Днес електромобилите се настаняват все по-сериозно в нашия живот, но сред ретро колите много рядко може да бъде открито електрическо возило. В Швеция обаче намериха в един гараж изоставен електромобил на почти 50 години.
Става дума за Mars II, който е произведен през далечната 1969 година. Създател на този ретро електромобил е американската компания Electric Fuel Propulsion Corporation, която първоначално прави конверсия на Renault Dauphine, но впоследствие се ориентира към Renault 10.
Именно на базата на Renault 10 е направен и електромобилът Mars II. Според различни информации, от този електромобил са произведени между 42 и 115 екземпляра, като за тях дори са били изградени пет зарядни станции между Детройт и Чикаго.
Mars II е способен да ускорява до 100 км/ч, а акумулаторният блок от оловни батерии осигурява автономен пробег от 110 до 190 километра. Електромобилът се зарежда на специалните станции за 46 минути.
Още нещо любопитно е, че още тогава инженерите от Electric Fuel Propulsion Corporation са предвидили система за рекупериране на спирачната енергия. Днес, електромобилът се намира в доста прилично състояние и се продава за $4 850.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мистер Беан
11:12 05.11.2018
2 Рено-фен
11:14 05.11.2018
3 баси живота
Коментиран от #6
11:17 05.11.2018
4 гост
Коментиран от #7
11:22 05.11.2018
5 не говорете
Коментиран от #8
11:25 05.11.2018
6 гост
До коментар #3 от "баси живота":
Или "зорлем" се правиш на луд или си призьор от състезание по тъпота !!! За под час се е зареждала на специални зарядни станции за пробег около 150 км !!!! "Новите" Тесли на суперчарджър за 30-40 минути се зареждат за 320-350 км !!!!! За останалите разлики няма да обяснявам , че нямаш толкова капацитет на батерията , хахахах !!!!11:27 05.11.2018
7 Гаргамел
До коментар #4 от "гост":
и ти как си направи извода, че батериите са в състояние да задвижват колата след 50 години престой в гараж?Иначе браво за иновациите отпреди 50 г. А лично за мен, не е ли поне V6 бензин...аре у лево
Коментиран от #10
11:27 05.11.2018
8 баси живота
До коментар #5 от "не говорете":
Половин час до 40 минути само , за да се заредиш на 80% ;)Коментиран от #9
11:28 05.11.2018
9 гост
До коментар #8 от "баси живота":
И колко е 80% от батерията и за какъв пробег да уточниш или нещо не ти изнася , а ??? Хаххахаха !!!!!Коментиран от #11
11:32 05.11.2018
10 гост
До коментар #7 от "Гаргамел":
Интересно кое ДВГ ще е в "състояние" да задвижи колата след 50 г в гараж БЕЗ ремонт ???? Да не говорим , че повечето даже няма да подлежат на ремонт , а ще са направо за боклука !!! А тия батерии са обикновени акумулатори от всеки магазин и дори в момента не струват повече от 7-800 долара !!! При единственразход след 50 години май е доста добре , а ?? При положение , че тия пари ще ги избиеш още първите 1000 км само от спестеното гориво !!!!Коментиран от #12
11:37 05.11.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 гост
До коментар #10 от "гост":
И за да не кажеш , че си приказвам наизуст , при разход 6/100 км и цена в съседната ни Гърция , а скоро и у нас 1,5 евро/л нафта , прави 9 евро /100 км !!! за 1000 км - 900 евро !!! Цена на нов оловен акумулатор със дълбок разряд 100 Ач - 50 евро !! Тоест за 900 евро получаваш 18 такива !! Май са даже повече отколкото има в Реното !!Коментиран от #17
11:51 05.11.2018
13 гост
До коментар #11 от "баси живота":
Ами май по-точно въпроса е кой и пречеше да се развива , а ??? Обаче вече и тая свърши , щото вече и да иска , няма да може , хахахха !!! И пропускаш още нещо , тия батерии от преди 50 години наистина не изкарват повече от 4-5 години , а сегашните поне три пъти по-толкова !!!11:54 05.11.2018
14 Нагледно доказателство
Естествено този автомобил е изглеждал смешен на фона на "изтребителите" с V-8 и I-6, които са доминирали движението в САЩ през невероятната, фънки, секси, хипи, готина 1969 г. Факт е, обаче, че ако още тогава бяхме завили в посока електрификация е вероятно сега да имахме един по-чист и добър свят.
12:20 05.11.2018
15 ГОУСТ
12:42 05.11.2018
16 Д петров
13:18 05.11.2018
17 Д петров
До коментар #12 от "гост":
90 не 900 ЕвроКоментиран от #18
13:30 05.11.2018
18 123
До коментар #17 от "Д петров":
Споко, феновете на електричките са такива. Не могат да смятат. Само знаят да баят, че било много изгодно, много изгодно. Например тесла 3 за 60 000 долара или около 100 000 лева. Сравняваме аналог - нещо между Голф и Пасат - или около 50 000 лева. До тук вече имаме 50 000 в полза на ДВГ. При повече от нормално каране - например 20 000 км. година. ДВГ - 6 дизел х 2.40=14.4 или 14400 лева за 100 000 км. Теслите в Европа зареждат на около 50 ст. на киловатчас. За 100 км са нужни 23 кв. = 11, 50 лева на 100 км. Или 11500 лева за 100 000 км. Обслужване на тесла около 2500 долара за година, ДВГ - около 500 лева. И сега: тесла за 5 години и 100 000 км пробег = 132 750; ДВГ са същите параметри - 66 900 лева. Ами няма смисъл...Коментиран от #19
15:24 05.11.2018
19 прав си
До коментар #18 от "123":
в сметките,но смисъл ще има , когато акционерите с чаршафите/арабски шейхове/ разрешат фолксваген да работи в тази посока!Другият голям производител тойота го показа с хибридите и водородните клетки!18:06 05.11.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Коко
01:47 06.11.2018
22 незнайко
09:52 06.11.2018
23 Димов
18:57 06.11.2018