5 116 22

Всичко, което трябва да знаете за новата G-Klasse

Георги Касабов

В Щутгарт със сигурност са предвидили критиките, които ще отнесе новото поколение на G-Klasse заради приликите си със стария модел. Колкото и съмнително да звучи обаче, W464 действително е абсолютно нов автомобил въпреки привидното бездействие на дизайнерите.

Външността на новия Geländewagen е запазила облика на предшественика съвсем преднамерено. В Mercedes-Benz са се постарали да съхранят класическите ръбести форми.

Дизайнерите са оставили дръжките на вратите с кръгъл бутон, стърчащите мигачи на предните калници, резервната гума на вратата на багажника и формата на фаровете, които вече са светодиодни. Запазен е също характерният метален звук при затварянето на вратите.

W464 е по-дълъг с 53 и по-широк със 121 мм от стария модел. Така габаритите на всъдехода вече достигат 4 715 мм на дължина и 1 881 мм на широчина.

Вътре вече е доста по-просторно. Пространството за краката на пътниците отпред и отзад е нараснало съответно с 38 и 150 мм. В областта на лактите е по-широко с 68 и 56 мм, а при раменете има 38 и 27 мм в повече.

Новата G-Klasse тежи около 170 кг по-малко от W463. Въпреки това с масата си от 2.4 тона немският всъдеход трудно ще мине за лекоатлет.

Теглото е намалено с използването на високоякостна стомана и алуминий в конструкцията на каросерията. От авиационния метал са изработени калниците, предният капак и вратите. Знаменитите панти на оригинала също са запазени, макар че са проектирани от нулата.

Устойчивостта на конструкцията на усукване е нараснала с 55% - от 6 537 до 10 162 Нм/градус.

Каросерията е монтирана на класическа лонжеронна рама. Предният мост обаче вече е окачен на независими двойни носачи.

Задният мост е цял. Окачен е на четири надлъжни носача за всяко колело и напречна стабилизираща щанга Панар.

Клиренсът е увеличен с 6 мм и вече достига 241 мм. W464 може да гази във вода с дълбочина 700 мм, със 100 повече от стария модел.

Новият всъдеход може да преодолява 100-процентов наклон (45 градуса), а ъгълът на атака отпред и отзад е съответно 30 и 31 градуса, с 1 повече, отколкото досега.

Надлъжният ъгъл на проходимост е 26 градуса (+1°), а устойчивостта при крен е увеличена със 7° до 35°.

G-Klasse W464 постарому разполага с понижаващи предавки и три блокируеми диференциала. Вместо хидравлични и вакуумни блокажи обаче вече се използват многодискови муфи с електронно управление.

При включване на блокажите или понижаващите предавки се активира режимът G-Mode. При него електрониката регулира настройките на адаптивните амортисьори и кормилната уредба, която вече има електромеханичен усилител вместо хидравлика.

Управляващата електроника има още четири режима освен G-Mode - Comfort, Sport, Individual и Eco. Те променят настройките на окачването, двигателя и системите за безопасност.

Новата G-Klasse ще се оборудва с 9-степенна автоматична трансмисия 9G TRONIC. Засега от Mercedes-Benz са обявили само един двигател. Версията G 500 ще се оборудва с 4.0-литров V8 с два турбокомпресора и мощност 422 к.с. (610 Нм).

За разлика от външността интериорът е коренно различен. Единственият познат детайл е дръжката пред пътника до водача.

На арматурното табло има два дисплея с диагонал 12.3 инча и три варианта за изобразяване на информацията - Classic, Sport и Progressive. Могат да се поръчат седалки с вентилация и масаж, одобрени от немската медицинска организация AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), специализирана в здравето на гърба.

Нищо в салона на W464 не напомня за армейското потекло на всъдехода.

Продажбите на новата G-Klasse започват през май. Базовата цена в Германия е €107 040.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ха ха
    Отговор
    1 14:27  15.01.18
    как сменяш спукана гума на това чудо.

    Коментиран от #19

  • 1243
    Отговор
    2 14:37  15.01.18
    Целият този шум за едни нови фарове.

    Коментиран от #6, #7

  • Миле
    Отговор
    3 14:45  15.01.18
    Добра е, спор няма.
  • няняня
    Отговор
    4 15:09  15.01.18
    с тия фарове прилича на тия кучета Мопс.. иначе няма спор, че е добро изпълнение, кофти, че няма толкова стомана колкото в старата
  • Гошо
    Отговор
    5 15:21  15.01.18
    Всичко, което трябва да знаем за G-класата го знаем от 70те години, от УАЗ-ката.
    G-класата е напудрена, лъсната и прескъпа УАЗка
  • slacker
    Отговор
    6 15:23  15.01.18

    До коментар #2 от "1243":

    Прав си за фаровете, останалото си е класически УАЗ
  • 5687
    Отговор
    7 15:40  15.01.18

    До коментар #2 от "1243":

    Като си некомпетентен недей да говориш глупости, а се образовай по темата първо.
  • Макси
    Отговор
    8 15:49  15.01.18
    Евала на Мерцедес! Евала за това, че съвсем финно са пипнали дизайна, който за този модел не трябва да бъде променян кардинално още десетилетия според мен! Евала, че отвътре обаче промяната е кардинална, там имаше нужда. Евала и за всичко останало, да не го изреждам, описано е в статията!
  • Нафарфорий
    Отговор
    9 16:39  15.01.18
    Не ми харесва с всяко следващо поколение става все по-чуплива и непроходима, гледайки седалките отзад мога да кажа е постепенно ще еволюира в gl! Друго си стара гега на 30 години!
  • Driving pleasure
    Отговор
    10 17:28  15.01.18
    Интериора са го оакали стабилно!
    Не ми харесва и преднята броня, задните стопове са гадни задницата като цяло е зализана и смешна въобще... преди 6 месеца офизиално се заядох с тях и им казах, че ще го опропастят - прав излязох!
    За офроуд 94-99 За гъзарене 08-12 тва са истинските Джи-та
  • аа не не го щем
    Отговор
    11 17:41  15.01.18
    Щом и на G класата сложиха такива телевизори на таблото-не го щем то това не е кола вече а робот някакъв
  • Driving pleasure
    Отговор
    12 17:44  15.01.18
    Публикувано във факти.бг: Вместо хидравлични и вакуумни блокажи обаче вече се използват многодискови муфи с електронно управление.

    Публикувано във факти.бг: кормилната уредба, която вече има електромеханичен усилител вместо хидравлика.

    ----------------------------

    Буквално и тотално са го скопили - жалко! :(
  • kircho
    Отговор
    13 18:33  15.01.18
    Фаровете са като на новия Вранглер
  • Баце
    Отговор
    14 21:06  15.01.18
    Хубавото не е лошо!
  • Mercedes-Benz
    Отговор
    15 23:39  15.01.18
    "Предният мост обаче вече е окачен на независими двойни носачи."

    "Вместо хидравлични и вакуумни блокажи обаче вече се използват многодискови муфи с електронно управление."

    "При включване на блокажите или понижаващите предавки се активира режимът G-Mode. При него електрониката регулира настройките на адаптивните амортисьори и кормилната уредба, която вече има електромеханичен усилител вместо хидравлика."


    Истинската G-class си остава една и това е W460,W461 и W463. С какво го замениха, с поредния паркетник, много жалко...
  • Bgbg
    Отговор
    16 05:54  16.01.18
    Някой май нищо не разбира от автомобили и философия на дизайна!
  • Лич
    Отговор
    17 10:54  16.01.18
    Прилича на 1986 по формата на предните калници
  • Morgoth
    Отговор
    18 11:35  16.01.18
    Всичко което трябва да знаем за новата Г класа е, че продължава да е също толкова квадратна :)
  • Morgoth
    Отговор
    19 11:38  16.01.18

    До коментар #1 от "ха ха":

    С крик, ключ и едни вълшебни думички на уста :)
  • БЕНЦ
    Отговор
    20 13:20  16.01.18
    Най-старата автомобилна компания пуска един от най доказалите се джипове, една офроуд легенда, един абсолютен фаворит спрямо качество, надеждност, стил, класа.. Тръгнали тука пъпчиви компютърни плъхове да търсят косури... хахах
  • гощо
    Отговор
    21 07:27  17.01.18
    Аз съм супер фен на този квадратен камион! Проблема е,че като еди разумен човек за цената на този камион може да се купи GL и някакъв по малък Мерцедес за жената! Бидейки в България също ме смущава че преди време само мутри с охраните си караха тези коли!
  • Plameni
    Отговор
    22 20:24  17.01.18
    Mercedes G клас е избран като най- предпочитан, в проучване какво бихте искали да карате само него за цял живот.

Напиши коментар:


Публикувай