км.

    Коментиран от #15

  • 10 Бля бля

    23 21 Отговор
    Да си Еко, значи да си Гей !

    Коментиран от #12

  • 11 Еколог

    31 16 Отговор
    Групата учени са малоумни комплекса ри, които искат да им обърне някой внимание... Петролното Лоби газ пикае от завист срещу електричките:)

    Коментиран от #13

  • 12 Random

    18 5 Отговор

    До коментар #10 от "Бля бля":

    Прав си. Мани ги тия джендъри тука
  • 13 Random

    24 11 Отговор

    До коментар #11 от "Еколог":

    Газ пикаят електроджендърите че не им стига вниманието
  • 14 NikNay

    20 6 Отговор
    Прочетох първите 10 реда и веднага направих паралел с Тесла . . .
  • 15 Да питам

    13 11 Отговор

    До коментар #9 от "Гледай сега":

    Не е така. Преди да тръгне новият мб е замърсил от производството му с 33 тона еко замърсители! Следва ново замърсяване от движение - прахови частици например и др. Просто четете и гледайте. Иначе сте като онова дете дето развява зеленото знаме по цял свят.

    Коментиран от #17

  • 16 criminal

    16 14 Отговор
    А щото в колелото няма метални пластмасови и разни други материали нали.....

    Коментиран от #18

  • 17 Random

    15 5 Отговор

    До коментар #15 от "Да питам":

    Тия 150 хил км идват само от батериите, другото е еднакво - метал, кожа, пластмаса.
  • 18 Random

    11 8 Отговор

    До коментар #16 от "criminal":

    Пластмасата е в пъти по-малко от тия джендърии и няма батерии.

    Коментиран от #52

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Мартин

    13 7 Отговор

    До коментар #1 от "Коментар📝":

    Да брато, да си унищожим планетата щото те е срам да се возиш в рейса, щото ти си незавизим и рейса няма да ти казва по какъв маршрут да минаваш. Твоята независимост е застрашена не от нещо друго, ами от това, че нямаш право да караш тротинетка. Купи си ролери! Потърсете в Гугъл какво е положението в Китай с въпросните тротинетки, там ги има от няколко години. Запознайте се и тогава коментирайте. Тия тротинетки имат живот около 1000 часа по спецификация на производителя, автобусите очевидно имат много по-дълъг живот, ама много.. всички сме се возили в 30-40 годишни дранголници.
  • 22 Behemoth

    10 4 Отговор
    Вярно е един рейс въобще не замърсява нито по време нито след производството си...
  • 23 Ventura

    14 1 Отговор
    Значи манго с каруцата и кончето са най- екологочни! Няма данък, ГТП,няма тежки прахови частици и т.н..
  • 24 идиот 1981

    18 0 Отговор
    1.6лв билет да ви е...пу....май. ...
  • 25 type-R

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Коментар📝":

    То хубаво да не плащаш на мафиотите, и при това да не получаваш нищо срещу тези данъци, но как да го караш това през зимата на снега, или през лятото в 40-градусовата жега?
  • 26 Кой68

    13 3 Отговор
    Какво мислят за производството на батерий-акумулатори за ЕЛавтомобилите?Там как са вредните емисий?Щом от производсвото на една тротинетка е толкоз страшно😱.

    Коментиран от #49

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор

  • 28 прозт

    9 2 Отговор
    И учените от университета в Северка Каролина отделят вредни газове. Не е ли добре да помислят за колективна самоефтаназия?
  • 29 Път към вечноста

    16 1 Отговор
    За три дни в София, 4-ЧЕТИРИ злополуки, пред мен със тези скутери ! Карат ги хора на всякакви възрасти и без никакви познания за пътно поведение, правилници или закони !!!! НИТО ЕДИН ОТ ШОФЬОРИТЕ НА КОЛИТЕ НЯМАШЕ ВИНА ! Пред "Рамада"-"Новотел", привечер, мургав "събрат", лежеше по корем с тротинетка, пред скъпа кола и пищеше (обръщаше се по корем и скрито си пушеше цигара) Наоколо "изведнъж" изкочиха десетина подобни "събратя". Веднага пристигнаха линейки и го откараха ! " Събратята" спореха със разследващите! След 6-часа още бяха там! Светофар на "Стамболииски", тъпак от пълн дясно пресече пред мен, зад трамвай и срещу друг трамваи и идващите коли и се удари в паркирала кола, откараха го ! Почти на същото място след час, момиче движейки се срещу движението зави и пресече пътя на колите и трамвая, откараха я ! !!!!!!!? Четете внимателно !
  • 30 Лорчето

    11 4 Отговор
    Едва ли ще плюете тротинетките толкова яростно ако ме видите как се спускам надолу по “Черни връх” към НДК чисто гола.

    Коментиран от #31

  • 31 Път към вечноста

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "Лорчето":

    БРЕЙ, Може и без тртинтката, що за поза? Така и ще отпътуваш към...голичка! И ЩЕ ПЛЮЕМ, ПЛЮЕМ, ПЛЮЕМ, ОЩЕ ПОВЕЧЕ !
  • 32 валхала

    4 4 Отговор
    Убий говедото на тротинетка. Намажи гумите си с него. Долу гадните гниди на две колела. Тор е велик.
  • 33 Овчаря

    4 2 Отговор
    Платени!!!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

  • 35 и пешеходците вредим

    7 2 Отговор
    Това значи ли че аз като пешеходец също съм вреден за градската среда тъй като маратонките който нося са произведени от изкуствен плат и гума и е ползвано ток за това.
  • 36 Бай Ганьо

    5 0 Отговор
    Я си гилам с магарето до магазина,свръх екологично...няма замърсяване нека разход хайванина,само дето сере и пърди чат пат ма не мирише много де.та така
  • 37 чавдар

    1 0 Отговор
    коя е тая група учени бе гламар
  • 38 Обикновен човек

    1 0 Отговор
    Аз мисля че е излишно даже смешно да се коментира: кормило с две гумички, държавата ни няма никаква система! Кандидатстваш за 1пост а извършваш 3 отделни дейности... Това ли е главно усложнение Ел тротинетки....
  • 39 Антиамерикански учен

    6 2 Отговор
    Констатация на "учени" от Северна Каролина ... "Публикувано във факти.бг: „Много по-вредно за околната среда е производството на материали, от които е направено превозното средство - метали и пластмаса". И от какво се правят колите и велосипедите бе г-да учени. Нали и те са от същите материали?!?! Нима не е вярно, че бързащият за работа пешеходец не отделя повече СО2?!? И хората ли са вредни?! Въобще кой поръчва тази така наречена статия на тези "учени". И дали не си е поръчал резултата?

    Коментиран от #50

  • 40 bak6ona

    6 4 Отговор
    бакшишчетата/ такситата са мн тъжни заради теа трутиентки
  • 41 да бе амш

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "да питам":

    Като туриш и добива и рафинирането на петрола в сметките - 15000км.
  • 42 Хиена застраховател

    5 0 Отговор
    Направете '' Гражданска отговорност''и за тротинетките и край с тях!
  • 43 един

    3 2 Отговор
    Това е една глупава статия и най важното не е вярна. Тази статия не обяснява нещата по същество, говорят се общи приказки без да има реално установен по същество проблем.
  • 44 3874

    4 1 Отговор
    Абе рипате и скачате за това кой какво използва за производството на автобусите и тротинетките, но не виждам някой да взема предвид срокът на експлоатация и амортизация на тези два продукта. Все пак един автобус веднъж произведен се използва поне 10-12 години в пек и дъжд, докато тези тротинетки май трудно преживяват повече от едно, две лета. Така че по-полека с изводите и обвиненията. Нещата никога не са толкова прости, колкото изглеждат (един от законите на Мърфи).
  • 45 гост

    4 1 Отговор
    По-добро от колелото няма, и то не електрическо, а нормално, с педали и изискващо физическо натоварване. Всичко друго е глупост, защото е свързано с батерия и редки метали, които са силен замърсител на околната среда, било то дали са ти близко или далеч от теб. Ако не ти пука, че деца работят в кобалтовите мини, от които ти идва материала за скутера, то тогава си брутален псевдо-еколог и изключителен лицемер.

    Коментиран от #65

  • 46 м26

    3 0 Отговор
    "Aтмосферните емисии на въглеводородно гориво, което се изгаря за производството на електричество, необходимо за зареждане на скутера" - И някъде казват ли, въпросните учени, с кой метод е произведено електричеството? Ако е чрез изгаряне на дървена дограма, дрехи втора употреба и автомобилни гуми (както правят някои в софиянци) то резултатите им са правилни. Ако енергията идва от възобновяеми източници или АЕЦ, то резултата вероятно би бил различен.
  • 47 Последно изследване на учените

    5 0 Отговор
    Пърденето е най-вредно , защото изтънява озоновия слой на планетата ! Спрете да ядете !
  • 48 12345678

    1 4 Отговор
    Трябва всячески да се затрудбават шофьорите, докато сами се откажат от колите! Тротинетки и велосипеди трябва да са навсякъде с предимство - никакви коли.Има и градски трянспорт,за тези които не искат вело и тротинетки. Такси за влизане в центъра/зелена и синя зона/, паркиране по 10лв на час и т.н.

    Коментиран от #56, #62

  • 49 Този

    6 1 Отговор

    До коментар #26 от "Кой68":

    Колега много хора не са наясно какво съдържа една такава батерия, как е произведена и от къде идва ресурса за нея.. Да не говорим ,ТеслЍте ,като се запалят че причиняват едно мини бедствие в района и замърсяват почва вода и сие..
  • 50 type-R

    6 0 Отговор

    До коментар #39 от "Антиамерикански учен":

    И хората са вредни, да. Ще плащаме данък "дишане" и данък "ядене на пържола". Вие още си трайте, ще видите колко са изобретателни!
  • 51 Именно

    6 2 Отговор
    Тоя първи абзац кърти журналистически мивки! "... доста по-малко екологични от велосипедите, от обществения транспорт и особено от пешеходния" ОСОБЕНО ОТ ПЕШЕХОДНИЯ ?!? Кой транспорт по-точно е по-екологичен от пешеходния? Хахаха ... боже, боже колко глупост има на тоя свят!

    Коментиран от #57

  • 52 Именно

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Все повече колела са или електрически, или доста хора си ги ъпгрейдват до електрически. Ама не чувам да се протестира с/у батериите по принцип (още по-малко да се търсят алтернативи), а се протестира с/у скутерите? М/у др. на доста места започват да пускат ел.автобуси, които биха имали същия проблем с "мръсните" батерии ... както и Спарковете които вече доста хора ползват ... Да вземат да сложат данък екология на всеки вид мпс с батерии направо :)
  • 53 Именно

    3 2 Отговор
    Една малка подробност която в поръчковата статия са забравили е че замърсяването от батериите е на мястото на производството им. Не че няма такова замърсяване, но като е концентрирано е по-лесно да се ограничи и контролира ... ако се правят реални одити на фабриките за батерии, а не 'под масата' разбира се.

    Коментиран от #63

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор

  • 55 Група учени от Северна Каролина

    3 1 Отговор
    „Много по-вредно за околната среда е производството на материали, от които е направено превозното средство - метали и пластмаса. " - По-тъпо нещо не бях чел! А велосипедите и автобусите сигурно се правят от хартия.....И се движат от вятъра...
  • 56 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #48 от "12345678":

    Ела да ме затрудниш.Карам всеки ден и ако искаш ела но после сам се отвивай от полуоските.Дреме ми за такива като теб.Не случайно съм с тромби от камион-като натисна клаксона и му писнат ушите започва да бута и колело и всичко.
  • 57 type-R

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Именно":

    Скоро ще ни опаковат в кашони и ще ни пращат по пощата. За да "не замърсяваме" А Apple да могат спокойно да продължат да бълват електронен шит по 2000 лв/бр, любимият вибратор на "зелената" секта!

  • 58 type-R

    3 0 Отговор
    На който му се рискува нека си кара тротинетката. Аз съм колоездач от 30 г и едновременно и шофьор, веднъж само пробвах да се кача на тротинетка и моментално се отказах. Следващия ден гледам същата работа: един пак така като мен щеше да се търти на асфалта... Така че... всеки си решава. Но да я кара където са колелетата и др подобни: на велоалеята или до 50 см от бордюра! Както е по закон и както нас са ни учили в училище преди години! Не може колите да вървят с 50 и изведнъж някаква тротинетка / колело / скейтборд да се влачи по средата на пътя с 20 че даже и в насрещното! Мисля че това е работа на полицията и тя би трябвало да се намесва в такива случаи!

    Коментиран от #61

  • 59 666

    1 1 Отговор
    Вредна е колата на автора. Там няма пластмаса и желязо.
  • 60 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "да питам":

    Ако питаш същите пристрастни идиоти от ауто мотор и т.н. дали китайските електромобили замърсяват повече от дизелов ваг,ще ти кажат ,че от китайските по-големи замърсители НЯМА...ти продължавай да вярваш на немеца
  • 61 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "type-R":

    Прав си,трябва и солени глоби за тротинеткаджиите каращи където им харесва освен в обособените вело алеи-тези наглеци са потенциални клиенти по болниците
  • 62 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "12345678":

    Теб да не те е опъвал някой шофьор или си ял бой преди да те опъне
  • 63 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Именно":

    А защо изобщо трябва да замърсяват ? Китайците и те са хора,трябва ли да страдат за да ти е добре на теб...земята също страда от ел транспорта както е писано в статията
  • 64 NameLess

    0 0 Отговор
    Тея друга работа нямат ли си! Градския транспорт не се зарежда така ли!? Ами тролейте? Ами електрическите Автобуси!? Ами тези на Дизел!? Не са нормални тез!! Тяяяяя според тях и моята което е ръчна сигурно е вредна!? Данък няма ли да сложат за тях, нещо регистрационни табели!?
  • 65 Тесла 5

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Глупости, преди 10 години бяха деца,сега отново деца. Че те пораснаха вече бе

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.