10 254 54

Промяна в плана: Audi ще продължи с бензиновите и дизеловите модели още близо 30 години

Компанията ще задържи някои двигатели с вътрешно горене до 2050 година

Промяна в плана: Audi ще продължи с бензиновите и дизеловите модели още близо 30 години
Снимка: Audi

Преди няколко дни от Audi обявиха, че спират с разработването на коли с двигатели с вътрешно горене в близките пет години, а последният модел с конвенционален двигател ще бъде представен през 2026 година.

Както и вчера ви съобщихме, това ще e нова версия на Audi Q8, която след 2033 година също ще премине на ток и ще сложи край на ерата на бензиновите и дизеловите коли на марката.

Оказва се, че това не е така или поне не изцяло. От германската компания смятат, че в Китай двигателите с вътрешно горене ще са на почит и след 2033 година и най-вероятно ще се произвеждат такива автомобили за тези пазари. Ако това се окаже вярно, то се очаква преминаването към електричество за тези пазари да се случи чак през 2050 година.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 23 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 По добре с бензиновите да спрът още сега

    25 28 Отговор
    Че само се излагат,tdi бива

    Коментиран от #38, #48

  • 2 бл.134 в Зап. парк

    28 1 Отговор
    Некадърници и манипулатори!
  • 3 хъхъ

    95 10 Отговор
    Преди 30г. ни убеждаваха че дизела е бъдещето, "еко" дизел, турбо дизел...нисък разход и емисии, бла бла...а сега го проклинат. Очаквам като станат по-масови електричките и почне да не достига ел. енергия за тях и яко се усили производството на батерии, да се види колко неекологични са и електричките.

    Коментиран от #7, #11, #25

  • 4 гадно

    38 1 Отговор
    Ало мисирката между спирането на разработки и спиране на производството на ДВГ има малка разлика, ако и това не ви е ясно не знам как изобщо пазите равновесие.

    Коментиран от #53

  • 5 Някой

    44 7 Отговор
    В един момент реализма ще надделее над идиотизма. Все пак технологиите и наличната инфраструктура не предразполагат бързо преминаване към пълна електрификация на автопарка.

    Коментиран от #26

  • 6 Читател

    27 12 Отговор
    Да наблегнат на метана. Няма по-екологично от това.

    Коментиран от #44


  • 7 пешо

    36 2 Отговор

    До коментар #3 от "хъхъ":

    те са си. просто имаме дърти шифтинг - цапа се не пред очите на малоумния западняк-екоталибан. цапа се в китай, чили и къде ли не, където се добиват суровини и се произвеждат компоненти за батериите и пр. но на запад винаги е било така, контролът върху масовото съзнание е потресаващ. дори интелигентни хора (колеги и приятели) имат проблем с това, да погледнат нещата такива, каквито са.

    Коментиран от #28

  • 8 ттт

    36 8 Отговор
    ДВГ ще бъде замене когато се случи едно от двете: 1. Овладее се термоядрения синтез и се осигури неограничена електроенергия за целия свят. 2. Създаде се качествен водороден двигател.

    Коментиран от #17

  • 9 jар

    46 3 Отговор
    Тази новина е добра за производителите на моторни масла защото някои VAG модели изразходват над 1 литър на 1000км(дори нови).
  • 10 9593737

    17 4 Отговор
    Ще продължат с едноцилиндрови, а с бензиновите още сега да спрат че от 30 години един здрав нямат
  • 11 Ааааааа

    10 18 Отговор

    До коментар #3 от "хъхъ":

    Да изглеждате първо едно видео и да видите, за кое колко енергия отива, преди да говорите, че за ел. колите трябва много ток! Много ток трябва и за производство на бензин и добива на нефт! Но изгледайте първо филмчето!

  • 12 Хо хо хо

    10 5 Отговор
    А бе човечеството е бита карта на някои не им увират главите какво става с покачването на температурите но техен проблем
  • 13 аудифен

    2 1 Отговор
    Цялото перефразиране на таза тема в някой сайтове е погрешно.
  • 14 Бабик Арманян(по прякор Скъсаното)

    19 10 Отговор
    Много добро решение.Само нафта и бензин.Ел.курници не ме интересуват
  • 15 Ахахахахахахахахаха

    10 6 Отговор
    От германската компания смятат, че в Китай двигателите с вътрешно горене ще са на почит и след 2033 година и най-вероятно ще се произвеждат такива автомобили за тези пазари. Ако това се окаже вярно, то се очаква преминаването към електричество за тези пазари да се случи чак през 2050 година. Литайците ще издухат германия в този показател. По е вероятно в германия да няма инфраструктура за електрички, докато котайците ще издухат пушилниците по-рано от 100 годишните бавняри ахахахахаха алди и технологии немец и технологии

    Коментиран от #18

  • 16 тоест

    13 2 Отговор
    БМВ ако пръдне и тези трябва да пръднат.
  • 17 sam66

    14 3 Отговор

    До коментар #8 от "ттт":

    Приятелю, за това сме писали реферати още при соца в далечните 70 - 80те години. Водороден двигател не е проблем Проблема е в производството на водород /енергоемко и икономически неоправдано/. Слънце, вятър - бля,бля няма икономика. Това, че сме смарт не означава, че технологично сме направели крачка напред.
  • 18 Така е

    7 9 Отговор

    До коментар #15 от "Ахахахахахахахахаха":

    Германците нямат инфраструктура и се молят на Мъск да отвори зарядните на Тесла за техни марки коли!
  • 19 Да бе!

    14 6 Отговор
    Бъдещето не е с електричките! Само автопроизводители не го виждат!

    Коментиран от #21

  • 20 Вълко Червенков

    6 5 Отговор
    Пълни глупости.Ако това е вярно,значи немците съвсем са се побъркали.Китай ще премине на елктричество не по-късно от Европа,по простата причина,че те влагат огромни инвестиции в релектрическите коли.
  • 21 sam66

    13 2 Отговор

    До коментар #19 от "Да бе!":

    Много добре го виждат. Просто е джакпот за тях. хвърлят два електродвигателя на купето, малко екстри и парите по две. Няма прицизна механика/ ДВГ, скоростни кутии, трансмисии и пр./Те това е.
  • 22 Никата

    14 4 Отговор
    Естествено че преди 2050 няма да стане. Не е ясно дали и тогава ще стане. Освен нямаме достатъчно колонки за зареждане, в случай че целия свят мине на ток, ние нямаме и кабелите, отиващи до колонките, нямаме и нужните мегавати за толкова консуматори. Тези инфраструктурни решения няма да се появят за година две, нито за 10. Освен че това са много пари, това са и нови източници на ток - с 2 веца няма да стане, с 2-3 декара фотоклетки също. няма да стане с 2 мелници. А най-няма да стане това, че при тези коли 2ра ръка няма да има, а цената ще продължава да е стряскаща, за сметка на живота, и средняка няма как да си го позволи, така че за няма размирици няма да бързат да ги бутат до 2033 щот няма как

    Коментиран от #23, #29

  • 23 Смех

    4 7 Отговор

    До коментар #22 от "Никата":

    Петрола свършва мой немците си правт грешни сметки
  • 24 DrivingPleasure

    17 4 Отговор
    В калфорния с няколко горещи дни в поредица и електрокомпаниите се молят на електричарите да не зареждат щото мрежата не издържа... а самото ауди пусна тест какво става когато ел-мобил почне да тегли ремарке и резултата е доста грозен. Ще си преосмислят плановете даже и за идиотизирана европа
  • 25 Много мрачни очаквания имаш

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "хъхъ":

    Аз поне очаквам шестица от тотото. Ама за добро или за лошо нито твоите, нито моите очаквания ще се сбъднат!

    Коментиран от #27

  • 26 Хайде стига с това бързо!

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Някой":

    Колко да е бързо това електрифициране, за което говориш. Кажи ми най бързия вариант, който си представяш? Дай цифра.5 години, 10 години? 20 години?
  • 27 Пфффффф

    4 4 Отговор

    До коментар #25 от "Много мрачни очаквания имаш":

    Очакваш ти,очакваш....са не използвам точната дума,че ще ме премахне модераторчето. А ковид19 според теб от прилеп ли е мутирал?
  • 28 Ти като си интелигентен и виждащ

    5 9 Отговор

    До коментар #7 от "пешо":

    Ще ми кажеш ли ако е чак толкова мръсно производството на батерии, защо позволиха на Тесла да построи най-големия завод за батерии в света точно в столицата на държавата която най-много врещи за екологията? А не е като еколозите да не си изсмукват дори от пръстите за да спрат строежа, но най-големите аргументи, които успяха да измислят е че ще се пречи на зимния сън на гущерите и змиите и ще се наруши местообитанието им и че Тесла ще използва голямо количество вода за производствените си нужди. Забележи че ще я използва, а няма да я замърсява! И за да се разсеят всякакви съмнения относно замърсяванията, Tesla построи завода точно върху вододайната зона на столицата! Ако имаше каквото и да е замърсяване, нямаше да им позволят. Смятай щом спряха строежа, защото тръбите които събират дъждовната вода не били по спецификация и можели да замърсят подпочвените води с дъждовна вода! Дъждовна бе пич! Тоест дъжда е по-мръсен от производството на батерии!

    Коментиран от #30

  • 29 Брат в коя пещера живееш

    4 4 Отговор

    До коментар #22 от "Никата":

    Дори на село имаше ток и жици преди 50 години, а ти ми разправяш че уважа село до 2050 няма да прекарат ток да си заредиш електромобила? Хайде тези да си ги разправяте на масата след кило ракия, защото всяко дете ще ти каже, че ток има навсякъде. А както правилно си отбелязал, даже може да си го произвеждаш сам на покрива през по-голямата част от годината. Въобще не ти трябват декари, а за годишният пробег на един автомобил са необходими фотоволтаици с площ по-малка от паркомястото на паркинга. Тоест ако се покрият всички паркинги с фотоволтаици, ще има дори излишък от ток, като пекне слънце.

    Коментиран от #54

  • 30 Пфффффф

    8 3 Отговор

    До коментар #28 от "Ти като си интелигентен и виждащ":

    Ето го поредният балък,който според него ковид19 е мутирал от прилеп.🤣🤣🤣

    Коментиран от #32

  • 31 Домакин

    7 2 Отговор
    Ми то се знае,че чак след 2050 година ще е пълно електрифицирането. Не,че нещо,ама тук до скоро имаше един-двама шампиони,които щяха да електрифицират комбайни,трактори,фадроми,камьони...чи и си вярваха...

    Коментиран от #33

  • 32 Не сменяй темата!

    4 2 Отговор

    До коментар #30 от "Пфффффф":

    Да се върнем на "мръсните" батерии. В крайна сметка еколозите искат или не искат заводът да се строи в Берлин? Ако смятат че батериите са толкова чисти и ще решат екологичните проблеми, защо нарочно спъват производството? Ако смятат, че производството ще е екологична катастрофа и ще замърси околната среда, защо не се аргументират с това, а се чудят за какви змии и гущери да говорят и единствения им смислен аргумент е използването на много питейна вода, която може да доведе до режим на водата в региона, при пълно натоварване на производството? Ако имаше дори съмнение за замърсяване, щяха ефективно да спрат строежа, но очевидно дори съмнение няма и сега просто протакат, защото мотивите им не са екологични, а икономически. Притесняват се, че Тесла ще вземе хляба на немските автомобилни производители, които доскоро си виреха носа и се имаха за голяма работа, но сега са уплашени от Тесла и се опитват да я забавят по какъвто и да е начин!

    Коментиран от #35

  • 33 Незнам за комбайните

    2 12 Отговор

    До коментар #31 от "Домакин":

    Но камионите ще преминат на ток много по-бързо отколкото леките автомобили. Първо защото жизнения им цикъл е по-кратък. Второ, но не по важност, защото себестойността на превоз на километър при електрическите камиони е много по-ниска. Единствената причина за забавянето е липсата на достатъчно батерии. Тесла е готова с камиона от години, но няма достатъчни количества батерии за да започне производство. Това ще се промени още догодина, когато собствените и фабрики за батерии започнат работа. Тогава ще видиш за колко време транспорта ще премине на ток! През 2030 година, пазарния дял на електрическите камиони ще е по-голям от пазарния дял на леките автомобили с батерии.

    Коментиран от #34

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Пфффффф

    0 5 Отговор

    До коментар #32 от "Не сменяй темата!":

    А ти се аргументирай с нещо друго! Стига повтаряй едно и също като грамофонна плоча! А колкото до темата мисля,че и двете теми имат нещо общо и не напразно малко намесих и "страшният"вирус,а това,че ти нямаш умствения потенциал да го разбереш си е твой проблем.

    Коментиран от #37

  • 36 Гост

    7 2 Отговор
    Шок и потрес за теслюфците! Ама как тъй? Ама що? Ама какво? Ама от къде?
  • 37 Ама разбира се

    7 4 Отговор

    До коментар #35 от "Пфффффф":

    То замърсяването на въздуха в градовете е една измислена тема и няма нищо общо с автомобилите, а даже и с темата с която искаше да изместиш разговора -болестите. Автомобилите даже пречистват въздуха и от ауспуха и ми излизат само здравословни хранителни добавки, които приемаме чрез белите си дробове директно в кръвния поток, защото са ултра фини прахови частици разтрошени от катализаторите. Това че искат да забранят движението на автомобилите в центровете на градовете, в никакъв случай няма да изчисти въздуха, даже ще го замърси защото както твърдиш автомобилите пречистват въздуха! В повечето случаи се чудя, дали наистина вярвате че ако се затворите в гараж С работещ автомобил нищо няма да ви стане, защото бил евро 5?

    Коментиран от #39, #40

  • 38 Star diag

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "По добре с бензиновите да спрът още сега":

    С тия FSI и TFSI много се изложиха цялата VAG група.BMW също станаха за посмешище с бензиновите си мотори от N серията.Единствено Mercedes нямат особенни проблеми с бензиновите си двигатели и това ще бъде причината да премина на тази марка,макар,че много ми се иска X5 М,но пък хич не ми се иска да вися по сервизи.
  • 39 Пфффффф

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "Ама разбира се":

    А може ли да си такъв паток? А земята плоска ли е?
  • 40 Да прав си

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Ама разбира се":

    А по въпроса за внасянето и горенето на боклуците от запад,които замърсяват въздуха много повече,що не напишеш нещо,рибко? Ако ли не върви се жалвай на арменския поп!
  • 41 Трифонов

    6 4 Отговор
    НИКОЙ няма да спре да разработва двигатели с вътрешно горене. Никой не е спирал, никога, няма и да спре. Тиражирането на информация за това как този спира, онзи спира и т.н. винаги е придружено с един дълъг период от време - спираме... до след 5, 10, 20 години и т.н. Това е маркетинг. Няма как да ви се набие в дървените глави, че електромобилът на батерии е по-стара технология от двигателя с вътрешно горене. Че не се е утвърдил не защото някакви тайнствени злодеи са направили комплот, за да го унищожат, а защото е допотопен, неефективен и най-вече нефункционален начин за придвижване, поради което в мига, в който двг е измислен, той изпраща електромобила в историята. Че един американски спекулант (страхотен спекулант наистина, но все пак спекулант) прави милиарди от спекулации, част от които е мистификацията Тесла, бездънният проект по колонизирането на Марс (което всъщност се оказа евтина и некачествена кинопродукция), частното летене у космоса... и т.н. И поради това, се правят, че и те са в играта, за да не решите, че не са технологични и изостанали и да продължите да си купувате продуктите им. Те така. Наясно се, че всичко това ще отшуми. Защото то ще отшуми... Не си купувайте електромобили, защото до няколко години ще се чудите какво да ги правите, а няма да има какво.

    Коментиран от #46

  • 42 Алексей

    7 1 Отговор
    Изграждането на инфраструктура за електромобилите реално няма да е никакъв проблем. Нито като инвестиции, нито като време. Проблем е с какво ще се захрани тази инфраструктура. От къде такова количество електроенергия, чиста и сигурна
  • 43 Gen Gurko

    2 2 Отговор
    Планът си е същия, обаче вие не сте в час. Изобщо няма да се спира производството на ДВГ. Такива са ви новините и новинарите.
  • 44 Веско

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Читател":

    Има, водорода
  • 45 Хитлер

    5 2 Отговор
    То стана всеки втори с по 2 коли.Забрана за над един автомобил на семейство!!
  • 46 MagnaVolt

    3 2 Отговор

    До коментар #41 от "Трифонов":

    С първата дума ме загуби, Трифонов. Никой, ама с изключение на САЩ и Европа, хаха! Евро-директивите са публични и можеш да ги прочетеш. Сроковете за пълна забрана са гласувани и окончателни. С новите еко-чипове от юли, да не се изненадаш от честитка някой ден, ако си първа или втора категория и камера в центъра на Сф те е щракнала. Всичко се случва тук и сега, не. Окончателната присъда на ДВГ е разписана преди години. Мачът е свирен. Тая статия, ако я беше прочел, се касае за Китай. Тук сме Европа. Който не му отърва -> чайна майна или Уагадуга.

    Коментиран от #47


  • 47 Трифонов

    2 2 Отговор

    До коментар #46 от "MagnaVolt":

    Ще видим... Еко чипа, категоризирането и ограничаването на колите от определена категория, не означава нищо. Бъдещето може и да Е на електромобила, но не е на захранвания от батерии електромобил. За да бъде "забранен" двг, трябва да има достъпна, ефективна и също толкова функционална негова алтернатива. А такава няма и няма да има в следващите поне 50 години. Не говори тъпотии! Загледай се какво се движи по пътищата - само роудстари, луксозни лимузини, средноразмерни SUV-та и калинки за пазар ли виждаш? А транспортните бусове и камиончета, предназначени за превоз на пътници и стока, а автобусите, предназначени за дълги пътувания, а влекачите, дето мъкнат тонове със стока в огромни ремаркета (композиции, наречени TIR), а селскостопанската техника, а строителната механизация... и още много, много неща пропускам. С настоящото ниво на развитие на батериите, изброените от мен транспортни средства са недостъпна категория за електродвигателя, захранван от батерии, които трябва да се зареждат в контакта. Както и да се развият батериите, те няма да достигнат никога ниво, на което да направят електромобила по-функционален от двг. Друг източник на ел.енергия е нужен, а докато се появи, развие, стане безопасен и се утвърди масово, ще мине век... А дотогава ще властва двг. Това обясниха съвсем наскоро не само BMW, но и Toyota...

    Коментиран от #52

  • 48 Ай умник

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "По добре с бензиновите да спрът още сега":

    Да те повозя с R4 да напълниш памперса сополанко
  • 49 Може би

    1 3 Отговор
    Ами друго давате ли си сметка колко мед ще трябва за тия електрически недуразомения .Можеби плуинг хибрида е най добрия вариянт 60-80км на ток и след това смесено

    Коментиран от #51

  • 50 Знайко

    3 1 Отговор
    Те Китай са технологично и икономически толкова напреднали. Че най-вероятно преди Европа ще са преминали на електрически и летящи автомобили. А САЩ очаквам скоро да са икономически и финансово катастрофирала държава. И след 10 години ще са преминали на изцяло конска тяга.
  • 51 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "Може би":

    "давате ли си сметка колко мед ще трябва за тия електрически недуразомения. Може би плуинг хибрида ..." То за плъг-ин хибрида, трябва също толкова мед, колкото за електромобила. Медта, не е проблем, в един електродвигател не е чак толкова много. Да не би да имаш предвид: Колко литий ще трявба за батериите и редки материали за магнитите. Недейте да мислите с вчерашните и днешните технологии. Още утре може да открият нови батерии, магнити, горини клетки, летящи автомобили ... Преди 25 години, през 1996-1999 г. GM пусна електрическа кола EV1.С оловни и NiMH акумулатори 16.5–18.7 kWh и 100кВт двигател. Които нямат нищо общо с днешните Тесли с 80 kWh леки литиеви батерии и 3 двигателя общо 600кВт.
  • 52 Нищо не каза

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "Трифонов":

    Наистина ли това ти е опорната точка - че камионите не могат да минат на батерии? Ами те ще са първата категория превозни средства, която ще премине 50% вата граница пазарен дял на електрическите превозни средства. В момента в който пуснат електрическите камиони като на Тесла с 1000 километра пробег и 40 минути зареждане за 600км, а по даден маршрут има къде да се зарежда, или си купуваш електрически камион или фалираш, защото не можеш да предложиш подобна ниска цена за Превоз на товари на километър. Там миасто за емоции относно вида на задвижването на камиона просто няма. Там е чист бизнес и шофьора ще кара каквото му купи шефа, който пък никога няма да се качи на камион, за да му пука колко често ще зарежда шофьора. Особено пък като знае, че вече няма да може да му краде нафтата.
  • 53 Той написа

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гадно":

    Те четат спиране на разработката и разбират, че след 2035-та няма да има един автомобил с ДВГ :D :D :D :D :D прооост, прооост, проооост народ, та се къса по шевовете
  • 54 дада

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Брат в коя пещера живееш":

    колко според теб произвежда 1 клетка фотоволтик и с какви размери е тя.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.