Last news in Fakti

9 Декември, 2020 17:03 15 381 103

Змии спряха строежа на берлинската фабрика на Tesla

  • tesla-
  • гигафабрика-
  • берлин

Tesla се сблъска с нови проблеми покрай строителството на новия си завод Берлин, съобщава Der Tagesspiegel. Този път строежът на фабриката е преустановен заради опасения за зимуващите в района змии и гущери.

Немски еколози са се обърнали към административния съд във Франкфурт на Одер заради изсичането на 82.9 хектара гори, макар че от Tesla са обещали да засадят тройно повече. Предстоят консултации между държавните органи за опазване на околната среда и компанията на Илон Мъск, за да се намери изход от ситуацията.

Строежът на новата Гигафабрика недалеч от берлинското летище вече бе спиран заради неплатени сметки за вода. Заводът ще се простира на площ 300 хектара - колкото 420 футболни игрища.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЛЛЛ

    44 4 Отговор
    А костенурки и таралежи няма ли освен змиите
  • 2 прррц

    36 7 Отговор
    немските еколози не обичат електромобилите май.

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    23 17 Отговор

    До коментар #2 от "прррц":

    По-скоро чуждите електромобили , щедро финансирани от ВАГ и сие , но няма да им помогне , ядец !! И това е само първата фабрика на Тесла в Европа , ще има поне още 4 и то по-скоро отколкото могат да понесат !

    Коментиран от #6

  • 4 Ми, то

    22 7 Отговор
    В Германия живеят не хора, а змии, те затова ги обичат животинките
  • 5 Това са гущери, които са защитени

    20 7 Отговор
    Има си определено време когато могат да се местят. Закони, които спират варварщината. Тесла са имали поне 1 година време и прозорец от 3-6 месеца, за да свършат тази работа, но някой не е помислил навреме. Няма какво повече да се каже.
  • 6 Хайл

    22 13 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Илончо обещал да "засади" 3 пъти повече пък водата не си плащал...тесларя отивай да трепиш змии и гущери че пречат на бога ти илончо да "строи" гига фабриката и се бави за другите 4....хахаха балона тесла почва да се пука...тесларя пак си даваш сам + 🤣🤣🤣
  • 7 Минувач

    14 2 Отговор
    Трябва да има и бръмбари...
  • 8 ДВГ

    15 10 Отговор
    Балона се надува,надува,надува......

    Коментиран от #9

  • 9 Ти гледай да не се напълни балона

    11 11 Отговор

    До коментар #8 от "ДВГ":

    Защото анализаторите казват, че въздуха в балона на Тесла може да бъде запълнен с Mercedes и разни други компании. Даже по закон и правилник, за такава "дребна" сума, като покупката на Mercedes, Илон Мъск не трябвало да иска разрешение от борда на директорите, а можел да го направи еднолично, защото ставало въпрос за под 20% увеличение.

    Коментиран от #10, #19, #27

  • 10 Turbo

    19 6 Отговор

    До коментар #9 от "Ти гледай да не се напълни балона":

    Не може да купиш нещо,което не се продава!

    Коментиран от #12, #15

  • 11 За Радев и компания

    6 8 Отговор
    Само да спомена, че Тесла все още няма окончателно разрешително за строеж, което се очаква да и бъде дадено след няколко седмици, а повечето сгради вече са построени.

    Коментиран от #13, #14, #21

  • 12 Само така си мислиш

    7 12 Отговор

    До коментар #10 от "Turbo":

    Да си чувал за враждебно поглъщане? Трудно биха купили BMW защото е почти семейна фирма, но Mercedes само стой та гледай. Прочети малко информация от анализатори.

    Коментиран от #20

  • 13 Гост

    15 4 Отговор

    До коментар #11 от "За Радев и компания":

    разрешителното се издава преди започването на строежа хахахахаха като гледам и сградите не са готови много лъжеш.

    Коментиран от #30

  • 14 Димов

    12 2 Отговор

    До коментар #11 от "За Радев и компания":

    Електрика,какви глупости пишеш пак.Циганските къщи защо ги събарят?Защото са незаконно построени на общинска земя,без строително разрешение и архитектурен план.Защо смяташ,че Мъск ще строи без разрешение?

    Коментиран от #16

  • 15 Амммм

    4 8 Отговор

    До коментар #10 от "Turbo":

    Хахахаха! Не можеш, да купиш нещо което не се продава?? Хахахаха! Ма той китайски, ма! Хахахаха
  • 16 Ами четете, вместо да се излагате

    5 9 Отговор

    До коментар #14 от "Димов":

    Тесла да обезлеси допълнително на площадката в Гига в Берлин на свой риск

    1 декември 2020 - 17:49

    Държавната служба по околната среда в Бранденбург даде разрешение на Tesla да започне по-нататъшни дейности по разчистването на площадката на Гига-Берлин в Грюнхайде предсрочно. Tesla продължава да изпълнява одобрените мерки за изграждането на Gigafactory 4 на СВОЙ РИСК....

    Досега строителният напредък на Tesla за Gigafactory 4 в Grünheide се основава единствено на временни разрешителни, направени възможни от Федералния закон за контрол на вредните емисии. Според по-ранна информация от министъра на икономиката на Бранденбург Йорг Щайнбах окончателното екологично разрешение трябва да бъде предоставено до СРЕДАТА НА ДЕКЕМВРИ 2020 г. ...


    Ако окончателното одобрение на цялостния проект НЕ БЪДЕ ДАДЕНО, „всички вече построени сгради трябва да бъдат премахнати и зоната да бъде залесена за сметка на инвеститора“, подчертаха властите."


    КРАЙ НА ЦИТАТА

    Както виждаш, планове има, но няма окончателно разрешително и теоретично, но малко вероятно, може никога да не получи разрешително за строеж и както казваш, всичко построено досега да бъде изринато като циганска колиба.

    Коментиран от #32

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 moko

    1 2 Отговор
    Ще преперат едни пари, пак. Нещо като с Мариците. После махно...
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Хайл

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "За Радев и компания":

    НЯМА И ДА ИМА РАЗРЕШИТЕЛНО

    Коментиран от #31

  • 22 Японеца

    6 1 Отговор
    Фабрика ще има, капацитета ще покрие нуждите на Европа! Някой бълнува за още 4 фабрики! Мерцедес може да направи joint venture ! За поглъщане,Германия няма да позволи! Но може да се обърнат и към Тойота!
  • 23 Пламен

    7 1 Отговор
    Илон, що не звънне на Бойко, при нас няма такива бюрокрации.За един шкаф пари ще е думата. И после Илончо е готов. И работни места евтини.. 700лв.на месец... Пей сърце, дет са вика...
  • 24 Те твоите прогнози все се сбъдват

    7 8 Отговор

    До коментар #20 от "Хайл":

    Вече Тесла по твоите прогнози фалира около 1176 пъти, теслите спряха да ги купуват, останалите производители пуснаха моделите на ток и техните продажби се изстреляха в небесата. Особено продажбите на Mercedes EQC. Кой откачен ще предпочете Тесла пред качествената сглобка Mercedes EQC. Продължавай с прогнозите, които са плод само на болните ти фантазии. Оказва се че аз съм погледнал прекалено песимистично с моите прогнози, защото Тесла напредва по-бързо отколкото съм си и мечтал колкото и гущери и змии да бълват противниците и в прекия и в преносния смисъл както се вижда.
  • 25 Поглъщане

    2 7 Отговор
    Tesla e готова и има ресурса да погълне някой от класическите автомобилни производители, и логиката говори, че това трябва да е германският гигант Daimler, пише уважаваният анализатор на Reuters Кристофър Томпсън.
    Musk Mercedes
    Американският производител на електромобили държи едва 0.8% дял от световния пазар, и не разполага с кой знае какъв оборотен капитал. В последната година обаче цената на акциите му скочи няколко пъти и в момента пазарната капитализация на компанията надхвърля 540 милиарда долара, което дава достатъчен ресурс за поглъщания. Пазарната капитализация на Daimler, който произвежда марките Mercedes и Smart, е едва 74 милиарда долара.

    Евентуално сливане на двете компании може да е взаимоизгодно, смята Томпсън. Американските конкуренти на Tesla, начело с GM и Ford, не са особено атрактивни за бизнес модела на Илон Мъск. Германската BMW би допълнила чудесно липсващите звена в Tesla, но тя е преди всичко семейна компания, притежание на наследниците на фамилията Квант, и е извън обсега на Мъск. Volkswagen също е е интересен, пък и Мъск и шефът му Херберт Дийс неведнъж демонстрираха приятелски отношения. Но концернът от Волфсбург похарчи десетки милиарди, за да подготви своя собствена електрическа офанзива, и едва ли би обезсмислил тази инвестиция. Японските компании също са малко вероятна цел, защото историята е показала, че сливания с тях се осъществяват изключително трудно.
    Mercedes EQC
    EQC, първият изцяло електриче
  • 26 Поглъщане

    4 8 Отговор
    Daimler обаче отговаря чудесно на всички изисквания. Компанията има опит в качественото производство на луксозни модели - нещо, което Tesla въпреки премиум цените си още не успява да постигне. Освен това марката Mercedes има много силно присъствие в Европа и Китай, двата основни електрически пазара в обозримо бъдеще. На всичкото отгоре двете компании вече са имали връзка помежду си - в миналото Daimler притежаваше малък дял от Tesla. Германците на свой ред срещат трудности в прехода към електрическо задвижване - първият им чисто електрически модел, EQC, се продава доста вяло и на нито един пазар не е дори в челната десетка.


    На всичкото отгоре Мъск би могъл да осъществи подобна сделка, без дори да се допитва до акционерите си. Подобно съгласие е необходимо при увеличаване на капитала с повече от 20%, което при сегашната капитализация означава праг от 108 милиарда долара. Daimler e по-евтин от това. Самият Илон Мъск подчерта в интервю за германското издателство Axel Springer, че няма намерение да търси враждебни поглъщания, а е отворен към доброволни и приятелски сливания. "Ако някой ни каже: хей, мислим, че ще е добра идея да се слеем с Tesla, със сигурност ще проведем този разговор", обясни Мъск пред шефа на издателството Матиас Дьопфнер.
  • 27 Язе

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ти гледай да не се напълни балона":

    Според анализаторите и криза нямаше 2007год.Пак според тях и сега няма нищо.
  • 28 12345

    4 1 Отговор
    Тези змии най вероятно са пуснати от немските автоконцерни за да забавят Илончо и инвазията му в Европа.
  • 29 тъпънар

    2 1 Отговор
    Нашия МАГИСТРАЛАДЖИЯ нищо не може да го спре.
    Тия от ТЕСЛАТА явно не го знаят.
  • 30 Джендърите пък вярват в глупости

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Толкова не можаха да прочетат статията, че в момента Тесла още не е приключила със сеченето на дърветата, а те говорят за построени сгради. Това на картинката са просто анимации и 3D картинки. Илон Мъск нищо не може да построи в Германия. Само лъже хората, за да печели от акции.

    Коментиран от #35

  • 31 Както винаги позна

    1 7 Отговор

    До коментар #21 от "Хайл":

    Ройтерс съобщи днес :

    Съдът заяви в четвъртък, че е отхвърлил жалбата с мотива, че Тесла е предприел достатъчно мерки за защита на влечугите, като се е съобразил с изискванията за залавянето и преселването им в алтернативно местообитание.

    В първоначалната жалба Бранденбургският природозащитен съюз (Набу) твърди, че няма начин Тесла да успее да залови и измести всички същества.

    Тесла се е сблъсквал с подобни проблеми с екологични групи заради усилията за обезлесяване в Gigafactory Berlin преди.

    По време на първата фаза на обезлесяване, Тесла трябваше да премести застрашени прилепи, за да продължи, но успя да изчисти дърветата и вече построи няколко сгради на това място.

    Сега те разчистват допълнителни 80 акра за логистичните съоръжения на обекта.

    Както вече съобщихме, Tesla Gigafactory Berlin и неговият график за достигане до производството са много важни за Tesla, тъй като ще даде възможност на автомобилния производител да пусне Model Y в Европа.

    Освен това Tesla планира да използва най-новата си технология 4680 и структурна батерия за първи път в новата фабрика.
  • 32 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ами четете, вместо да се излагате":

    Я дай линк,че нещо не я намирам тая статия.Електрика пак си измисляш.

    Коментиран от #34

  • 33 НАЙ ЗДРАВИЯ И НАЙ БОГАТ БЪЛГАРИН!!!

    2 1 Отговор
    ГОЛЯМА ГРЕШКА НАПРАВИ МЪСК ЧЕ РЕШИ ДА СТРОИ ЗАВОДА СИ В ГЕРМАНИЯ А НЕ В БЪЛГАРИЯ МНОГО СКОРО ЩЕ РАЗБЕРЕ КАКВА ФАТАЛНА ГРЕШКА Е НАПРАВИЛ КОГАТО МУ НАШАРАТ ЗАВОДА С ПРЕЧУПЕНИ ФАШИСКИ КРЪСТОВЕ.ПРЕДИ 35 ГОДИНИ ТАМ ГИ ВИДЯХ ТЕЗИ НЕЩА.
  • 34 Няма да дам линк защото трият

    1 7 Отговор

    До коментар #32 от "Димов":

    Ще ти дам оригиналното заглавие на английски а ти го потърси в google

    Tesla to deforest further at Giga Berlin site at own risk


    После пак обяснявай, кога се дава окончателно разрешително за строеж и дали Тесла има такова. То наистина по принцип се дава преди започване на строежа, но от Тесла са поели риска да строят само с временни разрешителни, защото за тях сроковете са по-важни, отколкото да изгубят няколко милиона, ако не им дадат разрешителни. Ако бяха чакали цяла година за разрешителното щяха да изгубят милиарди пропуснати ползи, през 2021 година.

    Точно това ги прави различни от останалите. Който рискува печели, останалите играят на сигурно с ДВГ.

    Коментиран от #37

  • 35 Ники

    0 4 Отговор

    До коментар #30 от "Джендърите пък вярват в глупости":

    Вярваш ли, че думи без покритие могат да променят фактите ? Коментарът ти ми звучи като печатна грешка.

    Коментиран от #36

  • 36 И ти ли си джендър?

    8 2 Отговор

    До коментар #35 от "Ники":

    Всеки който вярва в Тесла и Илон Мъск е джендър! Това е най-голямата измама на века. Само маркетингов трик без покритие. Тази фирма нищо не е направила досега. Само голи обещания.
  • 37 Димов

    7 0 Отговор

    До коментар #34 от "Няма да дам линк защото трият":

    Електрика,пак лъжеш или толкова разбираш англ. език.Издали са временно разрешително за строеж януари.Значи имат разрешение за строеж.Кой ще допусне да се строи без разрешение в Германия?.В средата на декември се очаква окончателното одобрение на строежа.Одобрение не разрешение.

    Коментиран от #38, #40

  • 38 Като толкова ги разбираш

    0 6 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    Защо ако не се даде окончателното разрешително за строеж, Тесла ще трябва да се борят абсолютно всичко построено досега и да засадят наново дървета?

    Без екологично разрешително не може въобще да се започне строеж. Временното разрешително е точно, временно докато излезе екологичното разрешително и то с уговорката, че ако такова не бъде издадено, терена трябва да се върне в предишното състояние и временното разрешително става невалидно.

    Ако за окончателното разрешително се наложат промени, те трябва да се изпълнят независимо какво е построено дотогава. Tesla на няколко пъти си променя плановете, за да се съобрази с изискванията на природозащитниците.
  • 39 Поправка

    0 3 Отговор
    "се бори" да се чете "събори"
  • 40 Сетих се нещо

    0 6 Отговор

    До коментар #37 от "Димов":

    А какво според тебе е временно разрешително? Разясни, ако не е това както аз го разбирам. Ти можеш ли да строиш с временно разрешително? За колко време важи? Какво се случва като му изтече срока? Защо въобще е необходимо временно разрешително, а не безсрочно?

    Да не би да не правиш разлика между частично и временно?

    Коментиран от #42

  • 41 Нане

    6 0 Отговор
    те затова ги биха при Москва, Сталинград, Курск
  • 42 Димов

    7 0 Отговор

    До коментар #40 от "Сетих се нещо":

    Електрика,разочароваш ме отново.Не правиш разлика между permit и approval.Строителното разрешение се издава за определен срок(3г.) .Ако не успееш да спазиш срока вадиш ново.Безсрочно строително разрешение няма.А без екологична оценка няма да ти дадат строително разрешение и ще те изгонят от гората като куче.Всеки етап от строителството се одобрява(актува).Следва окончателно одобрение(approval) вече може да ползваш сградата.
  • 43 Разочароващ

    0 5 Отговор
    Как ще коментираш това заглавие:

    May 28, 2020 - 01:41 pm
    Tesla gets foundation approval in Germany


    "Следва окончателно одобрение(approval) вече може да ползваш сградата."

    Как са одобрени за ползване основи, които не са започнати? Копирай заглавието и прочети статията. Това е точно разрешително за започване на строеж след като си подал и са одобрени всички необходими документи, един от които е екологичното разрешително, което Тесла все още не е получила.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Димов

    7 0 Отговор

    До коментар #43 от "Разочароващ":

    Пак ли се правиш на пръднал заек в люцерна?Строителното разрешение са го издали януари.Май месец са одобрили (актували) етап от строителството.Трябва ли за всяко нещо да питаш по няколко пъти?

    Коментиран от #46

  • 45 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #43 от "Разочароващ":

    Не различаваш ли foundation approval и final approval или се правиш на застрелян.
  • 46 Самоцитирам се

    0 6 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Как са одобрени за ползване ОСНОВИ, които НЕ СА ЗАПОЧНАТИ?

    Коментиран от #47

  • 47 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #46 от "Самоцитирам се":

    Това е сигурно подготовката на земята под фундамента.Заравняване , трамбоване.Че те започнаха да леят бетона началото на май.Виж в YouTube не съм сигурен.
  • 48 Защо е нужно да предполагаш?

    0 6 Отговор
    В статията са го написали точно и ясно, като за малоумници за какво точно е дадено разрешението:

    With the approval, Tesla CAN BEGIN work on the flat foundation.


    С одобрението Тесла може да ЗАПОЧНЕ работа по плоската основа в Грюнхайде, а също така да се справи с тръбопроводи и опори, както и с изкопни ями. Сега работниците могат също да ЗАПОЧНАТ работа по уплътняване, за да могат там да се съхраняват строителните материали, доставяни по железопътния транспорт.


    Одобрението е за ЗАПОЧВАНЕ, а не за ЗАВЪРШВАНЕ на дейност, както виждаш.

    За какво им е на Тесла екологично одобрение СЛЕД като са ЗАВЪРШИЛИ завода? Такова се дава ПРЕДИ ЗАПОЧВАНЕ на строителството.

    Коментиран от #50, #51

  • 49 Tarnovetz

    6 0 Отговор
    Никога не бих купил "Тесла" - това е да се глобализира Германия. За да се привлекат в DE турци и индуси точно както инвеститорите правят в САЩ - в Индиана инвеститорите купиха дял от фирмата Freightleiner heavy Truck, след което те съкратиха 3000 американци и докараха индуси.
    "Тесла" е също така да убие духа на Германия.
  • 50 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Защо е нужно да предполагаш?":

    Написали са го ,кой да чете?Пише approval-одобрение,а не permit-разрешение.Одобряват етап от строежа.Хайде чети си там и не ме занимавай!

    Коментиран от #52

  • 51 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Защо е нужно да предполагаш?":

    разрешение се иска преди да започнеш да строиш нещо.одобрение се получава след като си построил нещо и минат на проверка контролиращата служба.окончателно одобрение(акт 16)ще получиш след завършване на обекта.всичко друго са твои измислици хахахахаха
  • 52 Аз чета, а ти

    0 4 Отговор

    До коментар #50 от "Димов":

    Аз хубаво го прочетох, даже и ти го цитирах. Няма значение дали разрешаваш или одобряваш ЗАПОЧВАНЕТО на нещо.
  • 53 Е що така

    0 4 Отговор
    В такъв случай, защо всички коментират, че Тесла е ЗАПОЧНАЛА строежа без approval, ако това наистина е акт 16? На кому е нужен акт 16 за започване на строеж на гола поляна, в случая гора? Акт 16 на гората ли издават? Вие обърнахте всичко с главата наопаки, само за да докажете грешната си теза.

    Дори да отсечеш едно дърво от гората за да започнеш строеж, се изисква final approval, за който пък трябва екологично разрешително. Това разрешително ще излезе след седмици, а вече инсталират оборудване в някои от цеховете, например бояджийното, което е най-модерното в света към този момент.

    Коментиран от #54

  • 54 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #53 от "Е що така":

    щом се доверяваш на тъпите журналисти,който превеждат с Гугъл твоя си работа.ти явно си като тях и не правиш разлика между разрешение и одобрение.откакто ти фалира бизнеса имаш достатъчно свободно време да пишеш глупости и да повтаряш мисирките хахахаха
  • 55 Статията е на английски

    0 4 Отговор
    Четох оригинала. Превода беше за вас генериран от google translate.


    Ето друга статия

    Tesla wins court APPROVAL to build first Gigafactory in Germany

    The PERMISSION was granted by the Higher Administrative Court of Berlin-Brandenburg to continue clearing 91 hectares of forest in preparation for its fourth factory

    IANS February 22, 2020, 14:20 IST


    Преведи какво имат предвид след като използват и
    permission и approval, още преди да се изсече гората на която в момента строят фабриката? Пак ли са дали акт 16 още февруари месец, дори преди да започнат заравняването на терена? Определено някой от нас трябва да науча английски, но това не съм аз.

    потърси заглавието в google и прочети статията в оригинал на английски, за да не обвиняваш google translate.

    Пак питам защо говорят за approval още през февруари, след като според вас одобрение се дава при ЗАВЪРШВАНЕ на строежа?

    Омотахте се като пате в кълчища, вместо да признаете че сте сгрешили и Тесла все още няма окончателно одобрение за ЗАПОЧВАНЕ на строежа, защото за него трябва ЕКОЛОГИЧНО ОДОБРЕНИЕ, което все още не им е издадено. Възползват се от вратичка в закона с временни разрешителни на свой собствен риск, докато изкарат всички документи.

    Коментиран от #56

  • 56 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Статията е на английски":

    няма да ми се извърташ като сап на лопата,ей.къде съм твърдял това? разрешение ( permit) е издадено януари 2020.окончателно одобрение (final approval) акт 16 се очаква някъде 2021 зависи от това кога ще завърши строежа.пак се правиш на неразбрал.
  • 57 Дрън-дрън

    0 4 Отговор
    "къде съм твърдял това? "

    Постоянно го твърдиш! Дори в пост 56

    "окончателно одобрение (final approval) акт 16 се очаква някъде 2021 зависи от това кога ще завърши строежа"


    Навсякъде другаде твърдят, че Тесла е ЗАПОЧНАЛА строежа БЕЗ FINAL APPROVAL, което ще бъде получено в момента в който получат екологичното одобрение, независимо на кой етап е строежа. По принцип би трябвало да изчакат FINAL APPROVAL, за да ЗАПОЧНАТ строежа.

    FINAL APPROVAL не е нашето акт16, а е разрешително за строеж.

    Коментиран от #58

  • 58 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "Дрън-дрън":

    едно си знае баба,едно си бае хахахаха провери в речника permit- разрешение. approval-одобрение.final approval-окончателно одобрение.може и Гугъл да използваш, резултата е същия.колкото и да се извърташ това е истината хахахаха
  • 59 Използвам Гугъл преводач и воала

    0 4 Отговор
    Няма да пиша само на английски за да не изтрият мнението, няма да дам и линк, но заглавието на английски на статията е Tesla Giga Berlin Could Get Final Permit Approval by End of Year

    Превод на последния абзац:


    От 2 октомври документите бяха на разположение в Grünheide в продължение на четири седмици. Основната комисия трябва да обсъди възраженията на 26 ноември, а на 15 декември градският съвет може да приеме резолюция, която е необходима за одобрението на проекта. Ако няма закъснения и непредвидени трудности, тогава Tesla може да получи ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ до края на 2020 г. Засега Tesla строи с няколко предварителни одобрения за конкретни фази на строителството.

    Както виждаш, дори са написали Tesla can receive its final building PERMIT by the end of 2020 за твое улеснение.

    Колкото и речника да ползваш, каквато и семантика да използваш за значението на думите, факта е че Тесла НЯМА окончателно РАЗРЕШИТЕЛНО за строеж. Очаква да го получи до края на годината. Все още не си отговорил, защо ще трябва да бутне всичко, и да посади нови дървета, ако има ВЕЧЕ ИМА разрешително за строеж? Ако няма акт 16, няма да може да произвежда, но няма да е необходимо да бута сградите и да възстановява терена.

    Коментиран от #60

  • 60 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #59 от "Използвам Гугъл преводач и воала":

    кой би вложил 2млд $ за строеж на завод,който после трябва да събори за своя сметка хахахахаха гугъл преводача ти дава машинен превод на текста някои думи имат по 5-6 значения хахахахахаха и не е точен. аз говоря и разбирам на добро ниво английския език и нямам нужда от преводач.журналистите не са специалсти по строителство за тях разрешение=одобрени хахахаха размърдай си мозъка и помисли кой ще си хвърли парите на вятъра и какво ще се случи с цената на акциите на тесла ако гигаберлин я съборят.сядай и учи английски не се доверявай само на гугъл

    Коментиран от #61, #62

  • 61 Нека никой не разбира

    0 5 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Освен тебе ти, си най-големият специалист на света. Хайде сега обясни какво ще се случи до края на месеца и какво одобрение, разрешение, акт или каквото и да е ще получи Тесла, като прочете статията?
  • 62 За разлика от тебе

    0 5 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Тези журналисти които са писали статията не са учили английски, а са се родили с него. Много добре знаят значението на "собствен риск" и "трябва да възстанови района"


    Сега разбра ли защо Тесла строи толкова бързо заводите си? Разрешително за строеж се издава чак след като събереш абсолютно всички необходими документи. Един от документите е екологично одобрение - при нас е ОВОС. Срокът за издаване на този документ е няколко месеца, защото след всяко обсъждане, на природозащитниците им се дава По един месец за възражения, които отново се разглеждат, а след това очевидно отново имат още един месец за възражения. Заради коронавируса този срок се разтегна до десет месеца.

    За тези месеци Тесла е вложила 300-400 милиона, който може да изгуби, но за 10 месеца ще изкара милиарди, когато работи завода. За разлика от другите автомобилни предприятия, Тесла не се управлява от счетоводители и загубите са нещо приемливо на фона на постигане на целите.

    Примерите са десетки. Най-яркия беше транспорта на поточните линии за Тесла модел 3 със самолети, вместо с кораби. Няколкото милиона повече за транспорт, бяха компенсирани от времето за доставка.

    Докато другите ги е страх да изгубят или държат да пестят, Tesla ще продължава да е едноличен лидер в производството на електромобили. Техните продукти се правят от инженери, а не от мениджъри и счетоводители.


    Самите продукти са рекламата и дори закриха пиар отдела си. Продават съдържанието, а не опаковката к

    Коментиран от #64, #65

  • 63 За разлика от тебе

    0 5 Отговор
    Самите продукти са рекламата и дори закриха пиар отдела си. Продават съдържанието, а не опаковката като останалите, които крият едно и също съдържание под различни опаковки с различни надписи за марка и модел. Очевидно клиентите повече се впечатляват от съдържанието и не обръщат чак толкова внимание на лошата опаковка на Тесла - кофти боята и неравномерните фуги.

    Поне за едното се очаква най-доброто. В Берлин ще се изгради най-модерния завод за боядисване в света, който като бонус няма да вреди на околната среда.
  • 64 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #62 от "За разлика от тебе":

    Тесла никога досега не е била на печалба.Строи заводите си нормално бързо за 1,5-2 години.Кой ще му позволи да строи без разрешение и то в Германия,ти добре ли си?.Колите им са с лошо качество.Може да се прекланяш колкото си искаш на божеството Мъск,за мен той е мошеник.

    Коментиран от #66

  • 65 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #62 от "За разлика от тебе":

    То е ясно за английския език на журналистите,но дали разбират от строителство?Те може би разбират от всичко като тебе дървения философ пишеш по форумите.Специалиста изгонен от университета.Щом ползваш Гугъл преводача си ми ясен колко разбираш.Сигурно и УАСГ си завършил.

    Коментиран от #69

  • 66 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #64 от "Хайл":

    колега,как може да не си съгласен със специалиста по теслите.съгласявай се бързо иначе се вкарваш в дълг спор ще те пита за едно и също по няколко пъти нещо не разбрал ще ти цитира статии и факти ще ти дава примери ще ти донесе от 10 кладенеца вода така бързо се съгласявай и се спасявай

    Коментиран от #67

  • 67 Аз съм съгласен с него

    0 5 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    Ето Volkswagen например строи заводите още по-бързо от Тесла. Понеже английския ви затруднява, ето ви статия на български. Заглавие:

    VW отказва на България. Отива в Турция
    20 Декември, 2018 09:20
    В новата фабрика ще се прави основно продукция на чешката марка Skoda и в нея ще работят над 5 000 души. В материала на турската медия се казва, че до последно изборът е бил между България и Турция, но в крайна сметка германският инвеститор се е спрял на Турция.

    Строежът на завода ще бъде започнат веднага, а плановете са той да започне да функционира още през 2022 година. До преди информацията на турските медии, се знаеше само, че VW искат да открият нов завод в Източна Европа.

    Край на цитата. Да знаете докъде е стигнал строежа на завода? Както виждате очаква се строителството на тази малка фабрика, да завърши ОЩЕ през 2022 година! След като е още тогава се предполага че това е много кратък срок!
  • 68 Tesla строи много бавно

    0 5 Отговор
    Ето и новина от същата медия само 17 дни по-късно

    Tesla започна строителството на гигафабрика в Китай

    7 Януари, 2019

    Георги Касабов

    Илон Мъск и кметът на Шанхай Хан Джън присъстваха на първата копка на гигазавода на Tesla Motors в Китай, съобщава Reuters. Фабриката, в която ще се произвежда Model 3, трябва да заработи ДО КРАЯ НА ГОДИНАТА."

    ТОВА Е ЗНАЧИТЕЛНО ПО-ДЪЛЪГ СРОК НАЛИ? Не е като ОЩЕ през 2022 година. тази фабрика вече има капацитет за производство над 360 000 Тесла модел 3 годишно, а преди дни получи и разрешително за започване на продажби и на модел y. През 2022 година вече ще е произведен и милионния автомобил в тази фабрика, ако това не е станало още през 2021.

    Коментиран от #71

  • 69 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #65 от "Хайл":

    какво ти казах колега луд умора няма ще ти цитира статии ще ти превежда с гугул хахахаха защото той не знае чужди езици не работи никъде пише по форумите и като си вдигне самочуствието заспива блажено хахахаха колко много знае специалиста по теслите

    Коментиран от #70

  • 70 Ама разбира се

    1 5 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    Аз да не съм като вас да си знам всичко и да не съм чел нищо от като съм завършил училище?
  • 71 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #68 от "Tesla строи много бавно":

    те тесла строят хахахаха ама са продали само 330 хил. бройки за 2020г. няма 50% ръст те бройките за миналата година не могат да достигнат хахахахахахаха че и още два завода строят хахахаха

    Коментиран от #72

  • 72 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #71 от "Гост":

    Още ли спорите с Електрика?Зарежи, щом сте разбрали що за човек е.Строежи без разрешително,статии преведени с Гугъл,защо му се връзвате?Зарежи го.

    Коментиран от #73

  • 73 Прав си

    0 5 Отговор

    До коментар #72 от "Димов":

    Няма смисъл да се спори с идиоти. Ако до октомври Tesla е продала 352 782 автомобила, а някой идиот твърди по средата на декември че Тесла е продала 330 000 за цялата година, дали има смисъл да се спори с него? Оставям ви да се надлъгват е и да си вярвате. Пилците се броят наесен!

    Коментиран от #74

  • 74 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #73 от "Прав си":

    Няма смисъл да се спори с теб Електрика не се ли разпозна или пак се правиш на гръмнат.Виж статия от днес за 329 900 Тесли продадени до сега.С промоция се надяват да достигнат 500х. при два работещи завода с капацитет 1млн. и още два се строят.

    Коментиран от #75

  • 75 Няма смисъл да се спори с идиоти

    0 4 Отговор

    До коментар #74 от "Димов":

    Според резултатите от ПОСЛЕДНИТЕ ТРИ ТРИМЕСЕЧИЯ компанията е продала 329 900 автомобила на клиенти, като през четвъртото тримесечие е необходимо да се доставят още 170 хиляди.


    На идиот и да му обясниш какво е тримесечие няма да те разбере. Приятна вечер!

    Коментиран от #76

  • 76 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #75 от "Няма смисъл да се спори с идиоти":

    ти до скоро лаеше за 50% ръст на година за производството на тесла хахахахаха ама нещо млъкна като видя,че даже бройките за 2019г. с един работещ завод не можаха да достигнат при това с два работещи завода за 2020г. хахахаха пък то ръста отрицателен изложи се афрото хахахахаха излиза да са работили с половин капацитет,а строят още два завода къде ще ги продават тия кочини хахаха

    Коментиран от #77

  • 77 Идиот сър...

    0 4 Отговор

    До коментар #76 от "Гост":

    Без коментар...

    Коментиран от #78

  • 78 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #77 от "Идиот сър...":

    като не ти изнася и ти цитирах простотиите от преди месеци не ти хареса хахахаха безниковия писател и фен на теслите виждам и димов те отхвърли заради лъжите ти хахахаха

    Коментиран от #79

  • 79 Идиот сър...

    0 3 Отговор

    До коментар #78 от "Гост":

    Дори не знае какво е цитат...

    Аз кавички не видях

    Коментиран от #80

  • 80 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Идиот сър...":

    до кавичките опряхме хахахаха цитираното верно ли е хахахаха като знам колко време се плюнчи и защитава яростно бъдещия 50% ръст в производството на Тесла а то излезе май спад хахахаха

    Коментиран от #81

  • 81 Пак си пропуснал най-важното

    1 3 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Всъщност говорих за дългосрочен СРЕДЕН ръст с повече от 50% за миналите пет години, с Хоризонт да се задържи поне толкова още пет години. Ето какви трябва да бъдат продажбите от 2015 до 2025 година с 50% ръст. Дали е реалистично или продължавате да твърдите че 10-годишен ръст с 50% е невъзможен и не могат да се строят толкова фабрики толкова бързо?

    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
  • 82 Ако си беше направил труда да цитираш

    0 3 Отговор
    Вие бяхте тези, които твърдяхте, че Тесла не може да повиши толкова бързо ПРОИЗВОДСТВЕНИЯ си капацитет. Оттам тръгнаха всички спорове за колко време Tesla строи фабриките си.


    Ако беше ме цитирал, цитата щеше да изглежда приблизително така " проблемът за 50% ръст в дългосрочен план не е производствения капацитет, а продажбите, защото не може само Тесла да продава електромобили, когато цифрите станат десетки милиони" . Сега недей да плагиатстваш и да си приписваш моите думи.

    Коментиран от #83

  • 83 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Ако си беше направил труда да цитираш":

    не знам с кого си спорил не е с мен хахахахаха ръст 50% е възможен само първите години. до 2019 тесла се справяше добре и повишаваше производството с 50%.при 367500 тесли за 2019 за 2020г. трябва да се продадат 551250 броя за да има 50% ръст.за 9 месеца 2020г са 329500.
    551250-329500=221750 остават да се продадат за 3 месеца.тая година тесла няма да достигнат 50% ръст и затова прибягват до търговски промоции и безлатно зареждане за 1 година.а 2021 г. ще им е още по-трудно да продадат 826875 тесли за да имат отново 50% ръст хахахахахахахахахахахаха
    при 2 фабрики с възможност 1млн.тесли продава едва 400х.
    при 4 фабрики с възможност 2млн.тесли колко ще продаде хахахаха
    половината от капацитета на фабриките му е свободен пък щял да строи бързо още фабрики хахаха хахахаха

    Коментиран от #84

  • 84 И накрая стигна до моята

    0 4 Отговор

    До коментар #83 от "Гост":

    И в крайна сметка кой излезе прав? Дали Радев и Димов, пък доколкото си спомням и ти, които твърдяха че Тесла не може да изгради толкова бързо толкова голям производствен капацитет или пък аз, който твърдях че Тесла може да изгради по-бързо производствения капацитет, отколкото може да поеме пазара?

    Нали за строежа на всяка фабрика трябваха две години и още няколко за да достигне пълния си капацитет на производство?

    За следващите години, продажбите и производството ще се увеличават с нови модели, защото пазарът вече не може да поема много от старите три модела.

    При достатъчно производство, само модел y и cyber truck са способни да наваксат спирането на производството и спада на търсенето тази година заради корона кризата.

    Коментиран от #85

  • 85 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "И накрая стигна до моята":

    пак старите номера приписваш си думите на радев и димов хахахахахахаха инженера ти написа за геометричната прогресия
    100 коли+ 50% ръст 150 коли
    ..........................................................
    5млн. коли+ 50% ръст 7,5млн коли
    да поддържаш ръст 50% е лесно само в началото хахахаха после става невъзможно.модел 3 се продава добре останалите модели не
    с един модел да продаваш милиони хахаха на модел y и грозника cyber truk не се надявай на милионни продажби хахахах тесларите твърдите за продажби на тесли на зелено пък то с капацитет на 2 завода 1млн. тесли има произведени само 400х. защо не произведоха останалите до 1млн. и да ги продадат на чакащите клиенти хахахахах

    Коментиран от #86

  • 86 Престани да лъжеш нагло

    0 3 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    Мой цитат от същата статия:


    188 Даже няма значение
    03ОТГОВОР
    До коментар #186 от "Радев":

    От практическа гледна точка за нашия спор, няма никакво значение дали началото на строежа е февруари или юни. Ако си спомняш, спора тръгна от това, дали Тесла може да поддържа 50% ръст на продажбите. Ти твърдеше че не може да строи заводи толкова бързо, че да поддържа 50% ръст годишно. Ако всяка година започват да строят по два завода, няма абсолютно никакво значение кога ще ги завършат. Три-четири месеца по-рано или по-късно. Два завода на пълен капацитет са милион автомобила годишно. Следователно ПРОБЛЕМА НЕ Е ДА ГИ ПРОИЗВЕДАТ, а да ги ПРОДАДАТ. Още догодина ще са завършили двата започнати завода с теоретичен капацитет над 2 милиона - точно колкото годишните продажби на Mercedes или BMW. СМЯТАШ ЛИ ЧЕ КАТО ИМАТ ЗАВОДИТЕ, ЩЕ МОГАТ ДА ПРОДАВАТ ПО ТОЛКОВА АВТМОБИЛИ ГОДИШНО? Догодина като започнат следващите два, които ще завършат през 2022 година, смяташ ли че ще могат да продават по три милиона годишно тогава? Виждаш ли в колко огромна грешка си?
    Коментиран от #199

    19:14 09.09.2020

    Коментиран от #87

  • 87 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #86 от "Престани да лъжеш нагло":

    помня спора 5г.Х20%=100% ръст хахахаха не разбираш геометречната прогресия на 5-6 стъпка от геометричната прогресия броя от новостроящите се заводи става толкова голям и тесла няма да се справи с растежа хахахахахаха на кого ще ги продава произведените тесли като 2020 не може 400х. да продаде хахахахахаха

    Коментиран от #88

  • 88 Помниш грънци

    0 4 Отговор

    До коментар #87 от "Гост":

    Този спор не си го водил с мен. Аз също бях на ваша страна, че така не се смятат проценти.

    Удобно обаче избягваш да цитираш какво казваше Радев и какво му отговорих аз! Прочети цялото мнение на Радев, което както виждаш е написано десетки мнения след като съм му обяснил че не е проблем производството, а ПРОДАЖБИТЕ за поддържане на 50% ръст. Дори за 20 милиона годишно, ще му трябват само 20 завода. При положение, че само тази година строи 2, за колко време мислиш че ще вдигне останалите 16, ако може да ПРОДАВА ВСИЧКАТА ПРОДУКЦИЯ?
  • 89 Ето цялото мнение на Радев да се посмееш

    0 5 Отговор
    230 Радев
    20ОТГОВОР
    До коментар #229 от "Познаваш ли времената":

    Толкова коментара и нищо не си разбрал!Това математиката не я разбираш! Толкова писане и да не разбереш защо се съмнявам в 50% ръст на производството.Защото се получава геометрична прогресия! 1.1000 коли 50% ръст 1500 коли ........... 5.1 000 000 коли 50% ръст 1 500 000 коли ................ 10. 10 000 000 коли 50% ръст 15 000 000 коли Ако всяка година вдигаш производството с 50% в един момент няма да можеш да ПОСТРОИШ 100 ЗАВОДА ЗА ГОДИНА за постигнеш ЖЕЛАНИЯ РЪСТ.Освен това Тесла ще започне да произвежда по няколко милиона автомобила като другите производители и пазара ще се насити с коли на Тесла.Ако имат някакъв ръст тогава ще е малък. Ако си толкова вещ в прогнозите дай числата от тотото и ще те призная!
    Коментиран от #231, #232

    18:08 11.09.2020

    Коментиран от #90

  • 90 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #89 от "Ето цялото мнение на Радев да се посмееш":

    защо да се смея като е абсолютно вярно ще се смея на теб хахахахахаха за това неразбиране на математиката.

    Коментиран от #92

  • 91 Да се посмеем заедно

    0 4 Отговор
    100 завода ръст годишно? Ама вярно ли?

    100 милиона автомобила ръст? Досега цялата световна индустрия не е успяла да произведе общо 100 милиона автомобила за година, но нашия гениален математик предвижда Тесла да добавя по толкова всяка година към вече произвежданото и се е загрижил Как ще строят заводите за тях?

    Наистина глупостите, които произвежда нямат граници!

    Честно казано дори 20 милиона годишна които предвижда маска за 2030 година ми се струват много като граница, но дори с два завода на година, производствения капацитет ще е по-голям за 2030 година, което както виждаме е напълно реализируемо. Към момента Тесла има 20 милиарда Кеш с които може да почне да строи още пет завода ако има смисъл, но щом стоят в банката, определено няма накъде да се разрастват повече. Само преди година разрастването на Тесла беше ограничено от финансовите възможности, сега вече единственото ограничение е пазара.

    Коментиран от #93

  • 92 Здравей Радев

    0 5 Отговор

    До коментар #90 от "Гост":

    Знаех си че си ти. Дори ако питам Димов няма да е чул за тази тема. Все пак глупаците които вярват в 100 милиона годишен ръст на производството на автомобили не са чак толкова много, че да познавам двама от тях по закона за вероятностите.
  • 93 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #91 от "Да се посмеем заедно":

    точно това е геометричната прогресия която ти не разбираш хахахаха в един момент ще им трябват повече заводи от колкото могат да построят хахахаха

    Коментиран от #95

  • 94 Гост

    5 0 Отговор
    по това време на деня съм забелязал Радев не пише защото е на работа хахахаха моята професия ми позволява да работя когато аз реша хахахаха задължително да питаш Димов по темата на него му писна от глупостите ти хахаха само аз останах да се гъбаркам хахаха
  • 95 Абе гъбарко

    0 5 Отговор

    До коментар #93 от "Гост":

    Не виждаш ли че аз сега гъбъркам с тебе.за тази геометрична прогресия ли говориш която съм ви дал още преди няколко месеца

    2015 50 000
    2016 75 000
    2017 112 500
    2018 168 750
    2019 253 125
    2020 379 688
    2021 569 531
    2022 854 297
    2023 1 281 445
    2024 1 922 168
    2025 2 883 252
    2026 4 324 878
    2027 6 487 317
    2028 9 730 975
    2029 14 596 463
    2030 21 894 695


    Покажи ми в коя година Тесла ще имат проблем със строежа на заводите и колко завода трябва да построят тогава? Това е максимумът който си е поставил Илон Мъск. 20% от световните продажби. Това са продажбите на toyota и Volkswagen взети заедно. За мен дори това е нереалистично, а вие ми говорите за 100 милиона ръст годишно. По колко ще продава тогава? 300 милиона на година? Не за смях Ами за гаргара ставате.

    Tesla няма да срещне проблем с производството, дори да се наложи да поеме световното производство което цялото е под 100 милиона. Дори с финансирането няма да има проблеми. Въпросът е че това дори на теория никога няма да стане, а вие сте тръгнали да смятате практически примери как Тесла за година ще произвежда повече от три пъти световното производство на автомобили чак сте се загрижили Как ще построи 100 фабрики за година.

    Коментиран от #96

  • 96 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #95 от "Абе гъбарко":

    виждам започваш да включваш хахахаха ръст 50% е възможен само в началото после ще е по-малък хахахаха Радев е висока летва за теб мениджър на високо платена позиция няма да се учудя ако взема 5 хилки и нагоре хахахаха а ти само пишеш по форумите и си стоиш в къщи за гаргара си ми ти хахахаха

    Коментиран от #97

  • 97 Кое начало бе идиот

    0 5 Отговор

    До коментар #96 от "Гост":

    Казвам ти че няма да имат проблеми докрая до 100% пазарен дял. Вие говорите за 300% пазарен дял не аз.

    Коментиран от #98

  • 98 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #97 от "Кое начало бе идиот":

    ето че имат проблем да поддържат 50% ръст дълго гъбарко 2020г. няма да успеят хахахахахаха
    2019г. с една фабрика произведоха 367500 тесли
    2020г. вече с две фабрики за 9 месеца имат 329500 тесли значи остават 38000 тесли за последното тримесечие за да достигнат бройките от 2019г. и да имат 0% ръст хахахахаха за да имат 50% ръст 2020г. 50%Х367500=551250 тесли трябва да произведат за 2020г. 551250-329500=221750 им остават да произведат за четвъртото тримесечие хахахахахаха за 9 месеца 329500 тесли за 3 месеца 221750 дали ще успят хахахахахаха аз мисля,че все пак ръст ще има но няма да е 50% хахахахаха трябва само да изчакаме до края на годината и ще разберем хахахахаха това е първата година в която тесла си спъва догодина ще им бъде още по-трудно

    Коментиран от #99

  • 99 Идиота си остава идиот

    0 5 Отговор

    До коментар #98 от "Гост":

    Ти за форсмажорни обстоятелства не си ли чувал?

    Самия факт че има ръст по време на корона криза и то в двуцифрени числа, говори колко устойчив е бизнеса на Тесла, а той се притеснил че расте бил по-малко от 50%?

    Хайде погледни онази табличка която ти пратих за 50% ръст от 2015 година до 2030 година и кажи Тесла изоставали от графика или е напред? По нея колко автомобила трябва да произведе през 2020 година?

    Точно затова се казва среден ръст 50%. Една година напред друга назад, но тренда се запазва стабилен и засега са напред с НАД 50% среден годишен ръст за последните 5 години.

    Коментиран от #100

  • 100 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #99 от "Идиота си остава идиот":

    форсмажорните обстоятелства ли са причината хахахаха догодина сигурно ще е вятъра понеже не е духал от юг а от север хахахахха
    ти май не вдяна за 2019г. тесла е произвела толкова с един(1) завод колкото 2020г. с два(2) завода хахахахаха и щели да имат някакъв ръст ама няма да е 50% хахахаха 1 завод=2 завода хахахахах да видим като станат четири завода 2021г. ръст дали ще има или бройките пак ще са толкова защото повече не могат да продадат хахахаха явно разбра че съм прав щом започна да ме обиждаш не ми пречи давай смело хахахахахахаха

    Коментиран от #101

  • 101 Прав съм разбира се

    0 4 Отговор

    До коментар #100 от "Гост":

    Всеки който мисли че корона кризата не се отразява на продажбите на автомобили е пълен идиот, няма как да не съм прав. Пак те питам, покажи ми един единствен автомобилен производител с двуцифрен ръст тази година. Дори да е само 10%.

    Освен че търсенето на автомобили намаля, също така бяха им спряли и заводите в началото на годината, а проблеми имаше и с доставките, ама и да обяснявам на идиот няма да ме разбере затова приятна вечер. Може да не ми отговаряш, аз бях дотук.

    Коментиран от #102

  • 102 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #101 от "Прав съм разбира се":

    коронакризата се отрази на всички производители и спада е около 30% хахахаха
    2020 г.при теслите с два завода и капацитет от 1 милион броя електромобили защо ще бъдат произведени около 400х. тесли хахахаха
    от 1милион само 400 хиляди или 600 хиляди непроизведени хахахахаха сам си смятай процента на спад

    Коментиран от #103

  • 103 антиелектрик

    1 1 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    Направил си го смешен този тесларски трол.Браво по принцип тоя не се отказва лесно.Падна им и тая опорка на тесларите.Два завода милион тесли ама ядец.