4 944 34

Honda ускорява с три години отказа си от ДВГ

Бензиновите и дизеловите модели на Honda ще изчезнат от европейския пазар през 2022-ра, три години по-рано от планираното досега. Японската компания ще предлага само електромобили, но в гамата ще останат и хибриди, съобщава The Times.

Европейският пазар ще се прости първо с дизеловите "хонди". Доставките им за британските дилъри на марката вече са преустановени, а последните автомобили на склад ще бъдат разпродадени през следващите седмици.

Решението на Honda да елиминира бензиновите и дизеловите модели от гамата си е продиктувано от предстоящите ограничения за автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа. След 10 години продажбите им ще бъдат забранени във Великобритания, Германия, Ирландия и Нидерландия, а през 2040 г. към тях ще се присъедини Франция. Най-рано от бензинови и дизелови коли ще се откаже Норвегия - през 2025 г.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 17 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Хората карат

    52 22 Отговор
    колелета от години, ние щото сме големи смърдим с дърти дизели. После що сме най-болната нация? Предполагам щото сме и най-глупавата също
  • 2 антрашпиц

    29 10 Отговор
    И аз ша са отказвам от бензина и дизела.Минавам на конска тяга-екологично е..
  • 3 Слагат каруцата пред коня

    21 21 Отговор
    Не мога да разбера, как компания която досега няма нито един електромобил, само след две години се отказва от автомобилите с ДВГ. Тези задминаха и volkswagen по обещания. След две години все още няма да са успели да направят електромобил който да не се пали, а не дай Боже да имат проблеми със софтуера като volkswagen при започване на производството.

    Коментиран от #4, #6, #8, #13, #15, #33

  • 4 699

    25 6 Отговор

    До коментар #3 от "Слагат каруцата пред коня":

    китайски подизпълнители, кво чудно има? Електрически двигател и батерия са крайно прости за масово производство. Електроника, купе, табло, седалки са си същите. Предполагам, че дори ще им паднат разходите тъй като конструкцията на купето ще се опрости. Половината електроника също ще отпадне.

    Коментиран от #5, #10

  • 5 Ех колко просто звучи на думи

    23 5 Отговор

    До коментар #4 от "699":

    Само че само за последните две седмици, пръстите на едната ти ръка не стигат да изброят отзованите модели заради риск от пожар електромобили и хибриди. Оказва се, че не било толкова просто колкото изглежда първоначално.
  • 6 Не мога

    14 9 Отговор

    До коментар #3 от "Слагат каруцата пред коня":

    да разбера как не разбираш, че който не се адаптира ще отпадне като Нокиа навремето със смартфоните

    Коментиран от #9


  • 7 Хе хе

    9 7 Отговор
    Еееех, а Гост със специалното Т, все говореше че японците минават на водород! А той Мъск и тях е заразил, май! 😂

    Коментиран от #11, #31

  • 8 Miusuka Madoto

    32 7 Отговор

    До коментар #3 от "Слагат каруцата пред коня":

    Хонда да не е Фолксваген бе, преател? Там инжинерите мислят, а не гледат само как да вземат парите на ВАГ-сектантите!
  • 9 Е нали това ти говоря

    15 6 Отговор

    До коментар #6 от "Не мога":

    Само с приказки не става. Къде са им електромобилите, ако ще се отказват от ДВГ? Ако днес се откажат от ДВГ на практика няма да има какво да продадат утре. Според мен трябва да имат поне един електромобил в продажба, преди да започнат с гръмките обещания.

    Коментиран от #12

  • 10 Урко

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "699":

    А тогава защо изходящите, пазарните цени са толкова по-високи от тези на колите с ДВГ? Само маркетинг и лов на балъчета?

    Коментиран от #14

  • 11 Абе да не стане оная

    6 3 Отговор

    До коментар #7 от "Хе хе":

    Стоя и си мисля стоя и си мисля и накрая усещам как само стоя. Лошото е че много мислят и нищо не правят.
  • 12 Мустака

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "Е нали това ти говоря":

    Ей го е - горе на снимката - зарежда!

    Коментиран от #16

  • 13 гост

    6 9 Отговор

    До коментар #3 от "Слагат каруцата пред коня":

    Четете малко по-внимателно , щото журналистите обичат гръмките заглавия !!! Публикувано във факти.бг: Японската компания ще предлага само електромобили, но в гамата ще останат и хибриди !!!! Демек поредния кьорфишек , отказва се , ама ще предлага "хибриди" , които са естествено и с бензинов двигател !!! Но все пак е първа стъпка , след 2030 или по-скоро след 2025 , щото после няма луди да купят пушилник и те ще отпаднат и ще останат само чистите електрички !!!

    Коментиран от #17, #19, #20

  • 14 699

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Урко":

    защото са малко бройки, а разходите са високи. Много вероятно да си слагат и държавната субсидия в цената. Тъй и тъй клиента като вземе примерно 5 000 от държавата, производителя защо да не си ги калкулира в цената? Ако си купуваш електрическа тротинетка има ли значение марка, все китайски части. Естествено по-висока цена, гарантира по-високо качество. Де ги виждаш китайците да направят ДВГ? Да не говорим за технологията на производство.
  • 15 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Слагат каруцата пред коня":

    Демек отказва се от моделите САМО с двг и остават хибриди със зареждане от контакта , които се водят електромобили , ама имат и двг и чисти електрички , от които за момента имат само тоя на снимката !!
  • 16 Е картинка де

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "Мустака":

    Ама картинка работници не храни. Колко такива колко такива като на картинката са продали досега?
  • 17 ДВГ

    10 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Не се пъни толкова.Да изчакаме бедните европейци да разберат,че остават без евтините автомобили с двг и ще трябва да ходят пеша.Зелените европейски политици ще дадат заден като видят сопата.

    Коментиран от #24

  • 18 Африканец

    20 12 Отговор
    За моя огромна радост, дизела заминава в музея, където винаги му е било мястото.За камиони- както и да е, но за коли- тая смрад трябваше отдавна да се изхвърли. Айде сега, бековете с 15 годишните Умрели ТДИ-та , почвайте да бълвате гнус. Ама ме боли фара за вас и смърдящите ви пушилници. Карам си бензинката , евро 5 и като забранят и тях - ще си купя ел. Народ , който въртящия момент му е по- важен от здравето на децата- тва е умрел народ. Тва е положението.

    Коментиран от #21, #28, #29, #30

  • 19 ФауВе

    8 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    За да останат само чисти електрички, първо трябва да създадат чисти електрички.
  • 20 един от стадото

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    и това се отнася само за Европа. Хонда така или иначе гледа на нас като на др, отдавна. Закриха европейския Акорд, една балансирана кола, без изцепки и излишни глезотии на прилична цена. Какво му беше на Акорда, без фукнята и пейките отзаде на Сивика, без борба за рекорди с тоя и оня на Зеления ад, но получила оценка от редовия потребител и вярна служба без особени проблеми.
  • 21 ФауВе

    10 5 Отговор

    До коментар #18 от "Африканец":

    Направи заплатата на българите, като на германеца и тук ще си сменим дизелите с електрички. Дори няма да те чакаме теб, да ни убеждаваш.

    Коментиран от #22, #25

  • 22 ДВГ

    11 4 Отговор

    До коментар #21 от "ФауВе":

    Защо смяташ,че в Европа всички са богати?И там има бедни дето карат коли втора употреба.Тези хора как ти се струва,дали ще си купят електрички?

    Коментиран от #23

  • 23 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #22 от "ДВГ":

    Да , също втора употреба , хахах !! Само след 5-6 годинки , само гледай !!
  • 24 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #17 от "ДВГ":

    Има някой дето се пъне , ама и акъл раздава , хахах !! Мноооого ти е грешна информацията и още по-грешна ще става !!! Европейците ако ги питаш още утре ще забранят пушилниците , те и вече един куп дела заведоха и спечелиха срещу корумпирани политици и лобисти които бавят затягането на мерките !! Напротив , именно политиците мотаят нещата , щото "стогодишните" реват на умряло и плашат , че ще секнат комисионните , ама свърши тая , само гледай до 4-5 годинки каква сеч ще е на пушилници , ще ревеш със глас , не че сега не го правиш !!

    Коментиран от #26

  • 25 гост

    6 11 Отговор

    До коментар #21 от "ФауВе":

    Никой никаква заплата няма да ти "прави" , особенно пък за да си купуваш нещо си , ти за къв се имаш , хахахах !! То в Германия с техните заплати над 50% от хората нямат коли , той в България ще иска да му "правят " заплата , хахахах !!! Заплатата се заслужава и изкарва , а не се "прави" !!! И има достатъчно хора и сега с "немски" заплати в България и не са чакали никой да им ги прави !!!
  • 26 Двг

    11 4 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Времето ще покаже кой е прав.Вземи на бедните колите и ще излязат със сопите.Електтричка втора употреба кой идиот ще си купи.Хората нови не ги купуват,ти със стари батерии им предлагаш.

  • 27 Димов

    5 0 Отговор
    Братчета и той ускори с три години отказа си от пиенето. И той няма идея какво ще пие после.
  • 28 Народ

    4 3 Отговор

    До коментар #18 от "Африканец":

    Ми нали и ти си от тоя народ бе Африканец. То твоята дърта бензинка ЕВРО5 не е по чиста от другите....
  • 29 Народ

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Африканец":

    Ми нали и ти си от тоя народ бе Африканец. То твоята дърта бензинка ЕВРО5 не е по чиста от другите....
  • 30 Народ

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Африканец":

    Ми нали и ти си от тоя народ бе Африканец. То твоята дърта бензинка ЕВРО5 не е по чиста от другите....
  • 31 Чук

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Хе хе":

    Заразил дръжки, то за водородни коли само крадене на държавни пари не стига, требе ди и малко акъл
  • 32 Ко речи

    6 0 Отговор
    Хонда без VTEC не е Хонда

    Коментиран от #34

  • 33 Именно

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Слагат каруцата пред коня":

    Вземи прочети малко преди да драскаш глупости! Хонда имат доста хибриди, и са първите които направиха кола с водородна горивна клетка (тоест електрическа с водород за гориво вместо батерии). Сега са обявили че пускат и 6 модела на ток. Ако някой може да реши и догодина да пуснат изцяло нов модел, това е Хонда
  • 34 Хонделката

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Ко речи":

    Затова си карам старата хондела двувалка 1.6-170к.с. на 211 000км.набор 92г.с разход 5.8л.110-120км.ч.извън градско и 8-10л.градско и го местя, ту у лево,ту у десно от скука че не пия кафе по сервизите.От 11г.си е имам и всеки път едно и също като минавам преглед,катализатор има ли отговарям не някой го е избушил преди мен.Защо,питам аз,ами защото без катализатор си на ръба да влезеш в нормите за вредни газове и ако съм сложил катализатор съм щял доста нови коли да ги сложа в джоба си.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.