10 161 30

Hyundai и Kia ще плащат милиарди заради дефектни мотори

Ремонтът на дефектни двигатели от семейството Theta II ще струва на Hyundai и Kia почти $3 млрд. (€2.5 млрд.), съобщава Reuters. Hyundai ще плати $1.8 млрд. (€1.5 млрд.), а Kia - $1.1 млрд. (€927 млн.), но заедно с вредите за имиджа на двете компании щетите могат да достигнат $5 млрд. (€4.2 млрд.).

За проблеми с 2.0- и 2.4-литровите двигатели Theta II на Hyundai и Kia стана известно още през 2015 г. Корейците посветиха следващите няколко години на сервизни кампании, в рамките на които повредите по моторите бяха отстранявани безплатно за клиентите.

Сред засегнатите модели бяха Hyundai Sonata (2011-2019), Santa Fe (2019) и Santa Fe Sport (2013–2018), Veloster (2019) и Tucson (2014, 2015, 2019), както и Kia Optima, Sorento и Sportage, продадени на пазарите в САЩ и Канада. В кампаниите бяха включени 1.7 млн. автомобила, а от Hyundai и Kia обещаха пожизнена гаранция за проблемните мотори.

На фона на новините за предстоящите разходи на двете компании акциите им са поевтинели с 2.3% и 1%.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Пурко

    42 26 Отговор
    Фалшива новина! Не е възможно това! Само германските премиуми се чупят!

    Коментиран от #2, #29

  • 2 НемскоФилЛи

    61 15 Отговор

    До коментар #1 от "Пурко":

    Разликата е, че германските компании няма да предложат следното: "... Hyundai и Kia обещаха пожизнена гаранция"

    Коментиран от #6, #30

  • 3 яаояошж

    28 31 Отговор
    Лошото е че корейските бараки от тия дефектиралите са налазили масово автокъщите втора ръка у нас. И бая балъци ще изгорят.

    Коментиран от #13

  • 4 Респект

    52 8 Отговор
    Това е достойно поведение от страна на производителя макар и с цената на огромни загуби.VAG никога не биха постъпили така но пък "дизелгейт" им бръкна в джоба достатъчно дълбоко.
  • 5 Случаен

    24 21 Отговор
    Така става когато винаги си копирал двигатели и после изведнъж решиш да направиш свой... Пак по-добре от миксерите на една френска марка със странна емблема

    Коментиран от #28

  • 6 Случаен

    14 6 Отговор

    До коментар #2 от "НемскоФилЛи":

    Те не са се оакали до такава степен

    Коментиран от #10


  • 7 Haha

    17 32 Отговор
    После ми хвалете тия недорзумения кия и хюндай....китайски буклуци

    Коментиран от #9

  • 8 асдфгйкфсф

    23 12 Отговор
    Любимата Кия на читателите на факти.бг била със счупен двигател, ужас. Почвайте да плюете немските, без дори да са споменати в статията. Те са виновни. :)
  • 9 Прав си

    28 24 Отговор

    До коментар #7 от "Haha":

    VAG и BMW правят най добрите коли.Е по някога се случва смяната на двигател или скорости да се наложи преди тази на маслото но пък "немското си е немско"...

    Коментиран от #26

  • 10 НемскаИкономика

    45 4 Отговор

    До коментар #6 от "Случаен":

    Да, само дето платиха глобите в САЩ за измамите си, а за европейския потебител остана потупване по рамото... иначе грам не са го закъсали немците, оплетени в лъжите си. Като чуя вече "немско качество" и си представям Ханс да лепи немски лепенки и сертификати на неща идващи от изтока. Това е немската икономика в днешно време.

    Коментиран от #11

  • 11 Случаен

    14 6 Отговор

    До коментар #10 от "НемскаИкономика":

    За чий да плащат каквото и да е на който и да е потребител? На колите им няма нищо, само цапат повече. Върви, завива, спира, масло не харчи, не се чупи. За какво да те компенсират?

    Коментиран от #12

  • 12 ВярноКучее

    6 5 Отговор

    До коментар #11 от "Случаен":

    Когато си стожер борещ се за "правата на хората" в Сирия, Украйна и др. ... какъвто Германия се взе в последните години ... ами нали уж разпространяваш "истина" за тези държави. Пък се оказва, че лъжеш като не-ариец. Два пъти ги подкрепяхме и знаем после десетилетия резултата. Сега пак ги подкрепяме в ЕС като вярно куче сме им ... и пак ще го отнесем много.
  • 13 Като гост

    5 7 Отговор

    До коментар #3 от "яаояошж":

    Балък си ти, не разбра ли за пожизнената гаранция

    Коментиран от #14

  • 14 жогжг

    8 8 Отговор

    До коментар #13 от "Като гост":

    Не драги, балъка го търси в огледалото. Пожизнена гаранция от Хюндай и КИА няма как да има, просто този ход го направиха преди година, за да избегнат хиляди дела в САЩ. Но едно е за обещаваш, ако вярваш на автомобилен производител, значи вярваш и във феята на зъбчетата, тоест си умствено в детската градина.
  • 15 един от стадото

    5 1 Отговор
    две неща ще отбележа и минавам нататък в сайта. ПОЕМАТ и РЕМОНТИРАТ моторите, значи е нещо поправимо, най-вероятно нещо софтуерно и не пречи на потребителя, а на конкурента. Второ- а не са го грабнали властите, а не е изгорял ''конкурента''..
  • 16 Bobo

    7 2 Отговор
    Това са качествените автомобили, с оригиналния съединител се сменят два двигателя. Не само Хюндай и Кия са така, много производители пуснаха дефектни двигатели. Изброявам двигатели: BMW "N" двигателите, Рено 2.0dci, Mercedes OM 651, Хюндай/Кия D4CB, Opel 2,0 cdti на Инсигния, Jaguar/Land rover 276dt и 306dt, Ford ecoboost, и много много други , това се двигатели които рядко изкарват повече от 200000км
  • 17 Измамен

    14 1 Отговор
    Аз също бях измамен от Кия. Купих спортидж и двигателя гръмна в движение. С цялата си наглост от кия не ми признаха гаранцията защото съм бил просрочил сервизното обслужване при предишни влизане за смяна на масло, въпреки че след това са продължили да заверяват сервизната книжка. Големи са мошеници някой знае ли към кои институции да се обърна за съдействие?

    Коментиран от #18, #20, #27

  • 18 Дидо

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Измамен":

    КЗП - Комисия за Защита на Потребителя.
  • 19 ПСР

    13 0 Отговор
    Спорим за марки автомобили.А всъщност,истината ми се набива в очите от опит.Сегашната ми кола е от 2017г.И ми е 21 по ред.Преди нея-2010,още по-преди-2005 и така,надолу.Изводът ми,при над 900 К изминати км.-колкото по-напред в годините,толкова по-зле.Кофти сглобки.Кофти пластмаси-все по-вече и по-вече.Все по-натруфени,по-луксозни и по-ненадеждни.Ширпотреба./коментирам своят сегмент от масов,среден клас автомобил./

    Коментиран от #21

  • 20 КИАдоволеКл

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "Измамен":

    Е, ние също караме Киа и да ти кажа, не сме имали проблем със сервизирането. Нещо което ми направи впечатление веднъж (наложи се извън София да отида) ... ами нивото и компетенцията бяха зле и точно за едно оплакване, взе един 20 годишен младеж да ми обяснява, че нормално да им луфт в новите коли ... изслушах го, прибрах се в София и Киа го занеми без пари в гаранция компонента. Така че моя съвет е ако случайно си из страната - обърни се към софийския сервиз. И другото което ... ами извинявай ама 15 хиляди садостатъчно, че да сменяш маслото, ако забравяш за толкова пробег ... това отразява и отношението ти към автомобила.
  • 21 КолиЕСпроизход

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "ПСР":

    Ще е интересно само да кажеш георграфската ширина от където идват автмобилите които караш, защото тендецията която описваш е вярна, но пък от друга страна има производители, които подобряват драстично качеството и стават все по-конкурентни. ОТ заключенията ти правя справка, че предимно използваш европейски автомобили ... е с това се не изчерпа цялата палитра от предлагани такива на пазара ;)

    Коментиран от #25

  • 22 Генчо

    0 0 Отговор
    ай стига вее сега и хюндай гейт следва след дизелгейт сег ае ред на бензид гейт и напред към еко/ГЕЙ т и ЕЛЕКТРИК ГЕЙ т хаха

  • 23 Бг майстор

    11 1 Отговор
    За българските пътища само американка на газ или Хюндай.Съотношението цена качество на тези автомобили е недостижимо.И да се счупи нещо ремонтите са поносими и не представляват никакъв апетит за айдуците.Който иска да осиновява дете - Ауди,Мерцедес и БМВ.
  • 24 иво

    5 0 Отговор
    Когато виждам , че "Немско" особено при автомобилите електрониката им много проблемни вечни светещи диод ни лампички а при Мерседес Бусовете им може да " изтрака двигателят" бъдете уверени даже една контролна лампа няма да светне ако вместо ( при бусовее) 12 литра масло налеете малко повечко ??? .... (12 литра по каталог тъй като преdnата част била лека напред ) показваше точно на Мах. линийката за контрола нивото на маслото. В началото всичко беше добре след като изминах 1.450 в Триесте светна лампичката за маслото .Веднага спря изчаках и проверих всичко е нормално и продължех.( Трагедия на никой не пожелавам подобно нещо ) средно 10-15 км. слизах и проверявах маслото.Влязох в Италиански сервиз (беше за Фиат Дукато) провериха маслото всичко е нормално и изтриха ми грешката на таблото . И н всеки 10-15 км ми светваше лампичката проверявах маслото и продължавах движех се в най-дясното платно с 70-80 км цели 2050 км ( две хиляди петдесет км) изминах така . Прибрах се в България обикалях от сервиз в сервиз и накрая един от работещите в сервиз каза да източим маслото и да го налеем отново като измерим Точно 12 литра да налеем . Разликата беше 350 гр. ( само 350 гр повече при идеален равен терен измерено точно ) и проблема беше решен. Проблема е бил "ако в картера попадне вода и се повиши нивото на маслото тогава да светне лампичката Ханс-глупав идиот Защо не жълта,оранжева или на екрана надпис,че "Нивото на маслото е високо" а светва Червената
  • 25 ПСР

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "КолиЕСпроизход":

    Уви,не.2 поредни Хонда Акорд и една Хонда Сивик.И двата Акорд бяха с първа буква J,сиреч,правени в Япония.Тази,от 2005г.,си беше ОК.Другата вече,от 2010-на 51 К км.хвърли дюза.Купени от Бултрако.
  • 26 Xaxa

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Прав си":

    Вагаджиите са същите кочини имам два автомобила единия е американски другия японски това са най надежните автомобили от години насам да не говорим че откакто се появи тая мода всеки мотор е с турбо за сега само американските предлагат атмосферка и компресор и тук таме някой японски атмосферен
  • 27 Коле

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "Измамен":

    И мен ме измамиха по същия начин от Киа България. Пресрочил съм бил със 100 км обслужването и отказаха ремонт на двигателя. А първата година разправяха- И да закъснееш 100-200 км, няма проблем. Няма, ама има!
  • 28 qwerty

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Случаен":

    почти вярно твърдение: хюндай разработват свой дизел S-line v6 2995cc, който е перфектен на 2220 кг купе.
  • 29 Пурко

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "Пурко":

    Чупят се само азиатските котурници германците правят автомобили а не котурници хахо.
  • 30 vlk

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "НемскоФилЛи":

    обештаното нее като изпълненото.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.