4 939 23

Продава се 50-годишен електромобил на базата на Renault 10

Радослав Славчев

Днес електромобилите се настаняват все по-сериозно в нашия живот, но сред ретро колите много рядко може да бъде открито електрическо возило. В Швеция обаче намериха в един гараж изоставен електромобил на почти 50 години.

Става дума за Mars II, който е произведен през далечната 1969 година. Създател на този ретро електромобил е американската компания Electric Fuel Propulsion Corporation, която първоначално прави конверсия на Renault Dauphine, но впоследствие се ориентира към Renault 10.

Именно на базата на Renault 10 е направен и електромобилът Mars II. Според различни информации, от този електромобил са произведени между 42 и 115 екземпляра, като за тях дори са били изградени пет зарядни станции между Детройт и Чикаго.

Mars II е способен да ускорява до 100 км/ч, а акумулаторният блок от оловни батерии осигурява автономен пробег от 110 до 190 километра. Електромобилът се зарежда на специалните станции за 46 минути.

Още нещо любопитно е, че още тогава инженерите от Electric Fuel Propulsion Corporation са предвидили система за рекупериране на спирачната енергия. Днес, електромобилът се намира в доста прилично състояние и се продава за $4 850.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Мистер Беан
    Отговор
    1 11:12  05.11.18
    Супер кола с топ характеристика, изпреварила времето си.
  • Рено-фен
    Отговор
    2 11:14  05.11.18
    Чудя се дали да мина да я взема, или пък да взема да я мина.
  • баси живота
    Отговор
    3 11:17  05.11.18
    Значи през 69-а са се зареждали електричките за под час?!! новите Тесли , месли а у дю всичко до едно се зарежда на 100% за по 8-9 часа?! и всички много се кефят как електричките били невероятни ....айде малко

    Коментиран от #6

  • гост
    Отговор
    4 11:22  05.11.18
    Специално за местните "фенове" , дето се притесняват за "дълготрайността" на електромобилите !!!!! 50 години достатъчно ли са или трябва повече , хахаххахах !!!!

    Коментиран от #7


  • не говорете
    Отговор
    5 11:25  05.11.18
    Новите тесли се зареждат 8-9 часа на контакта у вас, иначе на бърза зарядна и половин час е достатъчно.

    Коментиран от #8

  • гост
    Отговор
    6 11:27  05.11.18

    До коментар #3 от "баси живота":

    Или "зорлем" се правиш на луд или си призьор от състезание по тъпота !!! За под час се е зареждала на специални зарядни станции за пробег около 150 км !!!! "Новите" Тесли на суперчарджър за 30-40 минути се зареждат за 320-350 км !!!!! За останалите разлики няма да обяснявам , че нямаш толкова капацитет на батерията , хахахах !!!!
  • Гаргамел
    Отговор
    7 11:27  05.11.18

    До коментар #4 от "гост":

    и ти как си направи извода, че батериите са в състояние да задвижват колата след 50 години престой в гараж? Иначе браво за иновациите отпреди 50 г. А лично за мен, не е ли поне V6 бензин...аре у лево

    Коментиран от #10

  • баси живота
    Отговор
    8 11:28  05.11.18

    До коментар #5 от "не говорете":

    Половин час до 40 минути само , за да се заредиш на 80% ;)

    Коментиран от #9

  • гост
    Отговор
    9 11:32  05.11.18

    До коментар #8 от "баси живота":

    И колко е 80% от батерията и за какъв пробег да уточниш или нещо не ти изнася , а ??? Хаххахаха !!!!!

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    10 11:37  05.11.18

    До коментар #7 от "Гаргамел":

    Интересно кое ДВГ ще е в "състояние" да задвижи колата след 50 г в гараж БЕЗ ремонт ???? Да не говорим , че повечето даже няма да подлежат на ремонт , а ще са направо за боклука !!! А тия батерии са обикновени акумулатори от всеки магазин и дори в момента не струват повече от 7-800 долара !!! При единственразход след 50 години май е доста добре , а ?? При положение , че тия пари ще ги избиеш още първите 1000 км само от спестеното гориво !!!!

    Коментиран от #12

  • 11 11:48  05.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    12 11:51  05.11.18

    До коментар #10 от "гост":

    И за да не кажеш , че си приказвам наизуст , при разход 6/100 км и цена в съседната ни Гърция , а скоро и у нас 1,5 евро/л нафта , прави 9 евро /100 км !!! за 1000 км - 900 евро !!! Цена на нов оловен акумулатор със дълбок разряд 100 Ач - 50 евро !! Тоест за 900 евро получаваш 18 такива !! Май са даже повече отколкото има в Реното !!

    Коментиран от #17

  • гост
    Отговор
    13 11:54  05.11.18

    До коментар #11 от "баси живота":

    Ами май по-точно въпроса е кой и пречеше да се развива , а ??? Обаче вече и тая свърши , щото вече и да иска , няма да може , хахахха !!! И пропускаш още нещо , тия батерии от преди 50 години наистина не изкарват повече от 4-5 години , а сегашните поне три пъти по-толкова !!!
  • Нагледно доказателство
    Отговор
    14 12:20  05.11.18
    Този автомобил е нагледно доказателство за дълголетието на електроавтомобилите и техните батерии. Естествено този автомобил е изглеждал смешен на фона на "изтребителите" с V-8 и I-6, които са доминирали движението в САЩ през невероятната, фънки, секси, хипи, готина 1969 г. Факт е, обаче, че ако още тогава бяхме завили в посока електрификация е вероятно сега да имахме един по-чист и добър свят.
  • ГОУСТ
    Отговор
    15 12:42  05.11.18
    Абе вие или сте кухи канчета или се правите на такива.Как може да сравняваш кола за 200хил и кола за 10хил.Това ренде преди 50 години е имало характеристиките на сегашните от неговия клас,разни нисани,ъпове и тям подобни.С малката разлика че очевидно единствено се спекулира с цената уж заради по ефективните батерии.И кое е по ефективно.Всички горепосочени са с подобен пробег и време за зареждане като дъртото ренде.Страшен технологичен напредък.
  • Д петров
    Отговор
    16 13:18  05.11.18
    90 не 900 Евро
  • Д петров
    Отговор
    17 13:30  05.11.18

    До коментар #12 от "гост":

    90 не 900 Евро

    Коментиран от #18

  • 123
    Отговор
    18 15:24  05.11.18

    До коментар #17 от "Д петров":

    Споко, феновете на електричките са такива. Не могат да смятат. Само знаят да баят, че било много изгодно, много изгодно. Например тесла 3 за 60 000 долара или около 100 000 лева. Сравняваме аналог - нещо между Голф и Пасат - или около 50 000 лева. До тук вече имаме 50 000 в полза на ДВГ. При повече от нормално каране - например 20 000 км. година. ДВГ - 6 дизел х 2.40=14.4 или 14400 лева за 100 000 км. Теслите в Европа зареждат на около 50 ст. на киловатчас. За 100 км са нужни 23 кв. = 11, 50 лева на 100 км. Или 11500 лева за 100 000 км. Обслужване на тесла около 2500 долара за година, ДВГ - около 500 лева. И сега: тесла за 5 години и 100 000 км пробег = 132 750; ДВГ са същите параметри - 66 900 лева. Ами няма смисъл...

    Коментиран от #19

  • прав си
    Отговор
    19 18:06  05.11.18

    До коментар #18 от "123":

    в сметките,но смисъл ще има , когато акционерите с чаршафите/арабски шейхове/ разрешат фолксваген да работи в тази посока!Другият голям производител тойота го показа с хибридите и водородните клетки!

  • 20 18:39  05.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Коко
    Отговор
    21 01:47  06.11.18
    Какъв е извода? Има смисъл от електричките, само да не са тесла.
  • незнайко
    Отговор
    22 09:52  06.11.18
    За 50 години ОЛОВНАТА тяга не се е променила !!! Сега на този автомобил ако се сложат новите управления и литиеви батерии, колко ли пробег ще прави ???
  • Димов
    Отговор
    23 18:57  06.11.18
    На 50г, а с по-хубав интериор от Модел-3. Ама аз съм си ретро фен по принцип.

Напиши коментар:


Публикувай