4 100 20

"Ъпсайзинг" за Porsche 911 през 2026-а

Porsche похарчи милиони за даунсайзинг на своите двигатели, но новите регулации, планирани да влязат в сила в цяла Европа през 2026-а, ще принудят автоконцерна отново да увеличи работния им обем. Един от топ инженерите на компанията прогнозира, че следващата гама от агрегати на 911 ще бъде с по-голям обем от сегашната. Това предаде Autoblog.

"През 2026-а ще дойде следващата вълна от регулации Euro 7. Това ще бъдат най-строгите правила в световен мащаб по отношение на емисиите, вземайки под особено внимание разликите в стойностите при реално шофиране и тестване", обясни в интервю за Wheels Франк-Щефен Вализер, директорът на линията за спортни автомобили на Porsche.

Тези регулации, приети за принуждаване на производителите да преминат към електромотори, ще поставят ограничение на относителната мощност на литър работен обем, което означава, че мощността на двигателя ще зависи пряко от неговия работен обем. През последните десет години автоконцерните отделиха значително време, пари и енергия, за да преследват точно обратното - голяма мощност от малък агрегат. Именно заради това базовият 911 е оборудван с 3.0-литров шестцилиндров боксер с две турбини.

"Очаквам средно увеличение на работния обем на Euro 7 двигателите с 20 процента. Много производители ще преминат от четири на шест или от шест на осем цилиндъра. Наредбите са в абсолютен разрез с регулациите за CO2", каза Вализер.

Ъпсайзингът ще струва скъпо на автоконцерните. По-големите двигатели неизбежно харчат повече и отделят повече въглероден двуокис. Все пак, те ще трябва да бъдат и в съответствие със строгите регулации за вредни емисии. Това оставя на инженерите две възможности: компромис с производителността или инвестиране в по-модерна технология за намаляване на отделянето на CO2. Естествено Porsche поема по втория път. Вализер заяви, че, за да бъдат съвместими двигателите, ще са необходими катализатори, които са три до четири пъти по-големи от днешните. От своя страна това ще увеличи разходите за производство и развойна дейност, а потребителите ще плащат разликата. Той допълни, че всичко това означава изцяло нови двигатели, особено за 911.

Вализер заяви, че дните на високопроизводителните атмосферни 911 като GT3 RS също са преброени, тъй като създаването на съвместими с емисиите агрегати ще стане твърде сложно. „Ще дойде момент в рамките на следващите 10 години, когато ще трябва да кажем: това е последното по рода си“, предупреди директорът на линията за спортни автомобили на компанията. Разбира се, Porsche не изключва възможността да произвежда различни варианти на 911, включително високопроизводителни атмосферни модели, за пазари, където регулациите за вредни емисии не са толкова строги, като например Съединените щати и Австралия.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Гост

    56 10 Отговор
    Значи в САЩ регулациите не са толкова сгроги, но малотражките на WV не могат да ги покрият, а пикапите с 6.7L ги покриват. Как става това?

    Коментиран от #10, #12

  • 2 Ввв

    21 8 Отговор
    Евроджендърите до 2026-та ще обърнат палачинката с регулациите :)
  • 3 Уилмаааа

    43 3 Отговор
    Евро 10 ще бъде задвижване тип Фред Флинтстоун.
  • 4 456

    7 35 Отговор
    От 2025 г. в Европа ще започнат масово да се произвеждат електрически автомобили,а тези които все още използват ДВГ ще са хибриди.Времето на динозаври като Порше 911 изтича.Или ще се променят,или ще изчезнат.

    Коментиран от #5

  • 5 Васил Левски

    26 10 Отговор

    До коментар #4 от "456":

    Точно обратното ще се случи,електричкиге нямат бъдещи и на запад вече го знаят това.

    Коментиран от #6

  • 6 Аха

    5 15 Отговор

    До коментар #5 от "Васил Левски":

    За това ли ще махат ДДС - тата върху електрическите автомобили? Защото се отказват от тях?

  • 7 гост

    10 3 Отговор
    Става така, че си купуват емисиите от други произвеждащи електрически коли. Например Крайслер купува годишно от Тесла емисии за 1.5млрд. долара. ГМ и Форд произвеждат електрички на загуба, само за да покриват изискванията. Така става. Освен това един тежък и голям пикап има нужда от голям двигател с висок въртящ момент, инак ще харчи още повече и няма да е надежден, това, което направиха европейците. Омръзна ми да чувам от журналитите тестващи нови коли, че 50% отклонение от официалните данни било допустимо и добре, при все че ги тестват професионално.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 страничен наблюдател

    14 9 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Става като пикапите със 6.7 мотори си имат работеща очистваща система а при малолитражките тя работи само когато колата е на стенд. С други думи всичката мръсотия от горенето си излиза през ауспуха и ние я дишаме. Така въпреки по-малката кубатура и разход замърсяването е по-голямо.
  • 11 Qwerty

    21 3 Отговор
    Евроджендърите унищожават автомобилната индустрия

    Коментиран от #13

  • 12 Random

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Различни класове. Изискванията за пикапите са различни. А и зависи повече от пречиствателната система отколкото от кубатурата
  • 13 Харакири

    6 11 Отговор

    До коментар #11 от "Qwerty":

    Напротив. Никой не убива автомобилната индустрия. Тя сама е избрала да се самоубие. Регулациите които влизат в сила от 2021 година, са приети през 2012 година и всички знаят за тях. Само че чакаха до последно, като се надяваха да лобират за тяхната отмяна. Също така вместо да намалят вредните емисии, решиха че е по-лесно да просто да направят софтуер, който да лъже че ги намаляват. Предишният път и мина номера, защото правителствата повярваха че клиентите не желаят да купуват електромобили, но сега се появи Тесла и им разказа играта. Сега автоиндустрията е в небрано лозе. Заложила е милиарди инвестиции в разработка на ДВГ, които никога няма да се върнат, ако преминат към електромобили, а тепърва трябва да инвестират още толкова милиарди и в разработка на електромобили, защото иначе Тесла и китайците ще им вземат пазарния дял. За капак на всичко - коронавирус.

    Коментиран от #14

  • 14 Абв

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "Харакири":

    Не виждам защо Германия, Франция, Италия и другите са длъжни да слушат на брюкСелските бюрократи глупостите. Това ли е сега най-важното? Има много ама много по-важни неща от това. Тоя съюз е обречен, не е далеч денят в който Брюксел ще бъде само столица на кралство Белгия и всички ще си отдъхнат от глупостите им. Електромобилите са пълни боклуци дето за нищо не стават и това всеки го знае. В Китай нека си карат каквото си искат, това въобще не ме вълнува, ако искат и на пикня да карат. Що се отнася до оня бавноразвиващ тип мъск или муск дето кръсти детето си с цифри и букви и той ще фалира. Мотиката ще бъде купена от Форд или GM и ще заприлича на кола когато под капака има истински двигател и ауспух.

    Коментиран от #17

  • 15 666

    4 1 Отговор
    Абе 911 турбо S е колата
  • 16 омфг

    9 0 Отговор
    Да оставят спортните коли на мира. Всички автомобили над 400 коня ако изчезнат утре няма да има никаква разлика в емисиите.
  • 17 Стой та гледай

    4 6 Отговор

    До коментар #14 от "Абв":

    Казваш електромобилите за нищо не ставали? Остави 100 годишните, които са длъжни да ги продават за да не плащат глоби, ами кажи защо най-КУПУВАНИЯ електромобил е Тесла, като в някои месеци е на второ място по продажби, дори в Европа, където се продава повече от автомобилите с ДВГ с изключение на Голф? За разлика от производителите, никой не задължава клиента какво да си купи. Представи си избора на клиентите само след 5 години, когато цените на електромобилите с 500км пробег са по-ниски от ДВГ аналог, а зарядните са навсякъде, включително бързите?
  • 18 Обикновен човек

    11 2 Отговор
    Искам да попитам,ей така някой по-досетлие от мен. Много ли е екологочно нуждата от производство на повече ток и по какъв начин ще рециклират старите батерии? Защото материала от който се правят батерии, нито е екологичен,нито безопасен. Някой проучил ли е,когато си седнал върху батериите има ли влияние върху човешкото здраве? За колко години ще стигнат находищата на материала от който се правят батериите? За мен бъдещето е водорода. Тойота и китайците вече имат такива коли. Просто номера е сега да се завъртят едни пари за миксери,а след това ще дойде ред на нещо друго.
  • 19 Я. Петров

    6 2 Отговор
    Вчера ме спряха с ръчната количка, че съм изпускал не отработен метан. Проверката бе направена с подушване и облизване на задните ми части от Евро джендърите. Колко вредни емисии са нужни за производството на нова кола която трябва да я сменяш на 10г. А ако си карам читавата 20 годишна.

    Коментиран от #20

  • 20 Айде още един!

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Я. Петров":

    И ти ли? Вече станахте много, които въртите по милион и половина километра за 10 години и се нуждаете от нова кола отново. И съм сигурен, че няма да ми кажеш коя е тази кола с ДВГ, която ще я караш два пъти повече, тоест 3 милиона километра? Хайде обновете си опорните

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.