Всички продадени до момента екземпляри от първия електромобил в историята на Audi ще трябва да посетят сервизите на марката заради опасност от възпламеняване, съобщават от германската компания. Проблемът се корени в пропускащо уплътнение, заради което в батериите може да проникне влага.
От Audi твърдят, че до момента няма сведения за инциденти, причинени от дефектния компонент. Евентуален теч в акумулаторния блок обаче можел да предизвика късо съединение, а оттам - и пожар с непредвидими последици.
Кампанията засяга 540 E-трона, които вече са доставени на купувачите, и още 1 104 вече произведени бройки. Това е пренебрежимо малко в сравнение със сходни акции заради риск от пожар, но в Audi явно са притеснени от зачестяващите случаи на пламнали електромобили, чието гасене се оказва истинско предизвикателство за огнеборците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Голям Слон
19:53 10.06.2019
2 Ауууууу... ди.
19:56 10.06.2019
3 КАМЪША
19:57 10.06.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 гост
20:04 10.06.2019
6 Ало Пожарната ли е
20:06 10.06.2019
7 BMW то,си е ВMW
Коментиран от #27
20:20 10.06.2019
8 Boxer
20:40 10.06.2019
9 jap
21:07 10.06.2019
10 Kjl
Коментиран от #16
21:38 10.06.2019
11 dfssxc
Коментиран от #19, #21
21:40 10.06.2019
12 Фред
Всичко американско е боклук.
Добре де 90 процента.
22:00 10.06.2019
13 Бай Иван
Коментиран от #17
22:56 10.06.2019
14 Хайл
23:25 10.06.2019
15 Каракуд
Коментиран от #18
23:59 10.06.2019
16 АLFA Q 4
До коментар #10 от "Kjl":
ПОЖАРНИ ВИСОТИ00:06 11.06.2019
17 АLFA Q 4
До коментар #13 от "Бай Иван":
А АКВАРИУМИТЕ ВЪВ ВРАТИТЕ НА. А4.И ПРАГОВЕТЕ НА ТУХЛАРЕГА. ОТ ПРАГ НА ТУХЛАРЕГА ИЗТОЧИХА 21 литра вода
00:09 11.06.2019
18 Объркал си се
До коментар #15 от "Каракуд":
Първо не сме тесларчета, защото нямаме Тесли. Второ, подиграваме се на зомбитата, които злорадстват че Тесла, прави некачествени автомобили и чакат марката от която са зомбирани да започне да прави качествени автомобили. Трето, зомбираните съдят за автомобила по опаковката и за тях са по-важни фугите на ламарините, но въобще не ги интересува качеството на съдържанието.Коментиран от #22, #25
06:20 11.06.2019
19 И какво им е общото
До коментар #11 от "dfssxc":
И какво е общото между дирижаблите (Цепелин е марка дирижабъл, а не вид превозно средство) и електромобилите? Дирижабли се произвеждат и днес. Причината да спрат да се използват, не е защото се палят, а защото пътуването с тях е адски скъпо. Пътуването с Хинденбург е струвало между 10 и 25 хиляди евро днешни пари за билет. Дирижаблите са по-скоро първообраза на ДВГ при сравнението , а електромобилите са съвременните самолети, които изместиха дирижаблите, защото са по-бързи, икономични и пътуването с тях е по-евтино, а не защото дирижаблите се палят. Правилно си се преценил. В това вярват точно функционално неграмотните, които приемат написаното буквално и смятат, че всички дирижабли горят и затова са забранени, след като един се е запалил, което няма нищо общо с реалността. В този пожар са загинали само двайсетина от всички пътници, а в Титаник хиляди, но корабите продължават да пътуват.Коментиран от #20
06:50 11.06.2019
20 уеишщк
До коментар #19 от "И какво им е общото":
Общото е, че и едните и другите в началото са считани за мега-ултра-хай тек бъдещето и разни нискочели индивиди и тогава са припадали и подмокряли пред "величието" им. Докато не се е оказало, че не са точно въпросното бъдеще. Та така и със съвременните ви електричикии - много пара в свирката, много шум и накрая - ражда се мишка.Коментиран от #23
07:20 11.06.2019
21 Каракуд
До коментар #11 от "dfssxc":
Аз виждам аналогия с батериите. Дирижаблите пълни с водород имат най добра подемна сила но водорода гори страшно. Ако ги напълниш с хелий подемната сила е по малка но хелия е инертен и не гори.Коментиран от #24
07:32 11.06.2019
22 Каракуд
До коментар #18 от "Объркал си се":
А какви са тесларчетата без Тесли? Може би тесларасти?Коментиран от #26
07:33 11.06.2019
23 Да се върнем на аналогията
До коментар #20 от "уеишщк":
Щом си почнал с аналогиите, ще кажеш ли кое средство за предвижване са искали да заменят дирижаблите и защо не са успяли. Накрая ще излезе отново, че дирижаблите са всъщност точно глухият клон, който е ДВГ. Към момента най-голямото предимство на ДВГ е факта, че имат 100 години преднина в производството и разпространението и все още, но не за дълго, производството им е малко по-евтино, а зарядната инфраструктура по-развита. Технологията на електромобилите ВЕЧЕ е достатъчно добра, за да измести ДВГ в 95% от случайте. Каква според тебе ще е причината електромобилите да последват съдбата на дирижаблите, освен това, че ги мразиш и мислиш, че и останалите го правят?Коментиран от #33, #41
07:42 11.06.2019
24 Добра аналогия
До коментар #21 от "Каракуд":
А знаеш ли защо е изгорял Хинденбург? Причината не е била техническа или технологична, а политическа. Именно затова не е бил пълен с хелий, а с водород. Почти по същите причини, досега развитието на електромобилите беше спъвано.07:47 11.06.2019
25 АLFA Q 4
До коментар #18 от "Объркал си се":
ЧАКАЙ БЕЕЕЕЕДА ПОЧНАТ ДА ПРАВЯТ КАЧЕСТВЕНИ АВТОМОБИЛИ... ТИ СИ ФАНТАЗЪОР..
А И КОЛКО ЖИВОТА МИСЛИШ ДА ЖИВЕЕШ, ТА ДА ДОЧАКАШ
07:48 11.06.2019
26 Не Тесларасти, а тайканофили
До коментар #22 от "Каракуд":
И защо реши, че тези които са харесват електричките, задължително харесват Тесла? Просто Тесла в момента е най-доброто предложение, докато не излезе Порше тайкан. За мен това е най-смисления автомобил, защото ще може да се зарежда по-бързо и от Тесла, а това е по-важно отколкото ускорението до 100. Електромобилите като hyundai kona, при които най бързото зареждане е 250 реални километра за един час зареждане c 300 реални километра пробег, нямат бъдеще.Коментиран от #29
07:58 11.06.2019
27 Иван
До коментар #7 от "BMW то,си е ВMW":
От неграмотните ти писания само с главни букви си личи ,че си шофьор на БМВ,карай си таралясника ,явно не разбираш или не можеш да си позволиш качествен автомобил,не се излагай с глупавите си "коментари"!08:23 11.06.2019
28 гост
09:36 11.06.2019
29 гост
До коментар #26 от "Не Тесларасти, а тайканофили":
Прав си, най-доброто засега е Тесла, не че не може да се появи по-добро от конкурентите. Ето, Ягуар се опита, добра кола, но скъпа и с висока консумация. ФВ концерна се кани с различни разработки, но без да предлага нещо различно, а просто поредната електричка с посредственни показатели, нищо повече. Единственното смислено нещо изключвайки колите на Тесла е Хюндай Кона, защото е евтина, с дълъг пробег, компактна и лесна за употреба.09:42 11.06.2019
30 Каракуд
Коментиран от #31
10:23 11.06.2019
31 за гъби съм
До коментар #30 от "Каракуд":
стига пръска плюнки ами се преориентирай към друг отрасъл. и кажи на тоя дето ти плаща, че не можеш да преш гората да се разлисти хаха :)Коментиран от #47
10:25 11.06.2019
32 Коментара
10:39 11.06.2019
33 уеиожаг
До коментар #23 от "Да се върнем на аналогията":
Ъъъъ, страшна технология са за 95% от случаИте (научете се да пишете грамотно преди да философствате, бе де.... мааму, де...!) - поне два пъти пъти по-скъпа за първоначално придобиване, но за сметка на това с повече наудобства за използване в ежедневието. Обаче иначе вози евтино и еко, нали? Вземете се скрийте някъде и се върнете да се хвалите като ви порасне технологията достатъчно, че да е по-добра в нещо повече от ускорение от 0 до 100.Коментиран от #35, #36, #54
10:40 11.06.2019
34 за гъби съм
10:46 11.06.2019
35 Функционално неграмотен?
До коментар #33 от "уеиожаг":
95% от случаите към ден днешен, че рече 95 0т 100 автомобила да са електрически. Малко ли ти се струва? Докато стигнат 10% продажби, технологиите ще позволяват вече 99% замяна на ДВГ. Ще останат 1% които искат нещо да им бръмчи и реве много, независимо дали върви.Коментиран от #40
11:43 11.06.2019
36 Не видях отговор на КОНКРЕТЕН въпрос
До коментар #33 от "уеиожаг":
"Каква според тебе ще е причината електромобилите да последват съдбата на дирижаблите, освен това, че ги мразиш и мислиш, че и останалите го правят?" Знам че "конкретика" е мръсна дума за тебе, ама...Коментиран от #39
11:45 11.06.2019
37 Вагабонто
11:51 11.06.2019
38 Ицо
Публикувано във факти.бг:
Това е пренебрежимо малко в сравнение със сходни акции заради риск от пожар, но в Audi явно са притеснени от зачестяващите случаи на пламнали електромобили, чието гасене се оказва истинско предизвикателство за огнеборците.
Тоест излиза, че в Audi мислят първо за огнеборците, а след това за другите.
Много мило от тяхна страна.
12:53 11.06.2019
39 wertdfg
До коментар #36 от "Не видях отговор на КОНКРЕТЕН въпрос":
О, извинете, не знаех, че сме на изпит, г-н. Професор. Конкретният отговор на конкретния въпрос е, че електричикиите споделят съдбата на дирижаблите (в това число и цепелините!), защото и двете технологии са непрактични, скъпи (дори ти отвори дума колко струвал полет на дирижабъл от Европа до САЩ), а явно страдат и от тенденция за самозапалзане. Ирония е, че нафтовите кошници горят по-трудно, по-евтини са, а практичността им в ежедневието не подлежи на съмнение. Е, г-н. Конкретика, доволен ли сте от конкертния отговор или за пореден път ще ни обясните колко са практични, евтини и незапалими електричикиите?Коментиран от #43
13:54 11.06.2019
40 жоагэп
До коментар #35 от "Функционално неграмотен?":
А, моля, моля, това за 95-те % приложимост на електротехнологията е твое твърдение. Не е мой проблем, че функционалната ти грамотност не ти позволява да вденеш, че го иронизирах, т.е. изобщо не съм съгласен с тази оценка. Като ти разправям, че ти е оперирано обстрактното мислене и си детайлист не се шегувам. Вземи си разшири малко хоризонтите на "чукване в Гугъл".13:59 11.06.2019
41 Хайл
До коментар #23 от "Да се върнем на аналогията":
Глухия клон са електричките-за 120 г само развитие е застой има при тях,двг се усъвършенства всекидневно а прехвалените ти електрокари не мърдат от 0...Коментиран от #42
14:18 11.06.2019
42 Хитлер
До коментар #41 от "Хайл":
Не мърдат от новата казваш? Ще ми припомниш ли колко беше пробегът с едно зареждане преди три години на автомобил различен от Тесла? Ще ми припомниш ли за колко време се зареждаха електромобилите за пробег от 100 километра тогава? Само за три години, и пробегът се вдигна двойно и тройно, времето за зареждане спадна на половина. Застани на една бензиностанция и погледни за колко пари зареждат повечето шофьори. Зареждат за 20-30 лв, които им стигат за седмицата. Зареждането отнема 5-10 минути за пробег 100-150 километра. Тесла вече зарежда за 10 минути пробег от 250 км., Който по техните дърварски цени за бързо зареждане, струва по-малко от 20 лв. Ако имаш най-обикновен контакт на двора или в гаража, ще ти се наложи на всеки две седмици, да отделиш една минута за включване вечер и сутринта една минута за изключване на зарядното, като пробегът за 250 км ще ти струва 6 лв. Сещаш ли се какво ще е развитието след още 3 години? Още догодина излиза Порше тайкан, който ще се зарежда още по-бързо.15:01 11.06.2019
43 Непрактични и скъпи
До коментар #39 от "wertdfg":
"защото и двете технологии са непрактични, скъпи (дори ти отвори дума колко струвал полет на дирижабъл от Европа до САЩ)" още при излизането на Тесла модел 3, едни ентусиасти изминаха 4600 км за 50 часа, което им струваше под сто долара за зареждане най-скъпите места supercharger-ите. Тогава tesla модел 3 зареждаше 2,5 пъти по-бавно, отколкото сега. Ще ми кажеш ли колко по-практично и евтино щеше да ти е с твоя личен автомобил? за колко време щеше да стигнеш и колко щеше да ти струва, при ограничение на скоростта 110 километра в час. знам че за тебе това са технически подробности няма да ми отговориш. по-важното е да се говори че е скъпо и непрактично, независимо дали това отговаря на истината. Да не би практичността на ДВГ, да се изразява в това, че за всяко отиване и връщане на такова разстояние, трябва да отделиш половин ден за смяна на масло? Благодаря, не се нуждая от такава практичност.Коментиран от #48
15:22 11.06.2019
44 Статистика
Статистиката сочи, че автомобилите на Тесла се палят 10 пъти по-рядко, отколкото автомобилите с ДВГ, за изминат километър. Това че по принцип са по-безопасни го знае и малко дете. Дотук три на нула.
Коментиран от #46, #50
15:28 11.06.2019
45 Глас от панелката
15:31 11.06.2019
46 Антиелектрика
До коментар #44 от "Статистика":
Чакай и аз да се намеся, че започна да попрекаляваш вече с измислиците и лъжите. Я дай тази статистика да видим как Тесла се палят 10 по-малко за изминат километър от колите с ДВГ В ТЕХНИЯ КЛАС И ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО! А за измишльотината, че масло се сменяло за половин ден, изобщо няма да коментираме, да не излезе, че не си го писал пак ти.16:34 11.06.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 546щкт
До коментар #43 от "Непрактични и скъпи":
Вземи тури в уравнението цената на придобиване и пак да говорим за цени и разходи. Електричките са поне 2 пъти по-скъпи от бензиновите им аналози. Виж Фоскваген Ъп, Хюндай Кона, Рено Зои/Клио. При Тесла няма как да се направи коректно сравнение, защото всеки ще избира да я сравнява с различен автомобил затова стига ни обяснява за нейните разходи, хеле пък експлоатационни такива.Коментиран от #56
17:33 11.06.2019
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 234ш
До коментар #44 от "Статистика":
Статистиката е като меката пиш..а и дребните суми - всеки може да извади такава, така че този резултат си го носете там на сбирките на тесларастите. О, извинете - вие нямате Тесли! Обаче сте чували, пардон гледали в Ютюб, че са много хубави, много вървят и не горят, нали?17:37 11.06.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Статистик
До коментар #51 от "за гъби съм":
Средностатистически изглеждаш средно умна, но само средностатистически.Коментиран от #53
18:01 11.06.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Е, колко да са скъпи
До коментар #33 от "уеиожаг":
"поне два пъти пъти по-скъпа за първоначално придобиване, но за сметка на това с повече наудобства за използване в ежедневието. Обаче иначе вози евтино и еко, нали? Вземете се скрийте някъде и се върнете да се хвалите като ви порасне технологията достатъчно, че да е по-добра в нещо повече от ускорение от 0 до 100."Като споменаваш ускорение и цена в едно и също мнение, иди погледни клипа за сравнение на Тесла audi и BMW от миналата седмица. Теслата беше най-бърза, но за сметка на това НАЙ-ЕВТИНАТА ОТ ТРИТЕ. Доооста по-евтина. Пък ти ако искаш я сравни с цената на жигулка с газ, за да изпъкнат предимствата на ДВГ.
19:06 11.06.2019
55 Алеко К
До коментар #53 от "за гъби съм":
Типичен байганьовец си ти, много умен, но беден, ръководен от принципа “ти акъл не ми давай, пари ми дай”19:11 11.06.2019
56 гост
До коментар #48 от "546щкт":
Вие тук всички сравнявате грешно,пичове! Сравнявате ел.колите на Хюндай,Фолксваген и Рено с бензиновите такива! Не се ли усещате,че те тошно това ви дават,за да изберете бензиновата! И трите марки произвеждат бензинови коли и те от тях печелят,естествено че ел.колите им не са изгодни! Те не искат да ви продават ел.коли,те не печелят от тях! Тесла произвежда единствено ел.коли и те са заинтересовани да продават,за разлика от тези три марки. Сравни Тесла с друга такава кола,цена и характеристики и пак кажи дали не е изгодна! Писал съм вече в други статии,да не пиша пак как да сметнете!Коментиран от #57, #59
20:42 11.06.2019
57 Антиелектрика
До коментар #56 от "гост":
Значи за световната електрификация ще чакаме Тесла да направи няколко милиарда автомобила, нали? Така кажи, тъкмо след 1000 години ще смогнат да заменят всички коли с ДВГ. И викаш ние сме комунисти и държим на монопола и диктатурата?Коментиран от #58
20:50 11.06.2019
58 гост
До коментар #57 от "Антиелектрика":
Не,Тесла не може да направи всички,разбира се! Не казвам,че Тесла са единствени,но за момемента са най-добрите ел.коли,за сега! Между другото ,пишехме преди за водородните коли и водорода! Вчера в Осло експлоадира една водородна станция,всички водородни станции днес са затворени докато се изясни и Тойота и Хюндай спират от днес продажбите на водородни коли! Експлозията е била много силна,загинали няма,но станцията е отдалечена от жилищния район! Така,че водорода е доста по-опасен!Коментиран от #61
21:00 11.06.2019
59 l;kj
До коментар #56 от "гост":
Абе да няма нещо в норвежката вода, от което се затъпява? Да повторя - няма как да сравняваш Тесла с модел на друг производител, защото няма как да определелиш критерии, по които да избереш бензиновия/дизеловия ѝ аналог. Един ще обяснява, че трябва да се търси кола със същото ускорение, втори ще каже, че трябва да е със същия пробег, трети ще каже, че трябва да има автопилот, четвърти ще иска седалките да са еднакво широки, пети ще иска същото качество (каквото и да означава това!) и т.н. и т.н. Затова твърдението, че Тесла е по-евтина или по-скъпа си е чисто и просто спекулация и лично виждане. Айде малко да мислим, като се правим на статистици, а?Коментиран от #60
21:12 11.06.2019
60 гост
До коментар #59 от "l;kj":
Ами да бе човек,мисли! За какъв чеп Фолксваген ще ти продава ел.кола,като тя печели от бензиновата? Те нямат техници да оправят ел.коли,не искат да продават ел.коли,как да ти я продадат евтино? Смяташ Тесла с кола с такова ускорение и т.н.! Добре взимаш БМВ 3 серия и Модел 3,конкуренти са! По 85 хил.лв.са,смяташ си разходите за 200 хил.км.Това ти е 25 хил.км. на година за 8 години! Смятай,какво ще излезе! Едната е ел.кола,така че смяташ ток,другата е бензинова,смяташ бензин!Коментиран от #74
21:19 11.06.2019
61 Антиелектрика
До коментар #58 от "гост":
Хм, интересно защо след като се самозапалват безпричинно и се взривяват Тесли, никой не ги спира? Значи викаш няма загинали, но е много по-опасно от литиево-йонните батерии, от които има загинали? Мдаа, наистина не ти е лесно.Коментиран от #62
21:20 11.06.2019
62 гост
До коментар #61 от "Антиелектрика":
Не се заяждам с теб,давам ти информация,ако ти е интересна! Да останем на добрия тон! Повечето Тесли които са се запалили,са след катастрофа! И процента е много по-малък! Водородните станции в Норвегия,не са чак толкова много,така че процента е висок! Експлозията е била силна,на станцията няма човек който работи и никой не е зареждал,но хората които са карали по-пътя който е малко отстрани,са усетили страхотна вълна,която е ударила! Ако е била в по-гъсто населено място,не ми се мисли!Коментиран от #63
21:26 11.06.2019
63 Антиелектрика
До коментар #62 от "гост":
И как ги смяташ тези проценти, след като дори не знаеш за причината за експлозията? Та ти дори не разбираш, че това са зарядни станции за електрички, но вместо литиево-йонна батерия имат водородна клетка за акумулатор.Коментиран от #64
21:34 11.06.2019
64 гост
До коментар #63 от "Антиелектрика":
Запознат съм с това,доста добре! Не е ел.станция! Водородна станция,пълниш с водород! Колата е с водородна клетка,която проивежда ток към малък акумулатор и върви на ток,след това само изсипваш водата! Така работят! Но станцията е водородна! Но за разлика от ел.кола,цената на водорода излиза колкото на бензинова кола,а на ел.кола 5 пъти по-малко! Не се търсят водородните!Коментиран от #65
21:40 11.06.2019
65 Антиелектрика
До коментар #64 от "гост":
Естествено, че водородът е по-скъп, но нали цялата врява беше за екология? Кое е екологичното в литиево-йонните батерии?Коментиран от #66, #68
22:02 11.06.2019
66 гост
До коментар #65 от "Антиелектрика":
Напълно екологично е да вървиш пеш! Батерията не е,но след около 50 хил.км.ел.колата замърсява по-малко от бензинова! Естествено,важно е как се произевжда тока! Но и замърсяването е по-малко и изместено извън градовете,така че гъсто населените места остават с по-чист въздух!Коментиран от #67
22:07 11.06.2019
67 Антиелектрика
До коментар #66 от "гост":
А като се самозапали случайно и отдели десетките килограми флуорни токсини, много еко ли ще е?Коментиран от #70
22:10 11.06.2019
68 гост
До коментар #65 от "Антиелектрика":
Също и как се доставя водорода? С цистерни! Които вървят на...? Разбиват асфалта и замърсяват с гориво! Как се пренася тока? По мрежата!Коментиран от #69
22:12 11.06.2019
69 Антиелектрика
До коментар #68 от "гост":
Какви цистерни, като водород може да се добие навсякъде, където има ток и вода? Това да не ти е нефт?Коментиран от #76
22:14 11.06.2019
70 гост
До коментар #67 от "Антиелектрика":
Не ,не е! Но не се палят толкова често! За сега Модел С се палят най-много,но като процент също не е много! Колко ел.коли са вече в света? За ел.колите винаги се пише като се запалят! Колко си прочел вече? Да опасност има,но процента е малък! По-вероятно е да катастрофираш в БГ с кола(не пожелавам на никой),от колкото да ти се запали Тесла,но никой не е спрял да караКоментиран от #71
22:18 11.06.2019
71 Антиелектрика
До коментар #70 от "гост":
Кой ти каза, че се пише винаги като се самозапали електричка? Я покажи къде писаха, че миналия месец пак се е самозапалила Тесла в Чикаго? А къде прочете да се отрази в медиите тук, че има самозапалили се Нисан Лийф? Просто литиево-йонните батерии стават за лаптопи и телефони, но за коли са твърде опасни.Коментиран от #72, #73
22:25 11.06.2019
72 гост
До коментар #71 от "Антиелектрика":
Водорода се транспортира,не се произвежда на място!22:32 11.06.2019
73 гост
До коментар #71 от "Антиелектрика":
Анти,айде лека! Отивам да почивам! Хубаво,че пак пописахме! Лека!22:34 11.06.2019
74 hjkl
До коментар #60 от "гост":
И по какво точно определи, че Модел 3 трябва да се сравнява с БМВ 3, а не с Шкода Октавия например?Коментиран от #75
07:24 12.06.2019
75 Логика та дрънка
До коментар #74 от "hjkl":
Ами по същата логика, по която BMW 3 не се сравнява с SKODA Октавия, независимо че ползват едно и също гориво.Коментиран от #78
08:05 12.06.2019
76 Водородът е едно недоносче
До коментар #69 от "Антиелектрика":
И за какво ще превръщаш енергията във водород, вместо да я съхраниш за ползване по-късно в батерия? Водородът не става за дългосрочно съхранение на енергия. Пилеенето на енергия по никакъв начин не може да бъде свързано с екологията, особено с настоящия микс в електрическата мрежа. Ако греша, поправи ме. След сто и няколко години, когато електрическата енергия е 100% чиста и безплатна, може да има някакъв смисъл от водорода.Коментиран от #77
08:11 12.06.2019
77 Антиелектрика
До коментар #76 от "Водородът е едно недоносче":
Колко пъти да го дъвчем това? Никой не може да контролира слънцегреенето или духането на вятъра и за това тези огромни разлики в пиковете, може да се ползва за това. А да кажеш, че няма екология във водорода, а има екология в мръсните батерии, е пълна нелепица!Коментиран от #80
08:16 12.06.2019
78 иешжг
До коментар #75 от "Логика та дрънка":
Добре, де, просвети нас неуките за тази мистична логика. С нетърпение очаквам да споменеш например нещо за "премиум"...Коментиран от #79
09:38 12.06.2019
79 Логика та дрънка
До коментар #78 от "иешжг":
Класовете автомобили не съм ги измислил аз, за да се налага да ти ги обяснявам. Ходи да спориш с тези които са ги измислили.Коментиран от #86
09:47 12.06.2019
80 Поправи ме ако греша
До коментар #77 от "Антиелектрика":
1. Недостиг или излишък има от чиста възобновяема безплатна енергия?2. Дори да има излишък, кое е по екологично, да съхраним за повторно използване само под 30% от него във вид на водород плюс още загуби по електропреносната система или да използваме над 94% от първоначално придобитата енергия чрез използване на батерии и инвертори на мястото на производство, включително във всеки дом.
3. За коя от двете технологии вече има печеливш бизнес модел за всички страни, което е задължително условие за масовото му прилагане?
4. Най-важното, кое според тебе е по-важно за потребителя? Портфейла или екологията?
Коментиран от #81, #82
09:58 12.06.2019
81 Антиелектрика
До коментар #80 от "Поправи ме ако греша":
Къде ще я съхраниш тази енергия, в джоба си ли? Нали ти разправяше, че имало моменти с огромни излишъци на електроенергия? Нали идеята на миксерите беше уж екология, а сега не било важно това, а само евтинийката, така ли?Коментиран от #83
10:02 12.06.2019
82 гость
До коментар #80 от "Поправи ме ако греша":
Няма безплатен обяд, няма напълно безплатна енергия. Дори на слънце не можеш да се печеш напълно безплатно, трябват ти плажно масло, бански и джапанки, че и велосипед за да отидеш до плажа и някой трябва да върти педалите.10:09 12.06.2019
83 Аз вече съм дал два възможни отговора
До коментар #81 от "Антиелектрика":
Хайде сега дай и ти! Излишната енергия може да се съхранява децентралзирано директно в електромобила, може и директно по домовете. Кое от двете е възможно с водородната технология?Коментиран от #84
10:29 12.06.2019
84 Антиелектрика
До коментар #83 от "Аз вече съм дал два възможни отговора":
Може ли? И как става това - ще обявим за национален празник слънчевите дни зимата, че да си заредим електромобилите ли? Или ще дебнем прогнозата за времето и ще чакаме вятъра, че да бягаме до първия контакт? Или може би е много еко да направим до всеки фотоволтаик и вятърна турбина по една 200 тонна батерия?Коментиран от #85
11:02 12.06.2019
85 Аз отговорих, но ти още не си
До коментар #84 от "Антиелектрика":
Домашните батерии в 100% от времето са свързани към електропреносната мрежа. Автомобилите се ползват максимум 5% от времето, а в 95% също могат да бъдат свързани към електропреносната мрежа. Сега е ред ти да отговориш как това ще стане с водорода и какъв процент от енергията ще се съхрани за повторно ползване? При батериите този процент е 94%.Коментиран от #87
12:43 12.06.2019
86 уеаояжъ
До коментар #79 от "Логика та дрънка":
Като не си измислил класовете и не ги разбираш, защо се усланяш на тях и ги цитираш? Аз имам няколко възможни отговора защо, но не възпитано да ги напиша.Коментиран от #88
13:50 12.06.2019
87 Антиелектрика
До коментар #85 от "Аз отговорих, но ти още не си":
И как си го представяш да бъдат свързани милиони автомобили в един град като София? Нали видя, че няма такива задължителни места в жилищните сгради? Как си представяш точно в час пик да се свържат всички към мрежата, защото точно тогава е решило да се покаже слънцето зимата? Водородът може да се добива по всяко време, когато има излишък. Но не в това е въпроса, а в екологията, където батериите са пълен провал и започнат ли масово електричките да се карат от ганьовци, ела гледай какво ще стане.Коментиран от #92
17:32 12.06.2019
88 гост
До коментар #86 от "уеаояжъ":
И защо не се сравнява с БМВ 3 серия?Коментиран от #89
18:47 12.06.2019
89 etfhgjk
До коментар #88 от "гост":
По-правилният въпрос е защо да не се сравнява с Шкодата.Коментиран от #90, #91
19:08 12.06.2019
90 гост
До коментар #89 от "etfhgjk":
Управлението е рецизно,както е при БМВ! Тесла е правена като конкурент на БМВ и управление и динамика са също така! Но добре,колко струва една Шкода Октавия нова Л и К 1,8 ТСИ?Каква е цената,макар че не са конкуренти,но каква е цената?19:13 12.06.2019
91 гост
До коментар #89 от "etfhgjk":
Намерих я,2.0 ТСИ без допълнителни екстри 60 хил.лв! Гориво за 200 хил.км.- 20 хил.литра по 2.50 лв излиза 50 хил.лв! 50 за гориво+60 за колата е 110 хил.лв След 100 хил.км. нямаш гаранция на колата! Теслата е 85 хил.лв,ако си зареждаш в къщи цената ще е 4-5 хил.лв ток! Гаранция на батерия и мотор е 192 хил.км. и 8 години! Обща цена 90 хил.лв.! Сервизите на Шкодата все още не съм ги сметнал,можеш да си ги сметнеш! И така сравняваме Тесла Модел 3 с Шкода Октавия!Коментиран от #93
19:27 12.06.2019
92 Бързаш да спориш без да смяташ
До коментар #87 от "Антиелектрика":
Объркал си сезоните. Връх производство през зимата трудно може да има, защото точно тогава е отоплителният сезон и при по-ниска цена за съответния час, автоматично ще се включи отоплението на по-висока мощност и ще балансира мрежата. Проблемите със свръхпроизводството от слънце обикновено са пролетно и есенно време когато няма нужда от отопление и охлаждане. Тогава само един милион домакинства да имат домашни батерии за съхранение на енергия с капацитет 20 киловатчаса ще имат сумарен капацитет 20 гигаватчаса, който може да поеме цялата мощност на АЕЦ Козлодуй за 10 часа. Е па колко да е това свръхпроизводство? Още един милион автомобила паркирани, могат да поемат мощност на 10 атомни централи. Забележи че този път говоря за мощност 20 гигавата, енергията която могат да съхранят е 100 гигаватчаса. Това е и теоретично и практически невъзможно с водород. Да не говорим че, от усвоени 100 гигаватчаса, в най-добрия случай ще те върнат в мрежата под 30ГВч. Които могат да съхраняват до 10 дни, когато водородът ще е напуснал резервоарите дори без да го ползваш.Коментиран от #94
20:34 12.06.2019
93 Илон Мъск
До коментар #91 от "гост":
гост, ти лъжеш повече и от мене, аз ако пусна в БГ Тесла за 85 хиляди лева с ДДС ще съм пръв на опашката да си я купя за себе си.Коментиран от #95, #96
20:41 12.06.2019
94 Антиелектрика
До коментар #92 от "Бързаш да спориш без да смяташ":
Нищо не съм объркал. Точно защото зимата няма свръхпроизводство ти дадох примера. Та пак да попитам - Публикувано във факти.бг: "И как си го представяш да бъдат свързани милиони автомобили в един град като София? Нали видя, че няма такива задължителни места в жилищните сгради? Как си представяш точно в час пик да се свържат всички към мрежата, защото точно тогава е решило да се покаже слънцето зимата?"Коментиран от #99
20:44 12.06.2019
95 гост
До коментар #93 от "Илон Мъск":
Нареждай се пич,няма да сбъркаш! Но знаеш,че в БГ няма магазин и сервиз,за това трябва да се купи от Франция! Ето ти страницата!https://www.tesla.com/fr_FR/model3/design#battery
20:47 12.06.2019
96 гост
До коментар #93 от "Илон Мъск":
Излъгал ли съм те?Коментиран от #97
20:49 12.06.2019
97 прост
До коментар #96 от "гост":
Най евтината Тесла във Франция е 100 хиляди лева с ДДС, дали лъжеш или просто не се придържаш към фактите - ти кажиКоментиран от #98
22:42 12.06.2019
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Продължаваш да спориш без да смяташ
До коментар #94 от "Антиелектрика":
Тези милиони електромобили, КОГАТО Ги има вече, бъди сигурен, че ще има и къде да зареждат. Пазарът не търпи празни ниши. Ако няма стотици хиляди маломощни зарядни, ще има хиляди мощни зарядни с мощност по 400киловата, които по подразбиране ползват буферни батерии. И в двата случая ще могат да поемат десетки ГИГАВАТА МОЩНОСТ за часове, без да броим домашните батерии. През зимата и лятото НЯМА свръхпроизводство, така че въпросът ти е безсмислен. Дори да има, имаме ПАВЕЦ. Решения има безброй, ИЗЛИШНА БЕЗПЛАТНА ЕНЕРГИЯ НЯМА ЗАСЕГА!Коментиран от #100
22:48 12.06.2019
100 Антиелектрика
До коментар #99 от "Продължаваш да спориш без да смяташ":
Да бе, колкото стигат паркоместата, толкова ще има и зарядни. Що се касае до бързите зарядни станции, то пак опираме до 200 тонна батерия - много еко, няма що.07:38 13.06.2019
101 Пак пренебрегваш цифрите
Коментиран от #102
12:07 13.06.2019
102 Антиелектрика
До коментар #101 от "Пак пренебрегваш цифрите":
А ти защо си мислиш, че всички работят в МОЛ-овете и имат време да висят там по 5-6 часа? Нещо фантазията ти е доста развинтена и май не живееш в реалния свят.17:52 13.06.2019
103 Чети между редовете, не буквално
Коментиран от #104, #105
19:53 13.06.2019
104 гозд
До коментар #103 от "Чети между редовете, не буквално":
Провежда се един процес наречен зарибяване. Когато се навъдят много електричари правителствата ще спрат субсидиите за тока и тогава тесларастите ще разберат кон боб яде ли.Коментиран от #106
22:56 13.06.2019
105 Антиелектрика
До коментар #103 от "Чети между редовете, не буквално":
Точно защото знам какво е положението, ти обяснявам, че няма места дори и в синята и зелената зона. Ти от кога не си паркирал из София?Коментиран от #107
07:00 14.06.2019
106 П(р)озд
До коментар #104 от "гозд":
Все още ли има такива, които очаквате българското правителство да направи нещо за вас? Тази година цената на тока за регулирания пазар се вдигна над 20%, бензин на електромобили. Обещават през следващите една-две години да го вдигат с по толкова, за да стигне реалните си цени. Освен това, се взе решение, до края на тази година да се определи крайна дата на която да се премине към 100% либерализиран пазар и всички да купуваме тока си на пазарни цени, както си купуваме доматите. През лятото токът ще е евтин аз през зимата скъп, точно както доматите. Някой ако иска по-чист или по евтин ток, ще може да си го произвежда точно както доматите. ако произвеждат повече ще може да си го продава, точно както доматите. За какви субсидии говориш в такъв случай? Още днес в България, можеш да си зареждаш електромобила на цени от 12 стотинки на нощна тарифа, но можеш да зареждаш и над левче за киловатчас на бързи зарядни станции. Въпрос на ИЗБОРИ, които ти правиш, а не правителството. ТЕЗИ твои ИЗБОРИ определят кои зарядни станции ще се развиват в бъдеще и на какви цени, а не изборите за правителство.07:52 14.06.2019
107 Разбери се със себе си най-после
До коментар #105 от "Антиелектрика":
Последно какво няма? Паркоместа или свободни паркоместа? След като има толкова много паркоместа и всички са заети, какъв би бил проблемът със съхранението на излишната слънчева енергия при свръхпроизводство? Зарядните станции за електромобили, ще решат и проблемът за паркирането им на собствениците си, нос ще задълбочат проблема на собствениците на ДВГ. Ако ще паркираш в центъра на София в синя зона, много по-логично е, да паркираш на зарядна станция, която със своята мощност от 5 киловата, при двойна надценка на тока - 40 стотинки за киловатчас, ще ти струва два лв на час, но ще можеш да стоиш неограничено време, докато ти се зареди автомобила. Хем полезно хем приятно. Решаваш два проблема наведнъж. Ето ти още един стимул за преминаване на електромобили, от който всички, с изключение на собствениците на ДВГ печелят, без да се бърка в джоба на данъкоплатеца.Коментиран от #108
08:04 14.06.2019
108 Антиелектрика
До коментар #107 от "Разбери се със себе си най-после":
Ти май изобщо не вдяваш какво ти обяснявам?! Какви зарядни станции, какви пет лева, какви паркоместа? В коя реалност изобщо живееш?Коментиран от #109
19:03 14.06.2019
109 Нали щяхме да видим градивен диалог
До коментар #108 от "Антиелектрика":
А ти пак почваш с обидите! Очевидно не разбирам какво твърдиш. Кажи го в прав текст! Нека кажа какво разбрах аз. "И как си го представяш да БЪДАТ СВЪРЗАНИ милиони автомобили в един град като София? Нали видя, че НЯМА такива задължителни МЕСТА в жилищните сгради?" " Къде ще я съхраниш тази енергия, в джоба си ли? Нали ти разправяше, че имало моменти с огромни излишъци на електроенергия?" На кой от въпросите не получи отговор? Очевидно само в София могат да бъдат свързани към мрежата стотици хиляди автомобили на обществени паркоместа. С какво съхранението на електроенергията във вид на водород превъзхожда съхранението в батерии? Очевидно съм глупав и не се сещам за нито една смислена РЕАЛНА причина в моята реалност. Сподели някоя причина от твоята реалност? Къде в София смяташ да се съхранява всичкия този водород и как ще се използва?09:46 15.06.2019