Last news in Fakti

22 Април, 2019 17:52 3 608 27

Недостиг на батерии ще забави Audi e-tron

  • audi-
  • e-tron-
  • lg chem-
  • батерии-
  • акумулатори

Audi ще удължи срока за доставка на първия си сериен електромобил e-tron заради дефицит на акумулатори, съобщава The Brussels Times. Проблемът е толкова сериозен, че немската компания е намалила планираните производствени обеми на електрическия кросоувър с 10 000 бройки.

Отгоре на всичко единственият доставчик на батерии за модела - корейската LG Chem - е повишила цените за пореден път. Това е заставило ръководството на Audi да коригира плановете си за годишния тираж от 55 242 на 45 242 екземпляра. Затруднения има и с доставките на силови установки заради стачката в завода в Дьор, Унгария.

Фабриката на Audi в Брюксел, където се сглобява e-tron, работи по шест вместо по осем часа на ден. Според представител на компанията клиентите ще получат електромобилите си със забавяне между 2 и 7 месеца.

Audi не за пръв път се сблъсква с проблеми с производството на e-tron. Миналия октомври компанията бе принудена да отложи старта на продажбите заради серия грешки в софтуера и внезапно поскъпване на батериите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    10 7 Отговор
    а ФЕСТ ЧАРДЖ ЩЕ ИМА ЛИ ЗАЩОТО НОВИЯ ДЪСТЪР ЩЕ ИМА!

    Коментиран от #3, #17

  • 2 Антиелектрика

    20 9 Отговор
    Тц, тц, тц, нали светът щеше да се електрифицира и цените на батериите падат всеки ден? А да, забравих че електрификацията в световен мащаб ще се извърши само от Тесла. Ех какви хубави дрехи има царят, пък ние щот сме прости си мислим, че е гол.

    Коментиран от #5, #11, #19

  • 3 Audifan

    8 4 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Абе стига с тоя Дръстър

    Коментиран от #21

  • 4 anti vag

    17 2 Отговор
    Голяма работа като се забави.Едва ли го чакат на опашка.
  • 5 К'во стана, нали беше лесно?

    19 11 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Нали стогодишните щяха да почнат да произвеждат и никой няма да иска Тесла? Нали стогодишните имали много опит и щели да произвеждат милиони електромобили годишно? Нали в един електромобил нямало нищо сложно и всеки който искал може да произведе по-хубав автомобил от Tesla? Нали като започнели да правят милиони електромобили, щели да ги продават в пъти по-евтино от скъпарите от Tesla? Кое от твоите пророчества се сбъдна? Ааа, ДА, батериите поевтиняват, но за Тесла, защото си ги произвеждат сами. Сега ще започнат да си ги произвеждат съвсем сами, защото и от panasonic ги бавят и се ебават, в собствената им гигафабрика! Да кажеш кое точно съм объркал в моите прогнози? От години ти казвам че останалите и да искат да произвеждат, просто нямат батерии.

    Коментиран от #6

  • 6 Антиелектрика

    5 7 Отговор

    До коментар #5 от "К'во стана, нали беше лесно?":

    Многоуважаеми проф. Вучков, кога и къде съм пророкувал написаните от Вас неща? Явно деменцията ви е замъглила блестящия ум :))))))))

    Коментиран от #12, #14

  • 7 Ибауди

    12 1 Отговор
    Абе направо ги закривайте тея параолимпийски семкадѫии, те и свинско със зеле няма да могат да напраѣятъ , щото им е свършило зелето
  • 8 VW АUDI ЗАЩО НЕ СИ ПРОИЗВЕЖДАТ

    15 0 Отговор
    САМИ БАТЕРИИ.НАЛИ СА ЕДИН ОТ НАЙ-БОГАТИТЕ КОНЦЕРНИ.НЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА Е ПРОБЛЕМ ЗА ТЯХ.
  • 9 селянин 1

    21 0 Отговор
    Швабите чекат от жълтурковците батерии,,смехурковци,уж имат бош и варта..а сакат от LG.
  • 10 Японец

    9 4 Отговор
    Ваг отдавна обявиха недостиг на батерии, но в БГ глупците са маркингово и гаражно зомбирани!
  • 11 гост

    14 2 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    А ти само си представи кога ша стане тая с милионите електрически Фолксвагени , те 50 000 бр за Ауди и Порше не могат събра и цените им били скъпи за коли по 80-100 000 долара , пък Фолксваген за 25 000 щели да правят !!! Моооооже , ама 2030 кога евтините Тесла ще са по 20 000 , а китайските по 10 000 , хахахах !!!!
  • 12 Кристална топка

    3 4 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Абе гълъбчето на мама, нима не помниш само преди около година какви ги говореше заради дефицита на батерии? Я да видим чия кристална топка е познала?
    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Май си се вързал на лъжите на един електрически фанатик? Няма такова нещо, че годишно се продават по 1 млн. електрички. Гьобелс е направо дилетант сравнение с цялата пропагандна машина за зелената мафия!...Антиелектрика ОТГОВОР5 18:48 11.12.17
    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Няма откъде да докарат и 400 000 миксера според мен, даже с електрокарите. Не случайно блъскат и хибридите в тези класации. Но тук основните проблеми са свързани с Тесла - значи 70 000 миксера правят световен дефицит, какво остава ако наистина са 5 млн.??? И сега чакам фанатиците пак да започнат да бръщолевят, как всеки може да прави батерии от въздуха и морската вода и как да караш електромобил, ще е много евтино :))))))))))))))))))))))))))...Относно новината, то няма какво да се коментира - балонът ще се спука и твоите небивалици сега лъсват все повече и повече!!!

    Коментиран от #16

  • 13 Кристална топка

    3 2 Отговор
    Я да видим дали съм познал:Електрика ОТГОВОР11 19:54 11.12.17
    Нормално е да има дефицит! Гигафабриката има проблеми с поточната линия, защото подизпълнител напусна Тесла заедно с програмно да си осигуряване, a сега от Тесла пишат софтуерът от нулата. Дали сами ще си плащат неустойките, или някой имедия платил в двоен и троен размер, за да напуснат една седмица след премиерата на модел 3 оставям на вас да прецените. Всички са се юрнали да правят електромобили, но никой не се замисля откъде ще си взема батериите, за разлика от Тесла. Дали след два или три месеца, гигафабриката ще проработи с достатъчен капацитет. Другите да му мислят. Техните гигафабрики са все още на Етап ЩЕ. След всяка криза на недостиг и повишени цени, логично следва свръхпредлагане и понижаване на цените. Новите технологии позволяват производството на батерии с много по-голям капацитет с използването на много по-малко материали отколкото преди години. Факт е че въпреки поскъпването на материалите, цените на батериите продължават да падат. Ако индустрията успява да осигурява консуматив за еднократна употреба за предвижване като нефта в такива количества, дали ще е проблем да осигури значително по-малко като количество материали за батерии, които се употребяват веднъж на 10~ 20 години, а след това просто се рециклират?
  • 14 Пак ли отричаш фактите

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    И това ли не си го писал ти? И материалите и батериите поевтиняха. Глобалните продажби на електромобили са скочили с 64% през 2018 г.
    Общо 2,1 милиона електромобила са продадени в света през 2018 г., като годишният ръст в САЩ и Китай е по 78%. Въобще, шамар след шамар. Хайде едно кроше и нокаут:
    Китай ще ограничава производството на електромобили През 2020 година местните компании ще могат да извадят на пазара 20 милиона возила

    В


    Ограниченията, налагани от правителството са насочени към новите и по-малки компании – тези, чийто производствен капацитет не надхвърля 100 000 коли на година. Най-общо, тези компании ще получават много по-трудно разрешение за производство.


    Тази новина съвпадна с информацията за началото на строежа на завода на Tesla до Шанхай, който ще има капацитет 500 000 коли на година. Също до Шанхай свой завод за електромобили строи и VW, като неговият капацитет ще е 300 000 коли на година.

    За 2018 продажбите на нови коли в Китай спаднаха с 5,8% до 22,3 милиона бройки. Най-големият автомобилен пазар в света изпитва спад за първи път от 1990 година. В същото време Bloomberg прогнозира, че продажбите на електромобили в Китай през 2019 ще достигнат 1,5 милиона – този пазар ще има ръст, но по-скромен в сравнение с предишни години. До целта от 2 милиона на година, поставена от китайското правителство не остава много, но да не забравяме производствения капацитет от 20 милиона, който ще бъде факт през 2020.

    Дори част от него
  • 15 Шок и ужас

    3 0 Отговор
    Дори част от него да се окаже реалност, това ще означава срив на цените на електромобилите, което пък ще доведе до серия фалити на сериозна част от играчите на този пазар. И сериозен натиск, най-вероятно подкрепен от държавата, за увеличаване на износа на електромобили.
  • 16 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "Кристална топка":

    И какво съм писал, че пак тотално изтрещя? Къде съм писал това: Публикувано във факти.бг: "Нали стогодишните щяха да почнат да произвеждат и никой няма да иска Тесла? Нали стогодишните имали много опит и щели да произвеждат милиони електромобили годишно? Нали в един електромобил нямало нищо сложно и всеки който искал може да произведе по-хубав автомобил от Tesla? Нали като започнели да правят милиони електромобили, щели да ги продават в пъти по-евтино от скъпарите от Tesla?". КОНКРЕТИКА ТРОЛ, КОНКРЕТИКА. Стига си ми разводнявал темата с тъпизми, че направо ще повърна от гнусните ти лъжи!!!

    Коментиран от #18

  • 17 jdm

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Абе неграмотен селянин, казва се ФАСТ не "ФЕСТ". Качвай се в умрелия дъстър и заминавай.
  • 18 Прекалено насериозно се взе

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Да не мислиш, че ще тръгна да ти ровя из "творчеството" за да ти вадя конкретни цитати за всяка глупост, която си изписал? Извадих точно и конкретно по темата какво съм писал аз и какво ти, само преди около година. Не е ли очевидно, че вече сме в "светлото бъдеще" за което говореше моята кристална топка, а не в "мрачното бъдеще" което предвещаваше твоята. Да цитирам ли конкретни цифри от съмишленика ти за да видиш разликата за малко повече от година? ..."за октомври 2017 примерно продажбите в Европа сочат: Рено Зое 2 205 бр. Фолксфаген Е-Голф 2 159 бр а най-добре представилата се Тесла Ес е със скромните 773 продажби :) Чичо мъск се поти и се чуди от де да си намира лапнишаранчета :)" не мислиш ли че потенето му по онова време, вече дава резултат? Какво постигнаха стогодишните оттогава? Стотици и хиляди нови картинки и обещания. А сега намаляване с 20% на и без това мижавите планове за производство .

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Ти сам виждаш, че Тесла произвеждатгодишната бройка на другите само за месец. Когато Тесла имаше проблеми със стартирането на продукцията всички им се смееха и предвиждаха фалит всяка седмица, въпреки че фабриката бе нова, батериите нови, колата нова, нямаше бета серия, доставчиците бяха проблемни и въпреки това Тесла произвеждаше хиляди коли седмично. Вижте какво се случва при Ауди, обаче за тях няма проблем да отлагат заради цена на батерии, а не заради друго. Макар че всичко си имат, произвеждат коли от десетки години, нищо ново няма при тях, на което да се учат и да да ги бави. Да, Тесла е много пред тях, защото те си остават с обещанията и така си текат месеците, премиерите им са планувани за 2020, с тези забавяния стават 21, 22 и така. А какво ще извади Тесла през 2020? Ами модел У, евтина, голяма и удобна електричка на цена до 35х.евро, двойно по-малко спрямо ягуар, етрон, и др. Стига да не гърмят както онзи модел С в паркинга ще са добре дошли и у нас.

    Коментиран от #22

  • 20 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Прекалено насериозно се взе":

    А, сега друга песен запя. Ето за това ще си останеш един най-обикновен лъжец!!! Моя съмишленик си има ник и се обръщай към него, а ти си един многоников трол, трол, трол, трол, трол!!!!

    Коментиран от #24

  • 21 дачия

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Audifan":

    абе ти нормален ли си дъстер е номер едно най добрия премиум автомобил
  • 22 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Оня модел С в паркинга не е гръмнал САМ !!!! Има разследване и вече и от Тесла и от полицията имат сериозни съмнения за постановка !!!! Ясно от кого !!!!

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Бягаш от въпросите по тролски

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Отново си отговорил само с обиди и лични нападки, но нищо по същество. много е лесно да кажеш че лъжа защото не съм записал някоя запетайка както трябва, но да изпуснеш съществото на въпроса КОЙ ОТ НАС СЕ ОКАЗА ПРАВ ЗА БЪДЕЩЕТО. Вече сме в бъдещето и може да се провери лесно. По колко милиона електромобила се продават годишно. Тесла има ли проблем с доставките и цените на материали за батерии? А стогодишните имат ли проблеми с цените на батериите и доставките им? За всичко това КОНКРЕТНО сме спорели преди година. Виждаш ли колко големи са промените само за година, а аз ти говорех дори за по-далечно бъдеще.

    Коментиран от #27

  • 25 гкдстпмв

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Аз залагам на Илюминатите, че Рептилите за заети с кемтрейлсовете. Госте, ти пак ли си излязъл без алумениевата шапка, бе?
  • 26 електро фен

    2 0 Отговор
    Да се помолим VW да открият завод до София, подобен на този в Словакия, където произвеждат електрическите eUP!.

    https://www.youtube.com/watch?v=bSNfgbynN-I
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.