Last news in Fakti

22 Февруари, 2022 14:10 9 010 20

Защо е необходимо да "подгреете" музикалната система в колата

  • стерео-
  • музика-
  • автомобил-
  • високоговорители-
  • субуфер

Особено при употребявани автомобили

Защо е необходимо да "подгреете" музикалната система в колата - 1

Всички знаем, че в студено време е добре да загреете двигателя, скоростната кутия и интериора на автомобила преди шофиране. Но малко хора знаят, че музикалната система също изисква „загряване“. Сега ви разказваме как да го направите правилно и какво ще се случи, ако процедурата бъде пренебрегната.

Дори и най-простите музикални системи могат да бъдат засегнати от ниските температури. Интернет е пълен с истории, когато дори обикновеното радио престава да открива радиостанциите или го направи не както трябва, с шум. А в по-скъпите мултимедийни комплекси сензорните панели блокират и става невъзможно да се контролира не само музиката, но и останалите функции на системата.

Факт е, че в студа свойствата на материалите променят декларираните характеристики и има риск скъпата акустика да бъде повредена. Тоест, необходимо е да загреете „музиката“. Но как?

Основното, което трябва да направите при ниски температури е да затоплите добре интериора, така че да се установи комфортна температура в него. На това трябва да се обърне особено внимание при употребявани автомобили, където има стари CD-чейнджъри и високоговорители използвани в продължение на много години.

Защо е необходимо да "подгреете" музикалната система в колата

Всъщност през годините на работа смазката в CD устройствата изсъхва и то започва да работи неправилно в студено време. CD чейнджърът ще заседне или дискът ще забие в музикалната система. Освен това четецът може също да работи с прекъсвания.

Субуферът (ако има такъв) също трябва да се затопли, но това е и най-трудната задача. Защото ако е в багажника, ще трябва да изчакате, докато топлия въздух достигне и там. Чакането ще бъде от полза, тъй като въпросните субуфери са скъпи и тяхната повреда силно ще разстрои портфейла ви.

Трябва да внимавате и с високоговорителите, особено с тези, които са работили десет и повече години. На студа те започват да изпитват повишен стрес. В резултат на това някои материали, да речем полиуретан, могат просто да се спукат, когато водачът иска да увеличи силата на звука.

Тук съветът е същият – първо затоплете интериора и чак тогава включете музиката. Това правило е валидно основно за много ниски температури. В този случай не е необходимо незабавно да включвате музиката, а ако го правите, то да не е на пълна мощност. Това ще даде време на високоговорителите и на цялата електроника да се загреят - техните еластични елементи ще станат по-меки, а в системата няма да се образува конденз.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Майстор

    6 20 Отговор
    Такива неща са нужни на френски и италиански кошници дето често им дефектира електрониката и всичко свързано с нея.

    Коментиран от #8

  • 2 ИнДженерин

    14 3 Отговор
    Пълни глупости!
    Добрият стар транзистор, основната градивна единица в електрониката, работи много по-добре при по ниски температури!

    Коментиран от #6

  • 3 реалистично

    15 2 Отговор
    Със същото основание трябва да отделите време , за да се охладят през лятото - след като включите климатик/климатроник......... Или греша?!!!?
  • 4 Карам бричка

    18 1 Отговор
    Аз колата не подгрявам, та музикалната система ли?
  • 5 ДВИГАТЕЛНА КУЛТУРА

    4 0 Отговор
    НАЙ ДОБРЕ АВТО МОБИЛА СЕ„ ПОДГРЯВА ”НА АМ.СТРУМА 30 32 34 34 35 36 ....кило метър☝
  • 6 Съседа Мариш

    7 1 Отговор

    До коментар #2 от "ИнДженерин":

    Ти па къде ще намериш дискретен транзистор в кола след 2010 година?
  • 7 Grote Olifant

    14 2 Отговор
    Няма такова понятие, като суббуфер. Никой никъде не нарича басовият говорител "буфер". В англоговорящите страни woofer се нарича именно басовият говорител. А subwoofer набра популярност с навлизането на системите за домашно кино. И типично по нашенски от субвуфер стана на суббуфер или субуфер :-) Нито едно от двете не е правилно. Догряването на техниката винаги е хубаво нещо. По възможност даже няма необходимост да се изключва. Особено с днешните технологии. Голяма част от моята техника стои постоянно на standby и нямам проблеми. Изключването от мрежата води до изстиване и последващо шоково загряване, когато уредът започне да се използва. Така се получават и студените спойки. Имате ли standby - само в този режим. Ако нямате, по-добре оставете техниката включена. Няма да ви вдигне сметката с нищо, но ще защити електрониката. В този режим едни от първите ми Technics-и (усилвател, cd, дек и тунер) изкараха 15 години - единствено екраните станаха малко по-мътни, преди да ги продам на приятел. Който все още ги ползва и не ми е казал да е правил някакви ремонти.

    Коментиран от #20

  • 8 Вальо

    15 8 Отговор

    До коментар #1 от "Майстор":

    Прав си. Грешката е че споменатите авто производители влагат немска електроника,която е все известно скапана. Както и повечето немски неща впрочем.

    Коментиран от #10, #13

  • 9 Драгой

    6 4 Отговор
    Кво правиш бе? Топля си буфера ;)
  • 10 Grote Olifant

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Вальо":

    Германия има много добра и класна електроника. Просто си пропуснал да го разбереш. Не конкретизирам какво е днес. Говоря в исторически план. Най-добрата музикална апарата и до ден днешен за мен е германската. Визирам усилвателите и тонколоните. Просто по необясними за мен причини повечето колеги по хоби се прехласват по разни японски и английски техники. Един от многото ми усилватели е на BASF. Това е унищожител на всякакви таралясници от сорта на Cambridge Audio и Rotel.

    Коментиран от #11

  • 11 pbdan

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Grote Olifant":

    Здравейте колега по хоби. Аз също си подгрявам поне половин час ... ламповия усилвател;).

    Коментиран от #12

  • 12 Grote Olifant

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "pbdan":

    Аз ги загрявам само при купуване :-) После са си загрети по default. Ламбите и хорните ги смених с моноблокчета и класни четирилентови ОТ.
  • 13 Майстор

    1 4 Отговор

    До коментар #8 от "Вальо":

    Не знаех, че Магнети Умрели , Валео и т.н. са немски ама окей ..
  • 14 Познавач

    4 2 Отговор
    Аз я подгревам с Азис
  • 15 Светослав

    4 0 Отговор
    Момци, какви са тия подгряваници, подгряване имаше нужда при германиевите транзистори (полупроводници, на усилвателя), сегашните силициеви не са баш така и няма такава нужда. И всеки един говорител подложен на външни атмосверни влияния на студ или много топло, той се амортизира (изгнива материала, при хартиените в доста по бърз стадий, при по новите, една идея по - забавен стадий). Та каквито и упражнения да правите, те ще се скапат, рано или късно, щом са подложени на външни атмосферни условия, както е автомобила.

    Коментиран от #16

  • 16 Grote Ilifant

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Светослав":

    В голяма грешка си за хартиените говорители :-) Гният особено бързо разни порести материали, които използват особено много за гофри на басови говорители и за куполни среди и високи.
  • 17 Професионалист

    6 0 Отговор
    Написаното е абсолютно вярно при отрицателни температури бе гамени неуки, ако водичката в шишенцето е замръзнала то е почти сигурно ,че в рамките на няколко минути температурната разлика в електрониката ще е над 20° , което автоматично поражда конденз.
    П.п карайте си както ви е кеф , издевателствайте без грам мисъл над автомобилите си , сервиза ми е винаги отворен за такива като вас.

    Коментиран от #18

  • 18 Жжжжуууужжжиии

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Професионалист":

    Пич. Аз от 23 години се занимавам с електроника.... Никога не са ми носили Плеър, заминал от конденз. Запълват сайта с безсмислени статии. Нали на гледания им плащат. Теорията ти е вярна, но практиката друго сочи. А и бая конденз трябва да събере, че да стане цяла капка, че и да укъси 2 проводника (елемента) То тогава, се оглеждай за пясък или блато..... Може да си "далдисал" в някой язовир или море. То остави, електрониката ами и коли с плеъри(радиа) съм имал бая. Една гъбичка съм сложил, под MCU-то на сегашния, че да не ми мокри тапицериите.
  • 19 оня с коня

    2 2 Отговор
    Принципно върша повечето неща ПО ИНТУИЦИЯ за по-лесно и винаги се оказва правилно.А конкретно по темата- Вместо да подгрявам Музикалната уредба ,просто НЕ ПОЛЗВАМ БМВ-то си през зимата.
  • 20 Bai...

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Grote Olifant":

    А,бе ,момче , туй с лошите спойки направо ме разсмя! Жив и здрав!