Last news in Fakti

5 Октомври, 2023 15:26 1 903 26

Tesla е произвела не повече от 70 електрически камиона

  • tesla-
  • semi-
  • камион-

Разкритието направи висшепоставен мениджър на марката

Tesla е произвела не повече от 70 електрически камиона - 1

От началото на производството в през третото тримесечие на 2022 г. досега Tesla е произвела 60-70 електрически камиона Semi на пилотната производствена линия в Gigafactory в Невада. Тези данни за производството идват от старши мениджъра на инженерния отдел на Tesla за камиони Дан Пристли, който беше гост в "Гаражът на Джей Лено" в което известният комик и колекционер на автомобили седна зад волана на Tesla Semi.

Интересното е, че това е първата официална актуализация на данните за производството, след като чрез сервизна акция пазара през юни се разбра, че към март 2023 г. Tesla е произвела 36 Semi. "Направихме няколко десетки от тях, може би сме в диапазона 60-70, но изкарваме само пилотния си обем", каза Пристли пред Лено. "Събираме данни, получаваме много наистина отлична обратна връзка от шофьорите, а след това ще използваме това, за да направим куп подобрения и да го въведем в голям обем и наистина да се опитаме да бъдем основен играч на пазара."

Главинят изпълнителен директор на Tesla Елон Мъск заяви през юни, че серийното производство на Semi няма да започне преди края на 2024 г., позовавайки се на ограниченията, свързани с батериите.Когато започне серийно производство, то ще се извършва в ново специално съоръжение в комплекса Gigafactory в Невада.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТИР

    6 4 Отговор
    Ако имат магистрално трасе като тролеите да,иначе на батерии трябва за тях ремарке,,,
    А какво правим с максимално допустимата маса от 40 тона,,,

    Коментиран от #3

  • 2 Тракър

    13 3 Отговор
    Един нормален нов камион автоматик в САЩ с едно зареждане 200 галона- пълни резервоари минава средно 1400 мили или над 2200 км . Като основните вериги бензиностанции за камиони -трак стопове са навсякъде през час два има локация на такива и може да зареждаш. Зареждането само с гориво отнема 10 мин . Деф 5 мин . И може да караш над 2000 км до следващо зареждане . Това как се сравнява с ел камион ???

    Коментиран от #9

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "ТИР":

    Какво мислиш има в това нещо зад влекача😀😀😀😀

    Коментиран от #8

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 3 Отговор
    Archives
    Първите доставки на обновения Semi трябва да започнат към края на тази година През 2017 ... камион, който ще промени изцяло бранша ......

    Коментиран от #10

  • 5 Калпазанин

    3 5 Отговор
    Ще влязат в серийно о производство когато руснаци и китайци им дадат литий за батериите, па може временно да минат и на хибриден вариант, щото така без руснаци и китайци нема производство не нета ами и тока ще спре на укрите скоро мискинина мъск
  • 6 Гост

    5 4 Отговор
    А нашият спейшълист теслю обеща милиони електрически камиони да изместят дизеловите.
  • 7 Пламен

    2 5 Отговор
    При Тесла всичко е "Ще" , по пет години за нов модел и по десет и повече като жигулитата във производство. Бати как баламосват хората.......
    Мой познат за десет години смени три тесли модел S, със едната катастрофира и едвам оживя..... както и да е. Сега кара VW I.D4 и е повече от доволен
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Камиона или шофьора може?

    5 9 Отговор

    До коментар #2 от "Тракър":

    То на теория в седмицата има 168 часа и при 90 км в час камиона може да измине 15 000 км.

    За 52 седмици в годината може да мине почти 800 000 км.

    На практика средния пробег на камион е 130 000 км. Така че недей развива теории колко километра може да мине с един резервоар без да спира, защото камионът може, но шофьора не може.

    За седмица може да шофира максимум 56 часа от 168 възможни, следователно му остават 112 часа свободни за зареждане.

    Но това не може да става всяка седмица, защото общият брой часове за 2 седмици не трябва да надвишава 90 часа от 336 възможни. На две седмици остават 246 часа часа свободни за зареждане.

    За 90 часа се изминават максимум 8000 км за 14 дни и то само на теория.

    На практика камионът зарежда по 640 км за 30 минути. Практически зарежда 1280 километра за час и са му необходими 6 часа и 15 минути зареждане за да шофира 2 седмици.

    Както и при дизеловия камион, ограничаващият фактор е човекът, а не камиона.

    Дори шофьорите да са двама, просто можеш да умножиш всичко по две и изводите остават абсолютно същите.

    На теория ще изминат същите километри, но на практика електрическият камион е много по-бърз и маневрен, следователно ще измине много повече километри за единица време и ще стигне по-бързо, по-евтино и на шофьора ще му е по-тихо.

    Коментиран от #13, #17

  • 10 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Когато и да влезе в масово производство , а то вече е сигурно , ще е ПОНЕ 10 години преди всички останали , включително Мерцедес и Волво , най- големите производители в момента !! И то с много ПО-ЛОШИ модели , които изобщо не могат да се сравняват с Тесла !! Да ти припомня , че ВСИЧКИ модели на Тесла са в десетката най- продавани електромобили , като единия е ПЪРВИ !! И това ще е така много дълго и при камионите също !! То още не е тръгнал масово и стогодишните вече сънуват кошмари , хаххахах !!

    Коментиран от #11, #14

  • 11 Така е

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Той хубаво ще е най-добрият, но ако произвежда по 80 броя на година, каква файда?

    Коментиран от #12

  • 12 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    И защо реши , че ще произвежда по 80 броя ?? Ако не си разбрал доскоро дори сградата на завода не беше готова , а тепърва я оборудват с поточната линия !! Тия 80 броя са сглобени на ръка от екипа , който го разработваше едва ли не в гаражни условия !! Заложения капацитет на завода е МИНИМУМ 50 000 броя годишно !!! И това е за начало !!
  • 13 Хайде

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Камиона или шофьора може?":

    г-н Теоритик, виждал камион само на картинка-идвай да те качвам на камион да се возиш 1 курс и после да ръсиш акъл тук!!!!
    С тези твоите изкривени сметки, ходи си смятай престоя във WC-то.. изтръпнаха ти краката….

    Коментиран от #15

  • 14 Кое е по-лошо

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    че и сам си даваш +ове… това си е шизо френия пълна…
    Махни кюфтетата от очите и виж гамата от ел. камиони на Волво и после говори кой е напред, кой е назад и за какви приложения какво може да предложи…. Това да не ти е да събираш китайски батерии и ел.мотори в пластмасови купета…облъчени ла ячи…..
  • 15 Теоретик ²

    2 6 Отговор

    До коментар #13 от "Хайде":

    Я кажи всичко което съм изброил за позволените часове за шофиране правилно ли е или не? После философствай!

    Коментиран от #16

  • 16 Когато

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Теоретик ²":

    съм знаел за часове, забрани, време за каране и т.н., ти най-вероятно не си бил и роден…
    Я сега кажи решението на задачата, как всички които спират да правят дори и 45 минути пауза, ще успеят да заредят и реално колко ел.камиона ще успеят да го направят??? Останалите също…и как след като е спрял за почивка, ще премести камиона след като е заредил, за да застане следващия колега??? Какво ще стане с времето за почивка???
    Казвам ти го отново-не пречувай всичко през твоята лична призма и силно ограниченото ти ползване на автомобил за лични нужди, свеждащи
    се до инцидентни разходки със семейство на къси дестинации….

    Коментиран от #19

  • 17 Някой с над 1200 000 мили опит....

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Камиона или шофьора може?":

    Е такива сметки могат само гении не виждали камион да правят. Електрическият камион бил по-бърз и ще стигаш по бързо ????? Има ограничения на скоростта и условия при които камионите не може да се движат на максимална скорост . При камионите е по-важно да спират бързо а не да са по-бързи . И да те светна -в САЩ шофьора има 70 часа право да шофира на седмица . Смяната е 14 часа от които може да шофираш макс 11 . Следва 10 часа почивка задължително . Максималната скорост е ограничена от повечето фирми до 71 мили/ч което е към 115 км/ч но за собствениците е без ограничение и вдигат според лимита на магистралата и щата за камиони .Зареждането става за 10-15 мин ако няма опашка. Макс пробег с 200 галона до 1300 -1400 мили . Естествено си оставяш резерва така че след 1100-1200 мили зареждаш . Според разхода за товара и терена . А електрически камиони скоро няма да има масово по пътищата със сигурност. Трябва още да напредне технологията на батериите и да се изгради инфраструктура за това. В Китай съм сигурен че ще стане но за САЩ едва ли

    Коментиран от #18

  • 18 Гений ² не виждал камион.

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "Някой с над 1200 000 мили опит....":

    "да те светна -в САЩ шофьора има 70 часа право да шофира на седмица . Смяната е 14 часа от които може да шофираш макс 11 . Следва 10 часа почивка задължително ."

    На 14 часа имаш задължително 3 часа почивка, а камиона зарежда 70% от капацитета за 30 минути.

    Тоест имаш възможност да заредиш 6 пъти по 70%.

    На теория караш 2 часа и зареждаш 30 минути, след 2 ч пак спираш и зареждал 30мин. На практика обаче, за 11часа с 75 mph (121 km/h) можеш да минеш теоретично максимум 1330 км, но на практика по малко. Тоест дори и на теория е невъзможно да изхарчиш 2 пълни батерии на ден даже, ако си карал с максимален товар и максимална скорост 11часа.

    Тоест зареждането ще отнеме 1,5 часа от задължителните 3 часа почивка, дори да тръгнеш с абсолютно празна батерия.

    Хайде следващия път засечи за колко време ще ускориш до 100 от място с 40 тона камион и за колко време с такъв товар ще изпревариш друг камион по стръмен наклон? Камиона на Тесла ускорява за 20 секунди до 100 и по баира поддържа максимална скорост.

    Коментиран от #21

  • 19 вероятно не роден

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Когато":

    "Я сега кажи решението на задачата, как всички които спират да правят дори и 45 минути пауза, ще успеят да заредят и реално колко ел.камиона ще успеят да го направят???....как след като е спрял за почивка, ще премести камиона след като е заредил, за да застане следващия колега??? Какво ще стане с времето за почивка??? "

    Тръгнал си със заредена батерия, карал си N на брой часа, стигнал си до удобно място за зареждане със свободна зарядна, спираш за Х на брой минути и продължаваш M часа до следващото удобно място за почивка. Зареждаш поне 45 минус Х минути от първата почивка, за да станат поне 45 минути, като не е никакъв проблем да останеш колкото е нужно да се зареди, защото така или иначе имаш няколко часа свободни извън задължителната нощна почивка. Продължаваш да караш още 9 или 10 минус N+M часа и спираш да почиваш. Зареждането по никакъв начин не ти обърква почивките, за разлика от пълненето на резервоар!

    През нощта включваш на ТИР паркинга бавно зареждане на 20, 30 или 50kW в зависимост от това на колко процента ти е батерията и колко време трябва задължително да почиваш, за да не се налага да местиш.

    По този начин, само с мощността на 6 зарядни за леки автомобили в МОЛ paradise, за денонощие могат да се заредят 60 камиона за по 600 километра дневен пробег, като е мощността им се раздели на примерно 30-40-50 зарядни за камиони.

    А зарядната станция в paradise е една от най-малките зарядни станции на Тесла.

    Коментиран от #20

  • 20 Мнго бъркаш

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "вероятно не роден":

    леките коли и технич трафик с този на камионите...
    С какво бърка зареждането на дизелово гориво карането и почивките???
    Как си представяш, след като спреш на удобна за теб спирка за почивка и се включиш да зареждаш за цялата нощ например, но до теб има още около поне 50-на камиона, често пъти и доста повече се наблюдава в Западна Европа - ще има поне 50 зарядни колонки с пълна мощност 24/7 и то през няколко километра ли?
    Не смяташ ли, че е съвсем друго ако имаш например разрешените до преди време на повечето места - резервоари с 1500 литра гориво (сега повечето са около 1000-1200 литра) и при среден разход около 30/100 (да не издребняваме за сериозно по-нисък разход при най-новите) - сам да сметнеш каква автономия и предимства имаш в редица реални пътни ситуации....

    Коментиран от #23

  • 21 Проблема не е

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гений ² не виждал камион.":

    за колко време ще ускори и спре до и от 100... проблема е какво се случва при тези ускорения с товара вътре...разсъждавай и ако си имал и най-малка бегла представа и досег с товари и камиони, надали ще ръсиш подобни мнения тук...
    И пак ти се казва - не съди по рекламното клипче за деца на тРесла - как изпреварва всичко живо в баира (разбирай стари кокали камиони форд...), всяка една съвременна европейска композиция с 600-700 к.с. няма да има проблем за подобно изпълнение с 20 + тона...!!!

    Коментиран от #22

  • 22 Е така де

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Проблема не е":

    Колко от камионите по пътищата са със 700 коня? А колко под 500 коня? И не се опитвай да ми обясняваш че 20 секунди до 100 е бързо ускорение! Дори не укрепен товар няма да мръдне. По-скоро ще се изсипе на някой завой ако не си го укрепил или при спиране.

    Повечето камиони по пътищата не могат да поддържат 100 километра в час при 5% наклон с пълен товар. Хайде да не сме карали след камиони и да не знаем на какво са способни дори при много по-малки наклони.
  • 23 Какво искаш да кажеш

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Мнго бъркаш":

    Че е огромно предимство да зареждаш веднъж на 200 часа почивка, за да не губиш цели 10 минути да пълниш резервоара от тези 200 часа и 20 задължителни спирания, защото ако спреш за втори път за 10 минути ще си объркаш графика! Не се ли усещаш колко смешно звучиш?

    Сметнах ти вече, че за две спирания по 30 минути от задължителните ти два часа почивка за деня, можеш да заредиш 140% от капацитета на батерията, но е физически невъзможно да изминеш 140% от пробега - 1200 км. Тоест при наличие на бързи зарядни по пътя, няма да е необходимо на всички камиони да зареждат през голямата минимум 11 почивка за денонощието. 50 камиона по 50 kW, са смешните 2,5MW мощност, това е мощността на 10 колонки 250 kW зарядни за леки автомобили. Голяма част от зарядните станции на Tesla имат повече от 10 колонки.

    Тези 50 колонки могат да осигурят дневния пробег на 100 камиона без да се налага да спират в малките почивки.

    А ако камион пристигне с наполовина заредена батерия, спокойно може да зарежда на 20-30 киловата зарядни за да не се налага да местят камионите когато се заредят. Виждаш ли за колко смешна мощност става въпрос? Леките автомобили се нуждаят от по-голяма мощност за зареждане, защото бързат да продължат. Ако така или иначе по закона си задържа на да стоиш на едно място 11 часа, Какво значение има дали ще заредиш за 10 минути с необходимост да местиш камиона или за 10 часа без да го помръднеш след първото спиране?

    Дали собствениците на зарядни няма

    Коментиран от #24

  • 24 Много писане

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Какво искаш да кажеш":

    много сметки и опити за изкривяване и накрая нищо...
    За 1 средно-дълъг курс БГ-Западана Европа-БГ ще ти се наложи да дозаредиш най-много 1 път 200-300 литра и то за да си спокоен... за няколко минути... след това караш, спираш - почиваш колкото ти се полага по регламент...
    Ти сам смятай как ще се изградят хиляди отбивки в Европа през няколко километра за да може да поеме целия поток от нуждаещи се да заредят...
    Същата работа сте и с пробега на ел. колите... вари го печи го...300-350 макс при идеални условия...

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Аз поне смятам. А ти?

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Много писане":

    Казваш че е невъзможно, но не казваш защо? Колко километра е един "1 средно-дълъг курс БГ-Западана Европа-БГ"

    За колко време се изминава с дизелов камион и колко по-дълго ще отнеме на електрически, при добре изградена зарядна инфраструктура?

    Колко почивки има в едната посока? Колко дневни почивка и по колко камиона има на паркинга?

    Кажи тези данни и ще ти отговоря.
  • 26 Да се отбием

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Много писане":

    "Ти сам смятай как ще се изградят хиляди отбивки в Европа през няколко километра за да може да поеме целия поток от нуждаещи се да заредят..."

    Защо трябва да се изграждат отбивки? Сега камионите къде отбиват за задължителните почивки? Достатъчно е да се изградят зарядни станции точно на тези места където почиват камионите. Бързи зарядни за кратките почивки и бавни зарядни станции на много по-ниски цени на местата където задължително стоят поне 11 часа по закон.

    На такива места дори не е нужно да има зарядни станции, а само трифазни контакти в каквито и сега си включват хладилните ремаркета. Един обикновен 63А трифазен контакт от червените, осигурява 75 kW мощност, а по мощните 125 ампера контакти осигуряват 150 киловата мощност.

    Тоест само с бордовото зарядно на камиона включено в трифазен контакт, могат да се зареждат 75 км на час от по-слабите контакти - 825 км за 11 часа, при положение че за разрешените девет часа шофиране на денонощие, могат да се изминат на теория 810 км. Но практически е невъзможно да се изминат дори 800км.


    Един такъв контакт струва 100 лв инвестиция за зареждане на два броя камиони на денонощие, които да заредят потенциални 1650kWh. Само по 10 стотинки за киловатчас печалба да си сложат тир паркингите, тази инвестиция от 100 лв за контакт, ще им носи на денонощие 165 лв, а на година 60 000 лв от всяко едно паркомясто.

    Дали няма да има желаещи да инвестират?