Tesla се сблъска с нови проблеми покрай строителството на новия си завод Берлин, съобщава Der Tagesspiegel. Този път строежът на фабриката е преустановен заради опасения за зимуващите в района змии и гущери.
Немски еколози са се обърнали към административния съд във Франкфурт на Одер заради изсичането на 82.9 хектара гори, макар че от Tesla са обещали да засадят тройно повече. Предстоят консултации между държавните органи за опазване на околната среда и компанията на Илон Мъск, за да се намери изход от ситуацията.
Строежът на новата Гигафабрика недалеч от берлинското летище вече бе спиран заради неплатени сметки за вода. Заводът ще се простира на площ 300 хектара - колкото 420 футболни игрища.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЛЛЛ
17:08 09.12.2020
2 прррц
Коментиран от #3
17:28 09.12.2020
3 гост
До коментар #2 от "прррц":
По-скоро чуждите електромобили , щедро финансирани от ВАГ и сие , но няма да им помогне , ядец !! И това е само първата фабрика на Тесла в Европа , ще има поне още 4 и то по-скоро отколкото могат да понесат !Коментиран от #6
17:32 09.12.2020
4 Ми, то
17:43 09.12.2020
5 Това са гущери, които са защитени
17:48 09.12.2020
6 Хайл
До коментар #3 от "гост":
Илончо обещал да "засади" 3 пъти повече пък водата не си плащал...тесларя отивай да трепиш змии и гущери че пречат на бога ти илончо да "строи" гига фабриката и се бави за другите 4....хахаха балона тесла почва да се пука...тесларя пак си даваш сам + 🤣🤣🤣18:05 09.12.2020
7 Минувач
18:10 09.12.2020
8 ДВГ
Коментиран от #9
18:18 09.12.2020
9 Ти гледай да не се напълни балона
До коментар #8 от "ДВГ":
Защото анализаторите казват, че въздуха в балона на Тесла може да бъде запълнен с Mercedes и разни други компании. Даже по закон и правилник, за такава "дребна" сума, като покупката на Mercedes, Илон Мъск не трябвало да иска разрешение от борда на директорите, а можел да го направи еднолично, защото ставало въпрос за под 20% увеличение.Коментиран от #10, #19, #27
18:39 09.12.2020
10 Turbo
До коментар #9 от "Ти гледай да не се напълни балона":
Не може да купиш нещо,което не се продава!Коментиран от #12, #15
18:42 09.12.2020
11 За Радев и компания
Коментиран от #13, #14, #21
18:43 09.12.2020
12 Само така си мислиш
До коментар #10 от "Turbo":
Да си чувал за враждебно поглъщане? Трудно биха купили BMW защото е почти семейна фирма, но Mercedes само стой та гледай. Прочети малко информация от анализатори.Коментиран от #20
18:45 09.12.2020
13 Гост
До коментар #11 от "За Радев и компания":
разрешителното се издава преди започването на строежа хахахахаха като гледам и сградите не са готови много лъжеш.Коментиран от #30
18:50 09.12.2020
14 Димов
До коментар #11 от "За Радев и компания":
Електрика,какви глупости пишеш пак.Циганските къщи защо ги събарят?Защото са незаконно построени на общинска земя,без строително разрешение и архитектурен план.Защо смяташ,че Мъск ще строи без разрешение?Коментиран от #16
19:17 09.12.2020
15 Амммм
До коментар #10 от "Turbo":
Хахахаха! Не можеш, да купиш нещо което не се продава?? Хахахаха! Ма той китайски, ма! Хахахаха19:36 09.12.2020
16 Ами четете, вместо да се излагате
До коментар #14 от "Димов":
Тесла да обезлеси допълнително на площадката в Гига в Берлин на свой риск1 декември 2020 - 17:49
Държавната служба по околната среда в Бранденбург даде разрешение на Tesla да започне по-нататъшни дейности по разчистването на площадката на Гига-Берлин в Грюнхайде предсрочно. Tesla продължава да изпълнява одобрените мерки за изграждането на Gigafactory 4 на СВОЙ РИСК....
Досега строителният напредък на Tesla за Gigafactory 4 в Grünheide се основава единствено на временни разрешителни, направени възможни от Федералния закон за контрол на вредните емисии. Според по-ранна информация от министъра на икономиката на Бранденбург Йорг Щайнбах окончателното екологично разрешение трябва да бъде предоставено до СРЕДАТА НА ДЕКЕМВРИ 2020 г. ...
Ако окончателното одобрение на цялостния проект НЕ БЪДЕ ДАДЕНО, „всички вече построени сгради трябва да бъдат премахнати и зоната да бъде залесена за сметка на инвеститора“, подчертаха властите."
КРАЙ НА ЦИТАТА
Както виждаш, планове има, но няма окончателно разрешително и теоретично, но малко вероятно, може никога да не получи разрешително за строеж и както казваш, всичко построено досега да бъде изринато като циганска колиба.
Коментиран от #32
23:13 09.12.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 moko
01:03 10.12.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Хайл
До коментар #11 от "За Радев и компания":
НЯМА И ДА ИМА РАЗРЕШИТЕЛНОКоментиран от #31
01:14 10.12.2020
22 Японеца
03:35 10.12.2020
23 Пламен
09:03 10.12.2020
24 Те твоите прогнози все се сбъдват
До коментар #20 от "Хайл":
Вече Тесла по твоите прогнози фалира около 1176 пъти, теслите спряха да ги купуват, останалите производители пуснаха моделите на ток и техните продажби се изстреляха в небесата. Особено продажбите на Mercedes EQC. Кой откачен ще предпочете Тесла пред качествената сглобка Mercedes EQC. Продължавай с прогнозите, които са плод само на болните ти фантазии. Оказва се че аз съм погледнал прекалено песимистично с моите прогнози, защото Тесла напредва по-бързо отколкото съм си и мечтал колкото и гущери и змии да бълват противниците и в прекия и в преносния смисъл както се вижда.09:37 10.12.2020
25 Поглъщане
Musk Mercedes
Американският производител на електромобили държи едва 0.8% дял от световния пазар, и не разполага с кой знае какъв оборотен капитал. В последната година обаче цената на акциите му скочи няколко пъти и в момента пазарната капитализация на компанията надхвърля 540 милиарда долара, което дава достатъчен ресурс за поглъщания. Пазарната капитализация на Daimler, който произвежда марките Mercedes и Smart, е едва 74 милиарда долара.
Евентуално сливане на двете компании може да е взаимоизгодно, смята Томпсън. Американските конкуренти на Tesla, начело с GM и Ford, не са особено атрактивни за бизнес модела на Илон Мъск. Германската BMW би допълнила чудесно липсващите звена в Tesla, но тя е преди всичко семейна компания, притежание на наследниците на фамилията Квант, и е извън обсега на Мъск. Volkswagen също е е интересен, пък и Мъск и шефът му Херберт Дийс неведнъж демонстрираха приятелски отношения. Но концернът от Волфсбург похарчи десетки милиарди, за да подготви своя собствена електрическа офанзива, и едва ли би обезсмислил тази инвестиция. Японските компании също са малко вероятна цел, защото историята е показала, че сливания с тях се осъществяват изключително трудно.
Mercedes EQC
EQC, първият изцяло електриче
09:46 10.12.2020
26 Поглъщане
На всичкото отгоре Мъск би могъл да осъществи подобна сделка, без дори да се допитва до акционерите си. Подобно съгласие е необходимо при увеличаване на капитала с повече от 20%, което при сегашната капитализация означава праг от 108 милиарда долара. Daimler e по-евтин от това. Самият Илон Мъск подчерта в интервю за германското издателство Axel Springer, че няма намерение да търси враждебни поглъщания, а е отворен към доброволни и приятелски сливания. "Ако някой ни каже: хей, мислим, че ще е добра идея да се слеем с Tesla, със сигурност ще проведем този разговор", обясни Мъск пред шефа на издателството Матиас Дьопфнер.
09:50 10.12.2020
27 Язе
До коментар #9 от "Ти гледай да не се напълни балона":
Според анализаторите и криза нямаше 2007год.Пак според тях и сега няма нищо.10:10 10.12.2020
28 12345
11:15 10.12.2020
29 тъпънар
Тия от ТЕСЛАТА явно не го знаят.
15:32 10.12.2020
30 Джендърите пък вярват в глупости
До коментар #13 от "Гост":
Толкова не можаха да прочетат статията, че в момента Тесла още не е приключила със сеченето на дърветата, а те говорят за построени сгради. Това на картинката са просто анимации и 3D картинки. Илон Мъск нищо не може да построи в Германия. Само лъже хората, за да печели от акции.Коментиран от #35
16:21 10.12.2020
31 Както винаги позна
До коментар #21 от "Хайл":
Ройтерс съобщи днес :Съдът заяви в четвъртък, че е отхвърлил жалбата с мотива, че Тесла е предприел достатъчно мерки за защита на влечугите, като се е съобразил с изискванията за залавянето и преселването им в алтернативно местообитание.
В първоначалната жалба Бранденбургският природозащитен съюз (Набу) твърди, че няма начин Тесла да успее да залови и измести всички същества.
Тесла се е сблъсквал с подобни проблеми с екологични групи заради усилията за обезлесяване в Gigafactory Berlin преди.
По време на първата фаза на обезлесяване, Тесла трябваше да премести застрашени прилепи, за да продължи, но успя да изчисти дърветата и вече построи няколко сгради на това място.
Сега те разчистват допълнителни 80 акра за логистичните съоръжения на обекта.
Както вече съобщихме, Tesla Gigafactory Berlin и неговият график за достигане до производството са много важни за Tesla, тъй като ще даде възможност на автомобилния производител да пусне Model Y в Европа.
Освен това Tesla планира да използва най-новата си технология 4680 и структурна батерия за първи път в новата фабрика.
18:22 10.12.2020
32 Димов
До коментар #16 от "Ами четете, вместо да се излагате":
Я дай линк,че нещо не я намирам тая статия.Електрика пак си измисляш.Коментиран от #34
19:05 10.12.2020
33 НАЙ ЗДРАВИЯ И НАЙ БОГАТ БЪЛГАРИН!!!
00:53 11.12.2020
34 Няма да дам линк защото трият
До коментар #32 от "Димов":
Ще ти дам оригиналното заглавие на английски а ти го потърси в googleTesla to deforest further at Giga Berlin site at own risk
После пак обяснявай, кога се дава окончателно разрешително за строеж и дали Тесла има такова. То наистина по принцип се дава преди започване на строежа, но от Тесла са поели риска да строят само с временни разрешителни, защото за тях сроковете са по-важни, отколкото да изгубят няколко милиона, ако не им дадат разрешителни. Ако бяха чакали цяла година за разрешителното щяха да изгубят милиарди пропуснати ползи, през 2021 година.
Точно това ги прави различни от останалите. Който рискува печели, останалите играят на сигурно с ДВГ.
Коментиран от #37
11:59 11.12.2020
35 Ники
До коментар #30 от "Джендърите пък вярват в глупости":
Вярваш ли, че думи без покритие могат да променят фактите ? Коментарът ти ми звучи като печатна грешка.Коментиран от #36
15:09 11.12.2020
36 И ти ли си джендър?
До коментар #35 от "Ники":
Всеки който вярва в Тесла и Илон Мъск е джендър! Това е най-голямата измама на века. Само маркетингов трик без покритие. Тази фирма нищо не е направила досега. Само голи обещания.15:20 11.12.2020
37 Димов
До коментар #34 от "Няма да дам линк защото трият":
Електрика,пак лъжеш или толкова разбираш англ. език.Издали са временно разрешително за строеж януари.Значи имат разрешение за строеж.Кой ще допусне да се строи без разрешение в Германия?.В средата на декември се очаква окончателното одобрение на строежа.Одобрение не разрешение.Коментиран от #38, #40
19:54 11.12.2020
38 Като толкова ги разбираш
До коментар #37 от "Димов":
Защо ако не се даде окончателното разрешително за строеж, Тесла ще трябва да се борят абсолютно всичко построено досега и да засадят наново дървета?Без екологично разрешително не може въобще да се започне строеж. Временното разрешително е точно, временно докато излезе екологичното разрешително и то с уговорката, че ако такова не бъде издадено, терена трябва да се върне в предишното състояние и временното разрешително става невалидно.
Ако за окончателното разрешително се наложат промени, те трябва да се изпълнят независимо какво е построено дотогава. Tesla на няколко пъти си променя плановете, за да се съобрази с изискванията на природозащитниците.
22:10 11.12.2020
39 Поправка
22:12 11.12.2020
40 Сетих се нещо
До коментар #37 от "Димов":
А какво според тебе е временно разрешително? Разясни, ако не е това както аз го разбирам. Ти можеш ли да строиш с временно разрешително? За колко време важи? Какво се случва като му изтече срока? Защо въобще е необходимо временно разрешително, а не безсрочно?Да не би да не правиш разлика между частично и временно?
Коментиран от #42
22:15 11.12.2020
41 Нане
09:33 12.12.2020
42 Димов
До коментар #40 от "Сетих се нещо":
Електрика,разочароваш ме отново.Не правиш разлика между permit и approval.Строителното разрешение се издава за определен срок(3г.) .Ако не успееш да спазиш срока вадиш ново.Безсрочно строително разрешение няма.А без екологична оценка няма да ти дадат строително разрешение и ще те изгонят от гората като куче.Всеки етап от строителството се одобрява(актува).Следва окончателно одобрение(approval) вече може да ползваш сградата.09:49 12.12.2020
43 Разочароващ
May 28, 2020 - 01:41 pm
Tesla gets foundation approval in Germany
"Следва окончателно одобрение(approval) вече може да ползваш сградата."
Как са одобрени за ползване основи, които не са започнати? Копирай заглавието и прочети статията. Това е точно разрешително за започване на строеж след като си подал и са одобрени всички необходими документи, един от които е екологичното разрешително, което Тесла все още не е получила.
Коментиран от #44, #45
12:05 12.12.2020
44 Димов
До коментар #43 от "Разочароващ":
Пак ли се правиш на пръднал заек в люцерна?Строителното разрешение са го издали януари.Май месец са одобрили (актували) етап от строителството.Трябва ли за всяко нещо да питаш по няколко пъти?Коментиран от #46
12:27 12.12.2020
45 Димов
До коментар #43 от "Разочароващ":
Не различаваш ли foundation approval и final approval или се правиш на застрелян.12:33 12.12.2020
46 Самоцитирам се
До коментар #44 от "Димов":
Как са одобрени за ползване ОСНОВИ, които НЕ СА ЗАПОЧНАТИ?Коментиран от #47
13:12 12.12.2020
47 Димов
До коментар #46 от "Самоцитирам се":
Това е сигурно подготовката на земята под фундамента.Заравняване , трамбоване.Че те започнаха да леят бетона началото на май.Виж в YouTube не съм сигурен.14:22 12.12.2020
48 Защо е нужно да предполагаш?
With the approval, Tesla CAN BEGIN work on the flat foundation.
С одобрението Тесла може да ЗАПОЧНЕ работа по плоската основа в Грюнхайде, а също така да се справи с тръбопроводи и опори, както и с изкопни ями. Сега работниците могат също да ЗАПОЧНАТ работа по уплътняване, за да могат там да се съхраняват строителните материали, доставяни по железопътния транспорт.
Одобрението е за ЗАПОЧВАНЕ, а не за ЗАВЪРШВАНЕ на дейност, както виждаш.
За какво им е на Тесла екологично одобрение СЛЕД като са ЗАВЪРШИЛИ завода? Такова се дава ПРЕДИ ЗАПОЧВАНЕ на строителството.
Коментиран от #50, #51
16:02 12.12.2020
49 Tarnovetz
"Тесла" е също така да убие духа на Германия.
16:12 12.12.2020
50 Димов
До коментар #48 от "Защо е нужно да предполагаш?":
Написали са го ,кой да чете?Пише approval-одобрение,а не permit-разрешение.Одобряват етап от строежа.Хайде чети си там и не ме занимавай!Коментиран от #52
18:01 12.12.2020
51 Гост
До коментар #48 от "Защо е нужно да предполагаш?":
разрешение се иска преди да започнеш да строиш нещо.одобрение се получава след като си построил нещо и минат на проверка контролиращата служба.окончателно одобрение(акт 16)ще получиш след завършване на обекта.всичко друго са твои измислици хахахахаха18:22 12.12.2020
52 Аз чета, а ти
До коментар #50 от "Димов":
Аз хубаво го прочетох, даже и ти го цитирах. Няма значение дали разрешаваш или одобряваш ЗАПОЧВАНЕТО на нещо.21:49 12.12.2020
53 Е що така
Дори да отсечеш едно дърво от гората за да започнеш строеж, се изисква final approval, за който пък трябва екологично разрешително. Това разрешително ще излезе след седмици, а вече инсталират оборудване в някои от цеховете, например бояджийното, което е най-модерното в света към този момент.
Коментиран от #54
22:23 12.12.2020
54 Гост
До коментар #53 от "Е що така":
щом се доверяваш на тъпите журналисти,който превеждат с Гугъл твоя си работа.ти явно си като тях и не правиш разлика между разрешение и одобрение.откакто ти фалира бизнеса имаш достатъчно свободно време да пишеш глупости и да повтаряш мисирките хахахаха11:51 13.12.2020
55 Статията е на английски
Ето друга статия
Tesla wins court APPROVAL to build first Gigafactory in Germany
The PERMISSION was granted by the Higher Administrative Court of Berlin-Brandenburg to continue clearing 91 hectares of forest in preparation for its fourth factory
IANS February 22, 2020, 14:20 IST
Преведи какво имат предвид след като използват и
permission и approval, още преди да се изсече гората на която в момента строят фабриката? Пак ли са дали акт 16 още февруари месец, дори преди да започнат заравняването на терена? Определено някой от нас трябва да науча английски, но това не съм аз.
потърси заглавието в google и прочети статията в оригинал на английски, за да не обвиняваш google translate.
Пак питам защо говорят за approval още през февруари, след като според вас одобрение се дава при ЗАВЪРШВАНЕ на строежа?
Омотахте се като пате в кълчища, вместо да признаете че сте сгрешили и Тесла все още няма окончателно одобрение за ЗАПОЧВАНЕ на строежа, защото за него трябва ЕКОЛОГИЧНО ОДОБРЕНИЕ, което все още не им е издадено. Възползват се от вратичка в закона с временни разрешителни на свой собствен риск, докато изкарат всички документи.
Коментиран от #56
14:48 13.12.2020
56 Гост
До коментар #55 от "Статията е на английски":
няма да ми се извърташ като сап на лопата,ей.къде съм твърдял това? разрешение ( permit) е издадено януари 2020.окончателно одобрение (final approval) акт 16 се очаква някъде 2021 зависи от това кога ще завърши строежа.пак се правиш на неразбрал.18:41 13.12.2020
57 Дрън-дрън
Постоянно го твърдиш! Дори в пост 56
"окончателно одобрение (final approval) акт 16 се очаква някъде 2021 зависи от това кога ще завърши строежа"
Навсякъде другаде твърдят, че Тесла е ЗАПОЧНАЛА строежа БЕЗ FINAL APPROVAL, което ще бъде получено в момента в който получат екологичното одобрение, независимо на кой етап е строежа. По принцип би трябвало да изчакат FINAL APPROVAL, за да ЗАПОЧНАТ строежа.
FINAL APPROVAL не е нашето акт16, а е разрешително за строеж.
Коментиран от #58
20:47 13.12.2020
58 Гост
До коментар #57 от "Дрън-дрън":
едно си знае баба,едно си бае хахахаха провери в речника permit- разрешение. approval-одобрение.final approval-окончателно одобрение.може и Гугъл да използваш, резултата е същия.колкото и да се извърташ това е истината хахахаха21:10 13.12.2020
59 Използвам Гугъл преводач и воала
Превод на последния абзац:
От 2 октомври документите бяха на разположение в Grünheide в продължение на четири седмици. Основната комисия трябва да обсъди възраженията на 26 ноември, а на 15 декември градският съвет може да приеме резолюция, която е необходима за одобрението на проекта. Ако няма закъснения и непредвидени трудности, тогава Tesla може да получи ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ до края на 2020 г. Засега Tesla строи с няколко предварителни одобрения за конкретни фази на строителството.
Както виждаш, дори са написали Tesla can receive its final building PERMIT by the end of 2020 за твое улеснение.
Колкото и речника да ползваш, каквато и семантика да използваш за значението на думите, факта е че Тесла НЯМА окончателно РАЗРЕШИТЕЛНО за строеж. Очаква да го получи до края на годината. Все още не си отговорил, защо ще трябва да бутне всичко, и да посади нови дървета, ако има ВЕЧЕ ИМА разрешително за строеж? Ако няма акт 16, няма да може да произвежда, но няма да е необходимо да бута сградите и да възстановява терена.
Коментиран от #60
21:36 13.12.2020
60 Гост
До коментар #59 от "Използвам Гугъл преводач и воала":
кой би вложил 2млд $ за строеж на завод,който после трябва да събори за своя сметка хахахахаха гугъл преводача ти дава машинен превод на текста някои думи имат по 5-6 значения хахахахахаха и не е точен. аз говоря и разбирам на добро ниво английския език и нямам нужда от преводач.журналистите не са специалсти по строителство за тях разрешение=одобрени хахахаха размърдай си мозъка и помисли кой ще си хвърли парите на вятъра и какво ще се случи с цената на акциите на тесла ако гигаберлин я съборят.сядай и учи английски не се доверявай само на гугълКоментиран от #61, #62
09:42 14.12.2020
61 Нека никой не разбира
До коментар #60 от "Гост":
Освен тебе ти, си най-големият специалист на света. Хайде сега обясни какво ще се случи до края на месеца и какво одобрение, разрешение, акт или каквото и да е ще получи Тесла, като прочете статията?10:57 14.12.2020
62 За разлика от тебе
До коментар #60 от "Гост":
Тези журналисти които са писали статията не са учили английски, а са се родили с него. Много добре знаят значението на "собствен риск" и "трябва да възстанови района"Сега разбра ли защо Тесла строи толкова бързо заводите си? Разрешително за строеж се издава чак след като събереш абсолютно всички необходими документи. Един от документите е екологично одобрение - при нас е ОВОС. Срокът за издаване на този документ е няколко месеца, защото след всяко обсъждане, на природозащитниците им се дава По един месец за възражения, които отново се разглеждат, а след това очевидно отново имат още един месец за възражения. Заради коронавируса този срок се разтегна до десет месеца.
За тези месеци Тесла е вложила 300-400 милиона, който може да изгуби, но за 10 месеца ще изкара милиарди, когато работи завода. За разлика от другите автомобилни предприятия, Тесла не се управлява от счетоводители и загубите са нещо приемливо на фона на постигане на целите.
Примерите са десетки. Най-яркия беше транспорта на поточните линии за Тесла модел 3 със самолети, вместо с кораби. Няколкото милиона повече за транспорт, бяха компенсирани от времето за доставка.
Докато другите ги е страх да изгубят или държат да пестят, Tesla ще продължава да е едноличен лидер в производството на електромобили. Техните продукти се правят от инженери, а не от мениджъри и счетоводители.
Самите продукти са рекламата и дори закриха пиар отдела си. Продават съдържанието, а не опаковката к
Коментиран от #64, #65
11:11 14.12.2020
63 За разлика от тебе
Поне за едното се очаква най-доброто. В Берлин ще се изгради най-модерния завод за боядисване в света, който като бонус няма да вреди на околната среда.
11:16 14.12.2020
64 Хайл
До коментар #62 от "За разлика от тебе":
Тесла никога досега не е била на печалба.Строи заводите си нормално бързо за 1,5-2 години.Кой ще му позволи да строи без разрешение и то в Германия,ти добре ли си?.Колите им са с лошо качество.Може да се прекланяш колкото си искаш на божеството Мъск,за мен той е мошеник.Коментиран от #66
11:53 14.12.2020
65 Хайл
До коментар #62 от "За разлика от тебе":
То е ясно за английския език на журналистите,но дали разбират от строителство?Те може би разбират от всичко като тебе дървения философ пишеш по форумите.Специалиста изгонен от университета.Щом ползваш Гугъл преводача си ми ясен колко разбираш.Сигурно и УАСГ си завършил.Коментиран от #69
12:12 14.12.2020
66 Гост
До коментар #64 от "Хайл":
колега,как може да не си съгласен със специалиста по теслите.съгласявай се бързо иначе се вкарваш в дълг спор ще те пита за едно и също по няколко пъти нещо не разбрал ще ти цитира статии и факти ще ти дава примери ще ти донесе от 10 кладенеца вода така бързо се съгласявай и се спасявайКоментиран от #67
13:32 14.12.2020
67 Аз съм съгласен с него
До коментар #66 от "Гост":
Ето Volkswagen например строи заводите още по-бързо от Тесла. Понеже английския ви затруднява, ето ви статия на български. Заглавие:VW отказва на България. Отива в Турция
20 Декември, 2018 09:20
В новата фабрика ще се прави основно продукция на чешката марка Skoda и в нея ще работят над 5 000 души. В материала на турската медия се казва, че до последно изборът е бил между България и Турция, но в крайна сметка германският инвеститор се е спрял на Турция.
Строежът на завода ще бъде започнат веднага, а плановете са той да започне да функционира още през 2022 година. До преди информацията на турските медии, се знаеше само, че VW искат да открият нов завод в Източна Европа.
Край на цитата. Да знаете докъде е стигнал строежа на завода? Както виждате очаква се строителството на тази малка фабрика, да завърши ОЩЕ през 2022 година! След като е още тогава се предполага че това е много кратък срок!
14:53 14.12.2020
68 Tesla строи много бавно
Tesla започна строителството на гигафабрика в Китай
7 Януари, 2019
Георги Касабов
Илон Мъск и кметът на Шанхай Хан Джън присъстваха на първата копка на гигазавода на Tesla Motors в Китай, съобщава Reuters. Фабриката, в която ще се произвежда Model 3, трябва да заработи ДО КРАЯ НА ГОДИНАТА."
ТОВА Е ЗНАЧИТЕЛНО ПО-ДЪЛЪГ СРОК НАЛИ? Не е като ОЩЕ през 2022 година. тази фабрика вече има капацитет за производство над 360 000 Тесла модел 3 годишно, а преди дни получи и разрешително за започване на продажби и на модел y. През 2022 година вече ще е произведен и милионния автомобил в тази фабрика, ако това не е станало още през 2021.
Коментиран от #71
15:03 14.12.2020
69 Гост
До коментар #65 от "Хайл":
какво ти казах колега луд умора няма ще ти цитира статии ще ти превежда с гугул хахахаха защото той не знае чужди езици не работи никъде пише по форумите и като си вдигне самочуствието заспива блажено хахахаха колко много знае специалиста по теслитеКоментиран от #70
15:32 14.12.2020
70 Ама разбира се
До коментар #69 от "Гост":
Аз да не съм като вас да си знам всичко и да не съм чел нищо от като съм завършил училище?15:37 14.12.2020
71 Гост
До коментар #68 от "Tesla строи много бавно":
те тесла строят хахахаха ама са продали само 330 хил. бройки за 2020г. няма 50% ръст те бройките за миналата година не могат да достигнат хахахахахахаха че и още два завода строят хахахахаКоментиран от #72
18:30 14.12.2020
72 Димов
До коментар #71 от "Гост":
Още ли спорите с Електрика?Зарежи, щом сте разбрали що за човек е.Строежи без разрешително,статии преведени с Гугъл,защо му се връзвате?Зарежи го.Коментиран от #73
18:52 14.12.2020
73 Прав си
До коментар #72 от "Димов":
Няма смисъл да се спори с идиоти. Ако до октомври Tesla е продала 352 782 автомобила, а някой идиот твърди по средата на декември че Тесла е продала 330 000 за цялата година, дали има смисъл да се спори с него? Оставям ви да се надлъгват е и да си вярвате. Пилците се броят наесен!Коментиран от #74
18:59 14.12.2020
74 Димов
До коментар #73 от "Прав си":
Няма смисъл да се спори с теб Електрика не се ли разпозна или пак се правиш на гръмнат.Виж статия от днес за 329 900 Тесли продадени до сега.С промоция се надяват да достигнат 500х. при два работещи завода с капацитет 1млн. и още два се строят.Коментиран от #75
19:40 14.12.2020
75 Няма смисъл да се спори с идиоти
До коментар #74 от "Димов":
Според резултатите от ПОСЛЕДНИТЕ ТРИ ТРИМЕСЕЧИЯ компанията е продала 329 900 автомобила на клиенти, като през четвъртото тримесечие е необходимо да се доставят още 170 хиляди.На идиот и да му обясниш какво е тримесечие няма да те разбере. Приятна вечер!
Коментиран от #76
20:34 14.12.2020
76 Гост
До коментар #75 от "Няма смисъл да се спори с идиоти":
ти до скоро лаеше за 50% ръст на година за производството на тесла хахахахаха ама нещо млъкна като видя,че даже бройките за 2019г. с един работещ завод не можаха да достигнат при това с два работещи завода за 2020г. хахахаха пък то ръста отрицателен изложи се афрото хахахахаха излиза да са работили с половин капацитет,а строят още два завода къде ще ги продават тия кочини хахахаКоментиран от #77
21:48 14.12.2020
77 Идиот сър...
До коментар #76 от "Гост":
Без коментар...Коментиран от #78
21:52 14.12.2020
78 Гост
До коментар #77 от "Идиот сър...":
като не ти изнася и ти цитирах простотиите от преди месеци не ти хареса хахахаха безниковия писател и фен на теслите виждам и димов те отхвърли заради лъжите ти хахахахаКоментиран от #79
22:23 14.12.2020
79 Идиот сър...
До коментар #78 от "Гост":
Дори не знае какво е цитат...Аз кавички не видях
Коментиран от #80
23:15 14.12.2020
80 Гост
До коментар #79 от "Идиот сър...":
до кавичките опряхме хахахаха цитираното верно ли е хахахаха като знам колко време се плюнчи и защитава яростно бъдещия 50% ръст в производството на Тесла а то излезе май спад хахахахаКоментиран от #81
11:36 15.12.2020
81 Пак си пропуснал най-важното
До коментар #80 от "Гост":
Всъщност говорих за дългосрочен СРЕДЕН ръст с повече от 50% за миналите пет години, с Хоризонт да се задържи поне толкова още пет години. Ето какви трябва да бъдат продажбите от 2015 до 2025 година с 50% ръст. Дали е реалистично или продължавате да твърдите че 10-годишен ръст с 50% е невъзможен и не могат да се строят толкова фабрики толкова бързо?2015 50 000
2016 75 000
2017 112 500
2018 168 750
2019 253 125
2020 379 688
2021 569 531
2022 854 297
2023 1 281 445
2024 1 922 168
2025 2 883 252
13:19 15.12.2020
82 Ако си беше направил труда да цитираш
Ако беше ме цитирал, цитата щеше да изглежда приблизително така " проблемът за 50% ръст в дългосрочен план не е производствения капацитет, а продажбите, защото не може само Тесла да продава електромобили, когато цифрите станат десетки милиони" . Сега недей да плагиатстваш и да си приписваш моите думи.
Коментиран от #83
13:35 15.12.2020
83 Гост
До коментар #82 от "Ако си беше направил труда да цитираш":
не знам с кого си спорил не е с мен хахахахаха ръст 50% е възможен само първите години. до 2019 тесла се справяше добре и повишаваше производството с 50%.при 367500 тесли за 2019 за 2020г. трябва да се продадат 551250 броя за да има 50% ръст.за 9 месеца 2020г са 329500.551250-329500=221750 остават да се продадат за 3 месеца.тая година тесла няма да достигнат 50% ръст и затова прибягват до търговски промоции и безлатно зареждане за 1 година.а 2021 г. ще им е още по-трудно да продадат 826875 тесли за да имат отново 50% ръст хахахахахахахахахахахаха
при 2 фабрики с възможност 1млн.тесли продава едва 400х.
при 4 фабрики с възможност 2млн.тесли колко ще продаде хахахаха
половината от капацитета на фабриките му е свободен пък щял да строи бързо още фабрики хахаха хахахаха
Коментиран от #84
16:09 15.12.2020
84 И накрая стигна до моята
До коментар #83 от "Гост":
И в крайна сметка кой излезе прав? Дали Радев и Димов, пък доколкото си спомням и ти, които твърдяха че Тесла не може да изгради толкова бързо толкова голям производствен капацитет или пък аз, който твърдях че Тесла може да изгради по-бързо производствения капацитет, отколкото може да поеме пазара?Нали за строежа на всяка фабрика трябваха две години и още няколко за да достигне пълния си капацитет на производство?
За следващите години, продажбите и производството ще се увеличават с нови модели, защото пазарът вече не може да поема много от старите три модела.
При достатъчно производство, само модел y и cyber truck са способни да наваксат спирането на производството и спада на търсенето тази година заради корона кризата.
Коментиран от #85
16:28 15.12.2020
85 Гост
До коментар #84 от "И накрая стигна до моята":
пак старите номера приписваш си думите на радев и димов хахахахахахаха инженера ти написа за геометричната прогресия100 коли+ 50% ръст 150 коли
..........................................................
5млн. коли+ 50% ръст 7,5млн коли
да поддържаш ръст 50% е лесно само в началото хахахаха после става невъзможно.модел 3 се продава добре останалите модели не
с един модел да продаваш милиони хахаха на модел y и грозника cyber truk не се надявай на милионни продажби хахахах тесларите твърдите за продажби на тесли на зелено пък то с капацитет на 2 завода 1млн. тесли има произведени само 400х. защо не произведоха останалите до 1млн. и да ги продадат на чакащите клиенти хахахахах
Коментиран от #86
18:54 15.12.2020
86 Престани да лъжеш нагло
До коментар #85 от "Гост":
Мой цитат от същата статия:188 Даже няма значение
03ОТГОВОР
До коментар #186 от "Радев":
От практическа гледна точка за нашия спор, няма никакво значение дали началото на строежа е февруари или юни. Ако си спомняш, спора тръгна от това, дали Тесла може да поддържа 50% ръст на продажбите. Ти твърдеше че не може да строи заводи толкова бързо, че да поддържа 50% ръст годишно. Ако всяка година започват да строят по два завода, няма абсолютно никакво значение кога ще ги завършат. Три-четири месеца по-рано или по-късно. Два завода на пълен капацитет са милион автомобила годишно. Следователно ПРОБЛЕМА НЕ Е ДА ГИ ПРОИЗВЕДАТ, а да ги ПРОДАДАТ. Още догодина ще са завършили двата започнати завода с теоретичен капацитет над 2 милиона - точно колкото годишните продажби на Mercedes или BMW. СМЯТАШ ЛИ ЧЕ КАТО ИМАТ ЗАВОДИТЕ, ЩЕ МОГАТ ДА ПРОДАВАТ ПО ТОЛКОВА АВТМОБИЛИ ГОДИШНО? Догодина като започнат следващите два, които ще завършат през 2022 година, смяташ ли че ще могат да продават по три милиона годишно тогава? Виждаш ли в колко огромна грешка си?
Коментиран от #199
19:14 09.09.2020
Коментиран от #87
05:03 16.12.2020
87 Гост
До коментар #86 от "Престани да лъжеш нагло":
помня спора 5г.Х20%=100% ръст хахахаха не разбираш геометречната прогресия на 5-6 стъпка от геометричната прогресия броя от новостроящите се заводи става толкова голям и тесла няма да се справи с растежа хахахахахаха на кого ще ги продава произведените тесли като 2020 не може 400х. да продаде хахахахахахаКоментиран от #88
09:31 16.12.2020
88 Помниш грънци
До коментар #87 от "Гост":
Този спор не си го водил с мен. Аз също бях на ваша страна, че така не се смятат проценти.Удобно обаче избягваш да цитираш какво казваше Радев и какво му отговорих аз! Прочети цялото мнение на Радев, което както виждаш е написано десетки мнения след като съм му обяснил че не е проблем производството, а ПРОДАЖБИТЕ за поддържане на 50% ръст. Дори за 20 милиона годишно, ще му трябват само 20 завода. При положение, че само тази година строи 2, за колко време мислиш че ще вдигне останалите 16, ако може да ПРОДАВА ВСИЧКАТА ПРОДУКЦИЯ?
10:46 16.12.2020
89 Ето цялото мнение на Радев да се посмееш
20ОТГОВОР
До коментар #229 от "Познаваш ли времената":
Толкова коментара и нищо не си разбрал!Това математиката не я разбираш! Толкова писане и да не разбереш защо се съмнявам в 50% ръст на производството.Защото се получава геометрична прогресия! 1.1000 коли 50% ръст 1500 коли ........... 5.1 000 000 коли 50% ръст 1 500 000 коли ................ 10. 10 000 000 коли 50% ръст 15 000 000 коли Ако всяка година вдигаш производството с 50% в един момент няма да можеш да ПОСТРОИШ 100 ЗАВОДА ЗА ГОДИНА за постигнеш ЖЕЛАНИЯ РЪСТ.Освен това Тесла ще започне да произвежда по няколко милиона автомобила като другите производители и пазара ще се насити с коли на Тесла.Ако имат някакъв ръст тогава ще е малък. Ако си толкова вещ в прогнозите дай числата от тотото и ще те призная!
Коментиран от #231, #232
18:08 11.09.2020
Коментиран от #90
10:53 16.12.2020
90 Гост
До коментар #89 от "Ето цялото мнение на Радев да се посмееш":
защо да се смея като е абсолютно вярно ще се смея на теб хахахахахаха за това неразбиране на математиката.Коментиран от #92
10:57 16.12.2020
91 Да се посмеем заедно
100 милиона автомобила ръст? Досега цялата световна индустрия не е успяла да произведе общо 100 милиона автомобила за година, но нашия гениален математик предвижда Тесла да добавя по толкова всяка година към вече произвежданото и се е загрижил Как ще строят заводите за тях?
Наистина глупостите, които произвежда нямат граници!
Честно казано дори 20 милиона годишна които предвижда маска за 2030 година ми се струват много като граница, но дори с два завода на година, производствения капацитет ще е по-голям за 2030 година, което както виждаме е напълно реализируемо. Към момента Тесла има 20 милиарда Кеш с които може да почне да строи още пет завода ако има смисъл, но щом стоят в банката, определено няма накъде да се разрастват повече. Само преди година разрастването на Тесла беше ограничено от финансовите възможности, сега вече единственото ограничение е пазара.
Коментиран от #93
11:02 16.12.2020
92 Здравей Радев
До коментар #90 от "Гост":
Знаех си че си ти. Дори ако питам Димов няма да е чул за тази тема. Все пак глупаците които вярват в 100 милиона годишен ръст на производството на автомобили не са чак толкова много, че да познавам двама от тях по закона за вероятностите.11:04 16.12.2020
93 Гост
До коментар #91 от "Да се посмеем заедно":
точно това е геометричната прогресия която ти не разбираш хахахаха в един момент ще им трябват повече заводи от колкото могат да построят хахахахаКоментиран от #95
11:38 16.12.2020
94 Гост
11:43 16.12.2020
95 Абе гъбарко
До коментар #93 от "Гост":
Не виждаш ли че аз сега гъбъркам с тебе.за тази геометрична прогресия ли говориш която съм ви дал още преди няколко месеца2015 50 000
2016 75 000
2017 112 500
2018 168 750
2019 253 125
2020 379 688
2021 569 531
2022 854 297
2023 1 281 445
2024 1 922 168
2025 2 883 252
2026 4 324 878
2027 6 487 317
2028 9 730 975
2029 14 596 463
2030 21 894 695
Покажи ми в коя година Тесла ще имат проблем със строежа на заводите и колко завода трябва да построят тогава? Това е максимумът който си е поставил Илон Мъск. 20% от световните продажби. Това са продажбите на toyota и Volkswagen взети заедно. За мен дори това е нереалистично, а вие ми говорите за 100 милиона ръст годишно. По колко ще продава тогава? 300 милиона на година? Не за смях Ами за гаргара ставате.
Tesla няма да срещне проблем с производството, дори да се наложи да поеме световното производство което цялото е под 100 милиона. Дори с финансирането няма да има проблеми. Въпросът е че това дори на теория никога няма да стане, а вие сте тръгнали да смятате практически примери как Тесла за година ще произвежда повече от три пъти световното производство на автомобили чак сте се загрижили Как ще построи 100 фабрики за година.
Коментиран от #96
11:50 16.12.2020
96 Гост
До коментар #95 от "Абе гъбарко":
виждам започваш да включваш хахахаха ръст 50% е възможен само в началото после ще е по-малък хахахаха Радев е висока летва за теб мениджър на високо платена позиция няма да се учудя ако взема 5 хилки и нагоре хахахаха а ти само пишеш по форумите и си стоиш в къщи за гаргара си ми ти хахахахаКоментиран от #97
12:15 16.12.2020
97 Кое начало бе идиот
До коментар #96 от "Гост":
Казвам ти че няма да имат проблеми докрая до 100% пазарен дял. Вие говорите за 300% пазарен дял не аз.Коментиран от #98
12:28 16.12.2020
98 Гост
До коментар #97 от "Кое начало бе идиот":
ето че имат проблем да поддържат 50% ръст дълго гъбарко 2020г. няма да успеят хахахахахаха2019г. с една фабрика произведоха 367500 тесли
2020г. вече с две фабрики за 9 месеца имат 329500 тесли значи остават 38000 тесли за последното тримесечие за да достигнат бройките от 2019г. и да имат 0% ръст хахахахаха за да имат 50% ръст 2020г. 50%Х367500=551250 тесли трябва да произведат за 2020г. 551250-329500=221750 им остават да произведат за четвъртото тримесечие хахахахахаха за 9 месеца 329500 тесли за 3 месеца 221750 дали ще успят хахахахахаха аз мисля,че все пак ръст ще има но няма да е 50% хахахахаха трябва само да изчакаме до края на годината и ще разберем хахахахаха това е първата година в която тесла си спъва догодина ще им бъде още по-трудно
Коментиран от #99
14:29 16.12.2020
99 Идиота си остава идиот
До коментар #98 от "Гост":
Ти за форсмажорни обстоятелства не си ли чувал?Самия факт че има ръст по време на корона криза и то в двуцифрени числа, говори колко устойчив е бизнеса на Тесла, а той се притеснил че расте бил по-малко от 50%?
Хайде погледни онази табличка която ти пратих за 50% ръст от 2015 година до 2030 година и кажи Тесла изоставали от графика или е напред? По нея колко автомобила трябва да произведе през 2020 година?
Точно затова се казва среден ръст 50%. Една година напред друга назад, но тренда се запазва стабилен и засега са напред с НАД 50% среден годишен ръст за последните 5 години.
Коментиран от #100
14:44 16.12.2020
100 Гост
До коментар #99 от "Идиота си остава идиот":
форсмажорните обстоятелства ли са причината хахахаха догодина сигурно ще е вятъра понеже не е духал от юг а от север хахахаххати май не вдяна за 2019г. тесла е произвела толкова с един(1) завод колкото 2020г. с два(2) завода хахахахаха и щели да имат някакъв ръст ама няма да е 50% хахахаха 1 завод=2 завода хахахахах да видим като станат четири завода 2021г. ръст дали ще има или бройките пак ще са толкова защото повече не могат да продадат хахахаха явно разбра че съм прав щом започна да ме обиждаш не ми пречи давай смело хахахахахахаха
Коментиран от #101
16:14 16.12.2020
101 Прав съм разбира се
До коментар #100 от "Гост":
Всеки който мисли че корона кризата не се отразява на продажбите на автомобили е пълен идиот, няма как да не съм прав. Пак те питам, покажи ми един единствен автомобилен производител с двуцифрен ръст тази година. Дори да е само 10%.Освен че търсенето на автомобили намаля, също така бяха им спряли и заводите в началото на годината, а проблеми имаше и с доставките, ама и да обяснявам на идиот няма да ме разбере затова приятна вечер. Може да не ми отговаряш, аз бях дотук.
Коментиран от #102
16:47 16.12.2020
102 Гост
До коментар #101 от "Прав съм разбира се":
коронакризата се отрази на всички производители и спада е около 30% хахахаха2020 г.при теслите с два завода и капацитет от 1 милион броя електромобили защо ще бъдат произведени около 400х. тесли хахахаха
от 1милион само 400 хиляди или 600 хиляди непроизведени хахахахаха сам си смятай процента на спад
Коментиран от #103
18:38 16.12.2020
103 антиелектрик
До коментар #102 от "Гост":
Направил си го смешен този тесларски трол.Браво по принцип тоя не се отказва лесно.Падна им и тая опорка на тесларите.Два завода милион тесли ама ядец.21:24 16.12.2020