Last news in Fakti

10 Декември, 2020 10:53 23 997 35

Започнаха продажбите на колата, която няма нужда да се зарежда

  • електромобил-
  • срънчеви батерии
Започнаха продажбите на колата, която няма нужда да се зарежда - 1

Американският стартъп Aptera започна да приема поръчки за първия си модел електрически автомобил, който се нарича Paradigm. Това е триколесен двуместен автомобил с уникално висока енергийна ефективност и каросерия, покрита със слънчеви панели.

Автомобилът тежи само 998 килограма, а коефициентът на въздушно съпротивление е едва 0,13. Това е много ниска цифра, като за сравнение ще кажем, че Tesla Model 3 има коефициент на въздушно съпротивление 0.23.

Поради ниското си тегло и добрата обтекаемост, Aptera Paradigm използва само 10 киловатчаса, за да измине разстояние от 100 мили, което е равно на 161 километра. Има три батерии за избор с 40, 60 или 100 киловатчаса. В последния случай резервът на мощност с едно зареждане достига 1000 мили или 1609 километра!

Започнаха продажбите на колата, която няма нужда да се зарежда

Базовата версия е оборудвана само със задвижване на предните колела и е с мощност 136 к.с. Благодарение на ниското си тегло до 96 км/ч, такава кола ускорява за 5,5 секунди. Срещу доплащане се предлага опция с задвижване на всички колела (три задвижващи колела) с обща мощност 204 к.с. Ускорението до 96 км/ч е в рамките на 3,5 секунди.

Според създателите на автомобила слънчевите панели осигуряват допълнително зареждане от 64 километра на ден, което прави 17 700 хиляди безплатни километра на година. Този показател е близък до това колко шофира средният американец, така че мнозина изобщо няма да имат нужда да зареждат електрическа си кола.

Започнаха продажбите на колата, която няма нужда да се зарежда

Цената на основната версия на Aptera Paradigm започва от $ 25 900. Най-наточената Paradigm + ще струва 46 900 долара и тази сума може да бъде увеличена поради опциите. За да направите поръчка, трябва да депозирате $ 100.

За съжаление, времето на започване на доставките на серийни електрически автомобили не е уточнено. Това обаче определено ще се случи през следващата година.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мнение

    61 10 Отговор
    като изключим формата на цирей, идеята е добра

    Коментиран от #2, #23

  • 2 Загрижен

    48 15 Отговор

    До коментар #1 от "мнение":

    Колега, формата да й е проблем... С тия 3 колела при едно по-рязко завъртане на волана си аут от настилката. Това е за самоубийци или пълни глупаци.

    Коментиран от #10, #18

  • 3 Шофьор

    36 3 Отговор
    Много добра идея, повечето лични автомобили се ползват ежедневно на разстояние общо под 60 км, а в България средната цифра сигурно е между 10 и 20км.

    Коментиран от #4, #7

  • 4 Хи хи

    11 11 Отговор

    До коментар #3 от "Шофьор":

    Тия ел коли тотално убиват мобилността
    ползвай метро за в града.Е да можеш да се заразиш ама то и на работното място можеш.

    Коментиран от #16

  • 5 piff

    44 3 Отговор
    Прилича на машинка за подстригване .

    Коментиран от #29

  • 6 враг пред WC то

    17 22 Отговор
    Аууу ,каква гадна пропаганда!!! И това е веднага след статията за супер-хипер-ултра безаналоговият електро КАМАЗ?! Ми той (КАМАЗ-а) също може да измине (теоритично) 60 км. с едно зареждане (а па зареждането трае само нЕкави си 35-40 часа)! Когато го пуснат в серийно производство (нЕкъде към 2200 година) ще разбие пазара на електрички ,вЕрвайте!!!

    Коментиран от #11, #13

  • 7 Специалист

    29 10 Отговор

    До коментар #3 от "Шофьор":

    От шофьорлък може и да разбираш но от слънчеви панели явно не разбираш - слънчевите панели осигуряват едни мижави 4 киловат часа и то при идеални условия (цял ден на слънце лятото) - при лоши условия нищо не осигуряват така че без зареждане няма да мине.

    Електричките нито са екологични, нито икономични - обаче трябва автоконцерните да продават нови коли.

    Ако сметнеш само оскъпяването на колата с цената на батерията (15 000-20 000) долара можеш с тези пари да си караш бензинката или дизела до като се скапе.

    Токът ако идва от ТЕЦ даже са по замърсяващи и от старите дизели.

    Коментиран от #12

  • 8 Тнтм

    10 7 Отговор
    За да стане кола трябва още едно колело и по високи гуми, а това директно ще увеличи разхода. Въобще това е остаряла идея , която в момента дърпа пари докато пуснат истинските ел. коли на водород. Най добре е малки ядрени реактори на студен ядрен синтез . В момента се отвори ниша за истински здрави коли, в момента само еднодневки пълни с кофти електроника
  • 9 Хммм

    20 4 Отговор
    Много ще ми е интересно да го видя това на лосов тест....
  • 10 Тра-ла-ла

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "Загрижен":

    И аз това си помислих. Не става за нашите пътища!😜😂😂😂
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Хо хо хо

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Специалист":

    И най вече ще се.произвежда в Китай и ще се доставя до Европа с дизелов контейнеровозь.Какъв прогрес
  • 13 Хо хо хо

    4 4 Отговор

    До коментар #6 от "враг пред WC то":

    Технологиите са ядни на всеки.А кой пърди повече за това колко "ммного" е напреднал е друг въпрос.
  • 14 Наркос

    3 1 Отговор
    Поредния скам
  • 15 дедо йоцо гледа

    12 4 Отговор
    Защо ми рекламирате скъпа пазарска чанта на колела. Мен ме интересува колко багаж мога да си взема, дали мога да си прекарам печката, хладилника и пералнята. Аз пълната пазарска чанта мога и сам да си я нося. Затова дизела и бензина са незаменими, а електричките са нещо временно, налагано с много реклама от богати корпорации.

    Коментиран от #31

  • 16 Амммм

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хи хи":

    То като гледам, всички ползват метрото и изобщо няма коли в града, особенно в час пик, няма никаква кола из града, всички са в метрото! 😂😂

    Коментиран от #20

  • 17 Чичо Тони

    2 2 Отговор
    Тя колата си се зарежда (ако искаш да я ползваш като кола), просто не се зарежда през щепсел.
  • 18 Мимч

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Загрижен":

    А какъв е проблема да бъде с 4 колела....
  • 19 батка

    4 4 Отговор
    Вие нормални ли сте ? Какво е това корито бе ? Ами ако някоя батка с жипа те удари какво правиш ?
  • 20 Хо хо хо

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Амммм":

    Е ама в бензинки.
  • 21 Хо хо хо

    4 0 Отговор
    Едвя ли тия слънчеви панели позволяват кой знае какъв пробег
  • 22 Хамалинь

    4 1 Отговор
    Я му тури два гардероба отзаде да пренесе на три преки разстояние да видим до къде ще стигне
  • 23 яяяя

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "мнение":

    Малко скъпичка е за триколка! Ще чакам Кларксън да се произнесе.
  • 24 Алфа Ромео

    5 0 Отговор
    Това ако е истинска пълноценна кола я съм трамвай.
  • 25 любопитен

    7 0 Отговор
    Този БАТ-мобил , с неговите 998 кг и 3 колела , ще може ли да спре внезапно , без да се преобърне ???
  • 26 Тойота

    5 3 Отговор
    „Автомобил” със сРънчеви батерии? Правописна грешка или авторът е прав, автомобилоподобното е извадено от пакет Зрънчо или яйцата Киндер с играчка-направи си сам. 26 хиляди долара за това нещо? По-тясно и чупливо от Трабант? Пласмасови калници, хАлуминиево „шаси” и батерийки от лаптопи... А ще вози ли дърва, сено, чували с оборска тор, буркани или няколко пияни „ловци” на задната седалка? И има ли изобщо такава? За нашите условия- Само Тойота Ланд Крузер ЛК 70, Уаз и Лада Нива 1,6 карбуратор. Всичко останало е затънало в калта. Особено Ауди Q3 и разни други модерни кросоувърчета, които се мислят за голямата работа. Автомобилът е средство за придвижване и превоз, както и да върши Работа, а не да се хвалиш колко си „велик” и да трепериш за всяка драскотина. Уважение може да имаш с лични заслуги, а не с купчина самоходна ламарина.

    Коментиран от #30

  • 27 Бен Газара

    7 1 Отговор
    Тия производители на това средство явно не са гледали сериите на м-р Бийн, който редовно побутва леко една подобна и тя винаги се преобръща.
  • 28 Qwerty

    1 0 Отговор
    Първо да си оправят идиотския дизайн на 3 колела, и тогава да искат 50 000$.
  • 29 Джони

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "piff":

    Прилича на нагърчен червей ,или гъсеница в движение...
  • 30 Йо Несбьо

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Тойота":

    За вашите условия... Дрън-дрън! България е една плюнка върху глобуса и с население, от което макс 200 души да си я поръчат и то за гъзария, че я имат. Виж, за Европа като цяло и големите градове в Германия, Франция, Белгия - там е идеална за приложение. Няма какво да й зареждаш, стои си под слънцето на паркинга, връщаш се след работа и се прибираш с нея. В момента с конвенционален автомобил плащаш €100 и отделно за паркинг... Дали ще си на далавера с кола за €22 000, дето я купуваш със заплатата си за една година и преставаш да плащаш за гориво? Ще се избият за нея! Немецът е такъв скъперник, че двойно повече пари ще предложи, за да престане да се ръси...
  • 31 Йо Несбьо

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "дедо йоцо гледа":

    Защото печката и пералнята не ги превозваш всеки ден, а 1 път за 10 години. Защото основно си возиш само зад.ника с колата, жена ти и децата имат друга житейска програма - те сами на училище, а жена ти с нейната кола. Защото Ве 8 не ти е много необходим из града, освен да те видят и чуят, че ги ползваш. Колата е идеална за едно нормално ежедневие - излизаш, на работа, да хапнеш на обед, да се срещнеш с клиент, да пиеш кафе, да си купиш храна от магазина и да се върнеш вкъщи... Ще ме изненадаш, ако пералнята и бойлера ги разкарваш всяка седмица някъде... А и за такива случаи има коли под наем, познати с по-големички ванове, комбита и т.н.
  • 32 Реалист

    2 0 Отговор
    Всичко е хубаво когато четем параметрите, но в момента в който видиш грозната форма си казваш еб.х ти некадърните дизайнери. Не можаха ли да измислят някое по функционално купе
  • 33 Всичко ни е ясно

    6 1 Отговор
    Представям ви Ганьо. Ганьо винаги се*е под всяка новина за иновации. Ганьо даже не чете новината. Ганьо вика дизайна грозен, като не е прочел, а и да прочете пак няма да разбере, че за да има рекордно ниско съпротивление, дизайнът трябва да е такъв. Ганьо взима 800 лева заплата и си мисли, че целият свят е скъсан като него. Ганьо разбира и знае всичко. Ганьо е тарикат. Той е по-умен от всички глупаци, които карат нови и модерни коли, защото отдавна е разбрал истината, че от 30 годишния курник по-убаво нема. Ганьо не приема чуждо мнение. Той не е постигнал нищо в жалкия си живот, но всички други за него са прости. Ганьо не знае кой оправя жена му, но знае как да оправи целия свят. За щастие Ганьо е една нещастна плюнка, мнението на която не значи нищо.
  • 34 Бай Иван

    1 0 Отговор
    С това по-лесно ще се обърнеш отколкото да превишиш ограничението на скоростта😀
  • 35 Иванчо l-ви

    1 0 Отговор
    А на краштеста как е ?