Колите на ток са по-вредни за околната среда от дизеловите, твърдят учени от Института за икономически изследвания (Ifo Institute) в Мюнхен. Експертите се позовават на сравнение между Tesla Model 3 и Mercedes-Benz C-Klasse 220, което показало, че електромобилът изхвърля в атмосферата повече въглероден двуокис.
Въпреки всеобщото убеждение, че масовото навлизане на електромобилите ще подобри екологичната картина в Германия, те всъщност произвеждали 25% повече вредни емисии от нафтовите модели. Дизеловата C-Klasse, например, отделяла по 117 грама въглероден двуокис на километър пробег, а "тѐслата" - 159 заради изразходване на ток от въглища, който е сериозен компонент от текущия електрическия микс в страната.
В изследването се подчертава, че добивът и преработката на лития, кобалта и мангана, необходими за батериите за електромобили, изискват голямо количество енергия. При производството на акумулатор с капацитет 75 кВтч в атмосферата се отделят между 10 и 14 тона въглероден двуокис.
Според немските учени йон-литиевите батерии имат среден срок на експлоатация от 10 години и среден пробег от 150 000 км, след което се превръщат в опасен отпадък. Неговото рециклиране добавя по още 73-98 г въглероден двуокис на километър.
Изследването на немците обаче е подложено на критики заради сериозни фактологически грешки. От Ifo Institute напълно игнорират възможността батериите на електромобилите да се използват и след 10 години/150 000 км - например за съхранение на електричество в домашни условия (тип PowerWall). Вредните емисии на дизеловия Mercedes пък бил изчислявани не по разхода според новия стандарт WLTP, а по стария NEDC, който занижавал консумацията с до 42%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дедо Мишо
Коментиран от #31, #37
10:03 21.05.2019
2 Гост
Коментиран от #8, #25, #28, #34, #95, #97, #199
10:09 21.05.2019
3 гост
Коментиран от #12, #45, #100
10:11 21.05.2019
4 КомунистИдиот
10:12 21.05.2019
5 dAtigonaserennn
10:12 21.05.2019
6 ДДД
Коментиран от #15
10:13 21.05.2019
7 e36 е мечтата на бай мангал
10:14 21.05.2019
8 Едностранчиво
До коментар #2 от "Гост":
Теслата сигурно някой фокусник я прави от нищото...10:17 21.05.2019
9 Радо
Коментиран от #41, #159
10:19 21.05.2019
10 Лобизъм на нефтени компании
Коментиран от #13, #30
10:19 21.05.2019
11 Любитела на дизела
10:20 21.05.2019
12 Геро
До коментар #3 от "гост":
Ти ауспуха ли лапаш.Какво обгазяване на 2 метра.
Тук се обсъжда технически изправна кола и съвременна. Хайде застани зад една кола еуро6 у да видим на 2м дали ще усетиш миризма?
Папагал
Коментиран от #22, #48
10:24 21.05.2019
13 Геро
До коментар #10 от "Лобизъм на нефтени компании":
Вец / тец а ако е на LPG10:25 21.05.2019
14 Краси
10:28 21.05.2019
15 Иван
До коментар #6 от "ДДД":
А след кола на LPG?Пишеш за българска стара кола, минала преглед срещу 20лв
Аз пътувам в ЕС еми новите коли, дори и 5 една след друга не се усеща, че работят!
"Е колко пъти ще кашляли и псували след есл кола?И колко с;ед дизелова?И това на вас ви се е случило ...."
10:29 21.05.2019
16 Идиот
Коментиран от #50, #96, #120
10:40 21.05.2019
17 САП
Коментиран от #20
10:41 21.05.2019
18 Идиот
Коментиран от #75
10:42 21.05.2019
19 Никой
10:44 21.05.2019
20 Да така е
До коментар #17 от "САП":
И то все пак защото заменят въглищата с вятърна водна или слънчева енергия ама тия от факти веднага да коментират за нещо което въобще не знаят10:44 21.05.2019
21 за гъби съм
11:00 21.05.2019
22 гост
До коментар #12 от "Геро":
Геро, карам велосипед наравно с колите и за жалост вдишвам цялата отрова от преминаващите коли. Мислиш ли, че за мен е по-вредно да мине Тесла покрай мен или да мине дизелов барутник? Аз също писах, че новите дизели са много чисти, спор няма, но пак отровните газове не са това, което помирисваш или виждаш, а филтърните системи имат нужда да влязат в работна температура и дотогава няма пречистване. От друга страна електричката може да се зарежда изцяло със ток от ВЕИ, също така е въпрос на избор отработените емисии как ще се отделят, дали ще се преработват в горива или ще се изпускат в атмосферата.11:01 21.05.2019
23 Plameni
Коментиран от #26
11:06 21.05.2019
24 335D
11:14 21.05.2019
25 Иво
До коментар #2 от "Гост":
Да не би производството на части за електромобили да е без вредни емисии или тях ги правят на друга планета?!! 😂11:53 21.05.2019
26 за гъби съм
До коментар #23 от "Plameni":
ми хайде аз ще дишам въглероден диоксид изхвърлен от ауспуха на електричка, а ти ще дишаш от ауспуха на някой 15г пасат дизеляк. ако издържиш повече от мене ти давам 10 хиляди лева без пари!11:55 21.05.2019
27 Driving pleasure
11:55 21.05.2019
28 Driving pleasure
До коментар #2 от "Гост":
В електричките няма ли двигател? Или те се движат от едни магически човечета затворени под предния капак от добрия магьосник (Мъск)? Това, което е просуснато в изчислението е колко мръсен е тока с който се зарежда батерията - а това варира от мръсно до много мръсно та понякога чак го отвратително.Коментиран от #33
11:58 21.05.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 САП
До коментар #10 от "Лобизъм на нефтени компании":
Само не знам защо всичките любители на електромобилите слагате атомните електроцентрали към екологично чистите. За мен те са по мръсни от ТЕЦ. Идете там където се добива или обогатява урана. И вижте за какво става въпрос. Някой места за хиляди години стават реално необитаеми. Да знаете, колко са евтини жилищата в Припят. Чак ги подаряват на желаещи. Но нали не е до вас, какво ви пука, че някъде другаде става леш.12:07 21.05.2019
31 Баш Батка
До коментар #1 от "дедо Мишо":
Добро да е, ти в Германия ли живееш? Тук се карат дизели на по 20+ години без ДПФи и филтри и са Уеко чипнати и не може да се диша. Трябва да стегнат ГТП-тата и 80% от бараките дето се влачите с тях по София ще отпаднат.Коментиран от #99
12:15 21.05.2019
32 гост
До коментар #29 от "П.пен":
Именно !!!!!! Спонсорирани от "чистия дизел" на БМВ , Мерцедес и ВАГ !!!!!12:23 21.05.2019
33 гост
До коментар #28 от "Driving pleasure":
За такива късопаментни като тебе да припомня , че когато лъсна истината за оловния бензин преди години един куп мастити "институти" и "учени" се скъсаха да пишат какви ли не "изследвания" , че бил съвсем безопасен и едва ли не полезен !!!!!!! Хахахаххаха !!!!! Даже имаха нахалството да правят "опити" с хора !!!!!! Що не извадите петролофилите едно такова СЕГА и да почнете кампания за връщане на оловния бензин , хахаххахах !!!!!12:27 21.05.2019
34 Немец
До коментар #2 от "Гост":
Споко, изчислено е преди да се сетиш....12:34 21.05.2019
35 Смешници
Коментиран от #124
12:37 21.05.2019
36 Грую
Коментиран от #38
12:38 21.05.2019
37 Реалист
До коментар #1 от "дедо Мишо":
Абе Меркел ги нарита в прав текст че говорят против дизелите но промишленоста давала работа на 300 000 заети да правят двигателите САМО В ГЕРМАНИЯ. След което и следва горното измислено изследване.Коментиран от #39, #126
12:45 21.05.2019
38 Не се притеснявай
До коментар #36 от "Грую":
Има планове за затваряне на въглищните централи къде 2025-та, къде 2030-та, а у нас 2040 година, но надали тези планове ще бъдат изпълнени. Просто въглищните централи ще са фалирали много преди тези срокове. Нашата е вече един милиард назад, а се очертава и за в бъдеще да губи поне по половин милиард годишно. Докога мислиш, че ще я търпим? Зелената енергия, вече така или иначе не се нуждае от субсидии, защото е по-евтина и става все по-евтина. След десетина години това проучване, ще стане безсмислено защото просто няма да съществуват въглищни централи.Коментиран от #53, #58
12:48 21.05.2019
39 Браво
До коментар #37 от "Реалист":
Ето един, който мисли с главата си. Това изследване е поредното оправдание, защо не искат да произвеждат електрички в Германия. Когато някой иска да свърши нещо, търси решения, а когато не иска да го свърши, търси оправдания.12:51 21.05.2019
40 Кравар
Коментиран от #147
12:55 21.05.2019
41 Пловдивчанин
До коментар #9 от "Радо":
За едното сме бедни, за другото - в Пловдив съвсем съзнателно и целенасочено унищожиха електротранспорта... Остават ни клавиатурите или... улиците...13:00 21.05.2019
42 Димо
13:08 21.05.2019
43 Б Г
14:06 21.05.2019
44 питащ
14:12 21.05.2019
45 Ганьо
До коментар #3 от "гост":
Безсмислено е да им обясняваш..... Затваряй прозореца и карай на вътрешна циркулация. Нафтаджийски Мърди!14:14 21.05.2019
46 JPower
Коментиран от #57
14:19 21.05.2019
47 Ганьо
14:35 21.05.2019
48 Познай
До коментар #12 от "Геро":
А у нас всички дизела и са от еуро 6 нагоре!14:39 21.05.2019
49 Познай
14:41 21.05.2019
50 Хахах
До коментар #16 от "Идиот":
В класацията топ 30 за замърсителите в има 9 немски въглищни централи, 7 в топ 10!незнам точния им брой, но 42% от енергийните мощности на тази държава е от въглищни централи! А вземи прочети малко! Набави си информация и тогава пиши коментарчета! 0 въглероден диоксид хахахаха голям смях! Дори и ти не произвежда "0"15:07 21.05.2019
51 Опааа
15:09 21.05.2019
52 Отвори очи
Коментиран от #61, #115
15:10 21.05.2019
53 Грую
До коментар #38 от "Не се притеснявай":
Не съм много съгласен. Нали германците изпраскаха някакви такива програми за затваряне на ТЕЦ , АЕЦ и преход само към зелена енергия и то точно в някакви такива срокове и после дадоха на заден и казаха, че прекалено оптимистично са прогнозирали и не може да стане поне в обозримо бъдеще, така че май ще трябва да се поизпотят още доста инженерите докато пооправят технологиите за производство и съхранение на възобновяема енергия до ниво да задоволяват битовите и промишлените абонати качествено. И нас обаче където пуснаха преференции Сульо, Пульо , Атанас и аз да се занимават с добив на зелена енергия беше голяма грешка. Трябва първо да се намерят достатъчно добри технологии за евтино съхраняване на енергия и чак тогава да въведат уведомителен режим за поставяне на всякакви съоръжения за производство на възобновяема енергия без всякакви преференции и да ти пуснат трифазния ток. Другото всичко е Лукаваго!Коментиран от #59
15:16 21.05.2019
54 Джейми Карагър
15:47 21.05.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 snail
16:33 21.05.2019
57 Литий
До коментар #46 от "JPower":
"А, че някъде някой умира, докато копа ресурсите за батерии, или диша отровата докато я правят таз батерия, не му пука." Ти ядеш ли хлор и натрий всеки ден? А замислял ли си се колко хора умират, за да ти го доставят на трапезата, защото добива е по същата технология и се добива покрай курортите, където идват хиляди чужденци. Хайде стига си влизал във филми с измислени заплахи.Коментиран от #60
17:03 21.05.2019
58 Миксер
До коментар #38 от "Не се притеснявай":
Само дето са пред фалит държавните ТЕЦ а частните процъфтяват заедно с ВЕИтата. Извода е че държавните Марици за да може микса да е евтин заедно с АЕЦ продават за без пари а другите дерат здраво кожи. А ВЕИ само да спомене за отпадане на субсидията и заревават че ги тласкат пред фалит.Коментиран от #62
17:45 21.05.2019
59 Миксер
До коментар #53 от "Грую":
Зелената енергия е хубаво нещо, но е само за богатите. Щом и Германия дава заден смятай къде сме ние. В момента кретаме криво ляво само защото имаме изплатени Козлодуй и трупаме дългове за Мариците. В момента в който държавните Марици фалират и АЕЦ затвори ще разберете колко сме богати!!!!!17:54 21.05.2019
60 Солница
До коментар #57 от "Литий":
Ти нормален ли си, вземи се разходи до Бургас и Провадия да видиш как се добива сол.Коментиран от #64
17:56 21.05.2019
61 Антиелектрика
До коментар #52 от "Отвори очи":
Четох, четох и не се включвах, но не можа да мине без дежурната глупост и лъжа, че ДВГ имало от 100 години, а електрички от 10. Толкова ли е трудно да се напише в Google думата "електромобил", за да прочетеш, че ги има от 1836 г.? Какви 10 години, какво развитие, какъв термоядрен синтез, какъв излишАк? Направо "мед ми капе на сърцето", когато някой разчита на друг да измисли телепортацията, нова батерия или пътуване във времето. Хайде слезте на земята и стига сте вярвали в светлото бъдеще!Коментиран от #65, #66
18:17 21.05.2019
62 Не се притеснявай
До коментар #58 от "Миксер":
От догодина пазара ще се либерализира напълно и няма да има регулирани цени. Всичкият ток ще се продава на борсата на пазарни цени. Тогава докато през зимата ще е скъп, а през лятото евтин. това ще затрудни още повече използването на въглищни централи през лятото. Пък и само гледай какво става юли месец с цените на регулирания пазар. Този половин милиард трябва да се избие отнякъде. Ако това не може да стане по пазарни цени на борсата, ще издоят потребителите на регулирания пазар. Познай как ще се разбягаме от него, когато частните доставчици предложат по-ниски цени.18:26 21.05.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Ходил съм
До коментар #60 от "Солница":
Не изглежда нито да се копае, нито да умират хора от това, камо ли да е екологична катастрофа, както се опитват да го изкарат! Литиевата сол се добива по абсолютно същия начин като морската сол в Бургас и Провадия. Лития и натрия са с много близки физически свойства, дори в близко бъдеще натрия ще измести лития от батериите.18:31 21.05.2019
65 Чети внимателно
До коментар #61 от "Антиелектрика":
"Двигателя с вътрешно горене има 100 години РАЗВИТИЕ,а за електрическите се заговори преди 10 години.Нека им дадем още 90 години и тогава да ги сравняваме."Какво казваш е било развитието на електромобилите през ПОСЛЕДНИТЕ 100 години? Какво пише по въпроса в Уикипедия? Като заговори за бъдещето, какво ще е бъдещето на автомобила след 20 години според тебе? Какъв ще е делът на ДВГ в продажбите на автомобили?
Коментиран от #67
18:35 21.05.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Антиелектрика
До коментар #65 от "Чети внимателно":
Кой е спирал развитието на електромобилите в последните 150 години, световната конспирация ли? Какво пише в твоята английска уикипедия за това?Коментиран от #69, #77
18:42 21.05.2019
68 Антиелектрика
До коментар #66 от "гост":
Това какво трябваше да значи? Ти изобщо четеш ли към кой адресираш мнението си? И какво стана с "уникалния" рекорд на Тесла в Топ гиър? Защо не коментираш смешния и нагласен клип, г-н хаха?Коментиран от #70
18:44 21.05.2019
69 гост
До коментар #67 от "Антиелектрика":
Как да я види,ти направо си я блокирал тази Уикипедия? Страницата е претоварена!Коментиран от #71
18:44 21.05.2019
70 гост
До коментар #68 от "Антиелектрика":
Защо да е нагласен?Според мен си беше редовен.Тесла е по-добра на малка писта,с два задвижващи моста е и ускорява по-бързо.Излиза по-бързо от завоя.Може би,ще бие и на Ринга! Може би! Ще видим.Коментиран от #72
18:47 21.05.2019
71 Антиелектрика
До коментар #69 от "гост":
А ти защо се обаждаш след като още вярваш в етера?18:47 21.05.2019
72 Антиелектрика
До коментар #70 от "гост":
Така ли? Значи смяташ за нормално след като Тесла се завъртя, да направи втора обиколка, а с БМВ-то да направи само една обиколка? Значи смяташ за нормално БМВ-то да е на 5 години и да спира с 3 дължини по-добре от 100 до 0 км/ч, но да обявят Тесла за победител в тази дисциплина, защото е за време 0-100-0? Аре стига, това е пълна порнография. На Ринга се пусна веднъж и се оказа пълен провал! Пък ти си пускай линкчета колкото искаш!Коментиран от #73
18:50 21.05.2019
73 гост
До коментар #72 от "Антиелектрика":
БМВ-то е 2014 модел,като от тогава не е подновяван.Мъск е казал,че ще победи М3 който е в момента,не бъдещ.Естествено трябва да направи нова обиколка,след като се завъртя.На Ринга беше първо видео,не някакъв рекорд.С М3 има времена и над 10,но взимат само най-доброто време.Ще видим.Коментиран от #74
18:55 21.05.2019
74 Антиелектрика
До коментар #73 от "гост":
Дали? М3 има пакет от 2018 г. и се казва CS, но не е с 430, а с 460 к.с. Защо не го сравняват с него? А когато Теслата се завъртя и се направи нова обиколка, трябваше да завърти и с БМВ-то още една. Какво има да видим и кога ще го видим на Ринга?Коментиран от #76, #79
19:02 21.05.2019
75 Кое е лъжа
До коментар #18 от "Идиот":
Цапат ли повече тия брички докато се направят,цапат,вози се на тролей и се сдухай.19:05 21.05.2019
76 гост
До коментар #74 от "Антиелектрика":
Тесла на Ринга,отново!https://www.teslarati.com/tesla-model-3-track-mode-nurburgring-bmw-m2-video/
Коментиран от #78
19:12 21.05.2019
77 Въпрос на технологии
До коментар #67 от "Антиелектрика":
Просто технологията за производство на ДВГ е поевтиняла и го е направила по-добрият избор. 10 часово зареждане на акумулатора още тогава е било много дълго време, а ток е имало на много малко места и е бил скъп. Това с 10 часово зареждане беше факт до преди 10 години. Чак когато технологиите позволиха по-бързо зареждане, се възроди и ПРАКТИЧЕСКОТО приложение на електрическите автомобили. Дотогава си бяха само безсмислена концепция измислена 1836г. и водородът имаше по-добри шансове. Сега е твой ред. "Като заговори за бъдещето, какво ще е бъдещето на автомобила след 20 години според тебе? Какъв ще е делът на ДВГ в продажбите на автомобили?"Коментиран от #85
19:15 21.05.2019
78 Антиелектрика
До коментар #76 от "гост":
И какво трябваше да видя в този клип, че отново не може да падне под 8 минути ли?Коментиран от #80, #81, #82
19:20 21.05.2019
79 гост
До коментар #74 от "Антиелектрика":
Тези баварки само пречат,човека не може да си кара спокойно!19:20 21.05.2019
80 гост
До коментар #78 от "Антиелектрика":
Някой друг ти беше писал за под 8.Аз бях написал че ще падне под 9,като мисля спокойно ще направи 8.30.Незнам колко беше М3-та? Под 8 минават супер спортни коли,така че!Коментиран от #86
19:27 21.05.2019
81 гост
До коментар #78 от "Антиелектрика":
Ти все пак не видя ли колко пъти беше блокиран?Остава и това време да започнеш да сравняваш!19:29 21.05.2019
82 гост
До коментар #78 от "Антиелектрика":
Прочети добре и текста.19:40 21.05.2019
83 Вманиачаваш се в глупости
Коментиран от #84, #87
19:41 21.05.2019
84 гост
До коментар #83 от "Вманиачаваш се в глупости":
Да,така е.Даже мисля че много добре се представи.Човека не търси рекорди тук.Беше блокиран много пъти,почти спираха заради катастрофа.Аз мисля че 8.30 може да се мине,може би и по-малко.Ще видим.19:50 21.05.2019
85 Антиелектрика
До коментар #77 от "Въпрос на технологии":
Никога не съм се наемал да давам прогнози.19:54 21.05.2019
86 Антиелектрика
До коментар #80 от "гост":
М3 от 2011 г. е 7:48 минути. И само да те светна, че М2 е с 370 к.с. и не знам къде го слагаш в класа на перформънса с 460 к.с.???Коментиран от #90
20:00 21.05.2019
87 Антиелектрика
До коментар #83 от "Вманиачаваш се в глупости":
Ами нали сега коментираме клипа с ултра, хипер, гига, тера наочената Тесла правена специално за рекорди? Онзи клип с 3-мата сеирджии си беше с 10 минути за обиколка, което не може да се опре дори и на Корса. Като изтече тази календарна година и не падне под времето на 8 годишното М3 на Ринга, ще спреш ли да пишеш тук или пак ще се изметнеш? Даже ти давам 11 секунди и закръгляме на 8 минути. Ще падне ли смешната Тесла под това време, с тези смешни 460 к.с. и тегло от 2 тона до 31 декември 2019 г.?Коментиран от #89
20:05 21.05.2019
88 Кондор
20:17 21.05.2019
89 Не давам празни обещания
До коментар #87 от "Антиелектрика":
Единственият който даде обещание си ти и никакви секунди не ми даваш. Облогът беше точно за 8 минути през тази календарна година. Всичко е записано черно на бяло. Точно в този клип, от преди 8 часа сниман от двойката, в Теслата има 3 човека, а тя е купена преди дни. Дори същия шофьор със същия автомобил, но сам ще направи по-добро време след две три тренировки. Да не говорим за резултатите без трафик. А да не говорим за професионален шофьор на празна писта и включени спортни режими. Не забравяй, че дори с тримата човека не е имало ограничаване на мощността, както при модел S.Коментиран от #91
20:19 21.05.2019
90 гост
До коментар #86 от "Антиелектрика":
Мисля,че тази М3 където държи рекорда беше доправена,а не фабрична! Тук в клипа също са 3-ма пасажери в колата,в текста пише.Коментиран от #92
20:22 21.05.2019
91 Антиелектрика
До коментар #89 от "Не давам празни обещания":
И колко му е времето? 10 минути е и колко ще свали? Ти си вярвай, но явно няма да си спазиш обещанието!Коментиран от #93
20:41 21.05.2019
92 Антиелектрика
До коментар #90 от "гост":
Ти може да мислиш каквото си искаш, но това са данни за серийни автомобили. А под 8 минути има дори М3 на E46 от 2004 г., както и още 8 различни СТОКОВИ БМВ-та под това време, като най-бързото е 7:27 минути, но на М4. Слоновете нямат място на пистата и Тесла е поредното доказателство.Коментиран от #94
20:46 21.05.2019
93 Дай цитат
До коментар #91 от "Антиелектрика":
Къде и кога съм дал подобно обещание?20:50 21.05.2019
94 гост
До коментар #92 от "Антиелектрика":
Значи,трябва да мине под 8,това ще е.Тук на видеото последните 30 секунди са вече когато свърши пистата,времето е до рекламата където е отгоре.Колата е с 3-ма човека вътре.Виж в другата статия Реното е само на пистата!Коментиран от #102
20:54 21.05.2019
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Бай Яни
До коментар #16 от "Идиот":
Дори да забранят ДВГ изцяло, замърсяване пак ще има, идиоти. Някои знаели как се добива, обработва и произвежда,стомана, алуминий. А да сте виждали как се правят литиойонните батерии.. Да не говорим как се правят гумите😁пластмасата по колите, така че млъкнете и не приказвайте глупости, кое било вредно кое не. А знаете ли колко вредни частици изхвърлят галошите на километър, 🤔😁.21:12 21.05.2019
97 Все тая
До коментар #2 от "Гост":
В тея заводи е по-чисто от колкото у вас. Идея си нямаш за каква чистота говорим. В завода на фолксваген във Волзбург всички са с бели престилки и ръкавици. Камиона с който влизаш вътре ако е мръсен не те пускат.21:20 21.05.2019
98 Лео
Коментиран от #101
21:21 21.05.2019
99 юйъэф
До коментар #31 от "Баш Батка":
Някой да те е вързал в София и да дишаш саждите на дизелите? Села около София колкото щеш.21:30 21.05.2019
100 1234
До коментар #3 от "гост":
никви 20км няма явно не си виждал 50 комина един до друг със диаметър 30м.всеки да видиш каква пелерина правят просто задашат планетата и сега сега си представи всичките комини по ссвета и КИТАЙ БАТКА21:33 21.05.2019
101 333
До коментар #98 от "Лео":
Над 30% от енергията в Германия се генерира от въглища. Още 9% от природен газ. Още един от минерални масла, разбирай мазут и подобни. Това са все източници, които отделят въглероден двуокис, а въглищата и други гадости. И това са данни от 2019. Леките автомобили генерират много малка част от въглеродния двуокис, който обвиняват за промяната на климата. Транспорта като цяло е 20% в света. Останалите 80 са индустрия и генериране на електричество и земеделие. Транспорта включва контейнеровози по 500 метра дълги, самолети, камиони, автобуси, и каквото още се сетиш.21:59 21.05.2019
102 Антиелектрика
До коментар #94 от "гост":
Догадките ти не се реални резултати. Като падне под 8 минути този 2-тонен слон със смешните 460 к.с. тогава ми обяснявай кое какво е.Коментиран от #104
22:07 21.05.2019
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 гост
До коментар #102 от "Антиелектрика":
Виж Модел 3 при лосовия тест.Най-високата скорост при която са измервали на кола.Сравни след това с Мерцедес Ц клас и БМВ 3 серия,която е малко по-добре от Мерцедеса.https://www.youtube.com/watch?v=XRCWBFSQsp4
Коментиран от #106
22:19 21.05.2019
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Антиелектрика
До коментар #104 от "гост":
Леко да не пренапишеш законите на физиката. Лосови, носови, тинтири-минтири. Виж резултатът при спиране, че БМВ-то спира 3 дължини по-малко. Виж и резултатите на пистата и повече няма какво да коментираме. ДВГ винаги са били и ще бъдат по-бързи, просто е по-скъпо да направиш 2000 к.с. ДВГ и е по-лесно и евтино да сложиш 3 ел. двигателя по 600 к.с. Въпросът е, че за да захраниш толкова ел. двигатели ти трябва мощна, скъпа и много тежка батерия.22:37 21.05.2019
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Гост аус дойчланд
Коментиран от #119
22:52 21.05.2019
110 гост
До коментар #107 от "Рибки,":
Така са ви омутали,че дълги години ще ви взимат парите за бензин! Лукойл нали на такива балъци,чака!22:54 21.05.2019
111 ГостЪ
Никой от тези които задвижват тези схеми
не се интересува от екология . Има само интереси . А всеки достатъчно образован
е наясно , че електромобилете са всичко друго , но не и екологични . То не се гледа само какво излиза от ауспуха , а целия цикъл . Ама е по-забавно да се литкаш .
Другото мнение засега е просто липса на информация и екзалтирано следване на тълпата . Електромобилите някой ден може би ще станат супер , но днес единственото с което превъзхождат двг е надеждността и най-слабоумният довод
Ускорението . Всичко друго е трагично зле . И такива каквито са в момента могат да причинят на света единствено една още по-голяма катастрофа . Това не е мнение това са фактите след едно просто смятане .
Коментиран от #113
23:12 21.05.2019
112 ВАГ
23:13 21.05.2019
113 ГостЪ
До коментар #111 от "ГостЪ":
Щели да ползват старите батерии кат като банки за енергия . Също толкова ефективни ще са като старият ми пауърбанк . 10 000 mah зареждат телефона на 30% и умират . Това ще е същото като да ползваме старите си дизели за генератори . Що ли го четох това въобще . Не бил реален обявения разход на дизелите . А това , че обявеният разход на миксерите е три пъти по-нереален доволно премълчано . Особено на втората година от ползването на батерията и зимата . Смях .23:33 21.05.2019
114 Домашен майстор
23:55 21.05.2019
115 totalen
До коментар #52 от "Отвори очи":
Абе отвори си очите:Явно си от тези, които пишат но не четат. Електромобили има не от 10 а от 130 години, 1899 година е поставен световен рекорд за скорост от 100 км. в час от електромобил! Но и досега не са се наложили и има защо - темата е много дълга и за грамотни хора.
00:16 22.05.2019
116 ДедоВиЯ
00:24 22.05.2019
117 босе
00:38 22.05.2019
118 FCK Ifo Institute
01:40 22.05.2019
119 Dobrev
До коментар #109 от "Гост аус дойчланд":
Обаче за петролните разливи никой нищо не казва! Днеска ги гледах в уикипедията. Хиляди тонове петрол в океаните и моретата.02:20 22.05.2019
120 Ако баба ти беше мъжка
До коментар #16 от "Идиот":
Бирата ти пречи.04:34 22.05.2019
121 Каунь
06:06 22.05.2019
122 Бай Благой
08:27 22.05.2019
123 Бай Благой
08:28 22.05.2019
124 Сотир
До коментар #35 от "Смешници":
Ще дойде време, когато ще започнат открито да обсъждате и вредата за природата и климата от ВЕИ-тата.08:34 22.05.2019
125 некойси
Дори и да вложат в сметките производството на батериите пак няма как да бъде "по-мръсна" технологията. А производството на ел. енергия може да бъде и напълно зелено от ВЕИ, което е и правилния начин. В Норвегия 67.5% от общото количество произведена енергия е от ВЕИ, като 99% от нея е от водно-електрически централи ... значи можело!
08:41 22.05.2019
126 Бачо Киро
До коментар #37 от "Реалист":
Меркел е ясна, но въпреки това би трябвало да си наясно, че електрическите коли невярно се представят с 0 емисии. Самите те не бълват, но правенето на акумулатори замърсява доста, изхвърлянето им също и токът за зареждане не идва от слънцето. Числата едва ли някой може да ги представи реално, защото и двата лагера си имат причини за стъкмистики, но на базата на 20 години употреба не мисля, че електриките са въобще в зеленото...Коментиран от #129
08:46 22.05.2019
127 гощо
08:51 22.05.2019
128 Paxnas
08:51 22.05.2019
129 Да си поговорим за числа тогава
До коментар #126 от "Бачо Киро":
В момента 40% от електроенергията в Германия е от вятър и слънце и още толкова от въглища. Инвестициите във вятър последните години намаляват, защото има огромен излишък на електроенергия когато духа вятър, понеже инсталираната мощност вече е по-висока отколкото е понякога потреблението. Този излишък от своя страна, бута цената на тока понякога до отрицателни стойности. Вятърът обаче духа повече през нощта, а точно когато трябва най-много енергия, скоростта му намалява. Това налага използването на въглища за производството през деня. Ако се инсталират повече мощности вятърни централи, могат да поемат потреблението през деня заедно с фотоволтаиците, но през нощта ще има огромен излишък. Единственото решение е съхранение на енергия и о, чудо. най-лесният начин за съхранение на тази енергия е в акумулаторите на електромобилите, които могат да използват излишната енергия и да направят изграждането на допълнителни мощности рентабилно. С други думи няма електромобили - няма чиста енергия в Германия и вечно са абонирани за въглищата. Ако погледнем цифрите електромобилите не са проблем, а са точно решението.Коментиран от #130, #133
09:18 22.05.2019
130 Жълти жилетки
До коментар #129 от "Да си поговорим за числа тогава":
ХаХа и така докато жълтите жилетки излязат на площадите. Германците са богати и могат да понесат известен товар във финансите, но ще им дойде до гуша от субсидиите и безкрайните преференции.Коментиран от #132
10:05 22.05.2019
131 Шаран БГ
10:14 22.05.2019
132 Зелени тениски
До коментар #130 от "Жълти жилетки":
Ти май от числа не разбираш? За какво да протестират германците? Че когато цените са отрицателни им плащат за да ползват токът ли? Това не е проблем на потребителите на ток, а само на фирмите и гражданите инвестирали във ВЕИ. Ако все още не знаеш, субсидиите се свеждат до това, да изберат на търг този който ще предложи най-ниска цена за тока. Само където предложените цени вече са под пазарните и по този начин субсидии не се изплащат. Ще се изплащат само, ако цените паднат под днешните пазарни нива, което отново означава падане на цената на тока. Тези цени са значително по-ниски от цените на въглищните централи. Въглищните централи съществуват единствено, защото няма как да се осигури гаранция за произведените количество и мощност от ВЕИ. Това може да се промени единствено с наличие на повече акумулиращи мощности. В Германия цената на тока се вдига заради услугите за пренос и разпределение, не от себестойността на тока.Коментиран от #134, #138
10:40 22.05.2019
133 Антиелектрика
До коментар #129 от "Да си поговорим за числа тогава":
Абе ти как си представяш милиони електрички в големите градове да се включват постоянно в мрежата? То няма паркоместа, ти сънуваш денонощно колите да са включени в мрежа! Хайде събуди се!Коментиран от #135
10:54 22.05.2019
134 Антиелектрика
До коментар #132 от "Зелени тениски":
Поредния ти ник с поредната ти лъжа. Обикновения германец плаща най-скъпия ток! Какви отрицателни цени сънуваш за обикновените домакинства, като накрая плащат най-високите сметки за ток?Коментиран от #137
11:01 22.05.2019
135 Да не изчезват през нощта
До коментар #133 от "Антиелектрика":
След като този електромобил съществува и не се кара през нощта, значи е паркиран някъде. Или и това ще отречеш? След като паркирам някъде значи там може да има зарядна станция, която в общи линии представлява най-обикновен контакт с четец за RFID карти или дори без наличие на такъв. при всички положения тока в него може да се пуска от мобилно приложение като просто въведеш номера или сканираш кода на контакта. И най-хубавото е, че в белия свят на тези паркоместа не могат да спират автомобили с ДВГ, защото биват репатрирани и глобявани жестоко. Ето ти още един стимул за електромобилите, без да се налагат забрани. Съчетаване на полезното с приятното.Коментиран от #136
11:04 22.05.2019
136 Антиелектрика
До коментар #135 от "Да не изчезват през нощта":
Говориш пак за частен случай и пак за облагодетелстване на някой на гърба на друг. Аз говоря ако електричките станат масови как си представяш контакти на всяка кола пред 15-етажем блок? В кой свят живееш?Коментиран от #140
11:11 22.05.2019
137 Има разумно обяснение
До коментар #134 от "Антиелектрика":
Да миналата седмица и аз си мислех че не се отнася за домакинствата. Оказа се обаче, че не е така. Миналата седмица говорих с българин който живее в Германия. Каза ми, че при едно и също потребление като киловати, плаща различни сметки за ток, като разликата понякога е драстична. Опита се да ми го обясни, като да си купуваш хляб по Еконт. Дори да ти подаряват хляба, пак трябва да платиш доставката. Дори и да ти дават по лев, за да им консумираш хляба, ако доставката ти е 3лв. пак ще трябва да платиш 2 лв при получаването на хляба. Ако трябва да протестират германците, то не трябва да е за цената на тока, а за услугите по неговата доставка.Коментиран от #139, #141
11:28 22.05.2019
138 Жълти жилетки
До коментар #132 от "Зелени тениски":
ХаХа ти построй комунизма, те и в Норвегия планират да ти плащат дори като не работиш и си чешиш м______те ама само докато петролът свършел, че после трябвало да си налягат парцалите:))). ВЕИтата получили един път субсидия да ги построят, втори път за мин цена на тока боли ги че плебеят им плаща сметката. Скоро и в Германия ще се надигнат хората, една крава се дой до време, после полудява.11:29 22.05.2019
139 Жълти жилетки
До коментар #137 от "Има разумно обяснение":
ХаХа ти може ли да си толкова елементарен??? Много ясно че ще си платиш доставката щото доставчикът не получава и цент СУБСИДИЯ и трябва да храни служителите си. Производителят като ЗЕЛЕН такъв обаче взема двойна субсидия и ти предварително си го платил тока без да разбереш. В България ако спрат АЕЦ и държавната марица я карат на печалба ще ти излезе зеленото през носа.11:33 22.05.2019
140 За нашата кочина ли или за Германия
До коментар #136 от "Антиелектрика":
Ти за нашата кочинка ли говориш или за 15 етажен блок в Германия? В белите страни паркоместата са разчертани и или имаш място за паркиране или нямаш. След като има места за паркиране, значи има къде да ти сложат зарядната станция. ПО ЗАКОН ПУБЛИКУВАН В ДЪРЖАВЕН ВЕСТНИК, дори в България е така. След 2025 година, трябва на всеки паркинг който е построена още днес, да бъде изградена зарядна станция на всяко десето място, като инсталацията до него заедно с необходимата мощност, трябва да е проектирана още днес. Хайде познай дали това ще се спази в България? Въпреки че като гледам как започнаха да правят зони с всякакъв цвят, като нищо ще разграфят цяла София на паркоместа, за да лапат кинти.11:34 22.05.2019
141 Антиелектрика
До коментар #137 от "Има разумно обяснение":
Какво го грее обикновения германец, че за високата цена на тока е виновен доставчикът? Той токът в големите градове не расте по дърветата! И как изобщо ти хрумна, че в Германия ще е по-лесно да сложат няколко стотици милиона контакта по улици и предприятия, защото по твоята логика излиза, че колите трябва да имат по един контакт в къщи и в зоната на града, където човека ще работи. Това граничи с фантастика.Коментиран от #142, #145
11:50 22.05.2019
142 Не фантастика, а закон
До коментар #141 от "Антиелектрика":
Ти не разбра ли че това е влезнало като закон дори в България? Изграждаш ли паркомясто трябва да осигуриш и зарядна станция. Точка. На зарядно паркомясто, не можеш да спираш автомобил с ДВГ. ТОЧКА. Който не е съгласен да върви пеш или да не строи паркинги.Коментиран от #143, #146
12:15 22.05.2019
143 Ти сериозно ли
До коментар #142 от "Не фантастика, а закон":
Ти малоумен ли си или се правиш на такъв а??? Значи аз ще си купя паркомясто, ще го изповядам пред нотариуса и после от общината ще ме глобят че си спирам ДВГто там. Ако искам и тротонетката ще си спирам там щото си е моя собственост отворко.Коментиран от #144
12:22 22.05.2019
144 Напълно сериозен съм
До коментар #143 от "Ти сериозно ли":
И очевидно не говоря за частни паркоместа, за паркомясто със зарядна станция на обществен паркинг, обикновенна боядисано в зелено. Като си купиш паркомясто пред блока, ако искаш нищо не паркирай на него и никога не си купувай електромобил, само че по закон си длъжен да му предвидиш зарядна станция още в проекта. Ако искаш я монтирай и не си прекарвай кабел до паркоместото, но в проекта трябва да предвидиш мощност и за нея и да я включиш в проекта. Точно както никой не може да те задължи да ползваш ток у вас, на никой няма да ти издаде акт 16 ако нямаш партида за ток. При строежа на една сграда задължително трябва да има определен брой паркоместа, които да са оборудвани със зарядни колонки, като след 2030 година, на всеки 10 паркоместа трябва да има една бърза зарядна станция. Пак по закон.Коментиран от #148, #150
12:36 22.05.2019
145 Забравих да спомена
До коментар #141 от "Антиелектрика":
Германецът не го интересува за какво му е висока цената на тока. Той не ходи по стачки и не търси оправдания, а търси решения. Точно затова още преди няколко години, обявиха че е инсталиран едномилионният фамилен фотоволтаичен покрив. Милиони домакинства вече си произвеждат сами токът и дори продават излишъка. Вече десетки хиляди добавиха и батерии към системата. Просто мисленето им е различно. В България добиват от същата такава система ще бъде с 30-40% по-голям на годишна база заради географското ни положение. Ти колко познати имаш с фотоволтаичен покрив? Моите се броят на пръстите на едната ми ръка.12:41 22.05.2019
146 Антиелектрика
До коментар #142 от "Не фантастика, а закон":
Какъв закон сънуваш, като никой не е длъжен да пуска паркоместа? Ти колко паркинги в София знаеш? А колко от германците живеят в собствени жилища и колко в къщи, че ми говориш за фотоволтаици? Хайде стига лъжи.Коментиран от #154
12:57 22.05.2019
147 Бай Шиле
До коментар #40 от "Кравар":
Релефът на София не позволява нормално използуване на велосипед.Сравнението с Холандия и Дания е тъпотия.Там най високите възвишения са "легналите" полицаи.Така че Краварю,моля не ме съветвай да оставя колата.13:10 22.05.2019
148 Ти сериозно ли
До коментар #144 от "Напълно сериозен съм":
Да си купиш паркомясто пред блока???? Ти сериозно ли???? Паркоместата са под блока и сега ти трябва един кабел от таблото, което не е голяма философия.Ако говориш за общината Фндъка може и да забрани ДВГ да спират, нейно право ама бюджета като се изпразни с няколко милиона знае ли се човек по природа е алчен.
Коментиран от #149
13:29 22.05.2019
149 Напълно сериозен съм
До коментар #148 от "Ти сериозно ли":
Виждам, че акаш по теми които не разбираш, но пък си убеден в правотата си. https://www.alo.bg/5384393#highlight=%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE+%D0%BC%D1%8F%D1%81%D1%82%D0%BE+%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2+%D0%BE%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D1%81 първата попаднала ми обява със снимка на паркомястото в двора на кооперацията. Всяко едно от тези паркоместа е частно и се заключва както виждаш. омръзна ми от такива които стоят пред клетката на жирафа и викат "Е па такова животно нема " само, защото не са чували за него.17:01 22.05.2019
150 Ганьо
До коментар #144 от "Напълно сериозен съм":
Бе по закон нямат право да "променят конструкцията на автомобила" разбирай да му махат филтъра за сажди, но го правят. По закон трябва да отговарят на норми за емисии и шум, но ония сменят оригинално гърне за китайско само за да вдигат шум. Единствената оправия за пушека по улиците в България са облекчения в цената за бензина и газта. Ганьо само когато види келепира ще махне гнусната печка!Коментиран от #151
18:02 22.05.2019
151 гост
До коментар #150 от "Ганьо":
Да не говорим,че и газовите даже не са законни,но БГ.Трябва да са монтирани от оторизирани сервизи и да са регистрирани така.Ако пътуват в Европа с газово и колата се развали,никой сервиз няма да я оправи,ако нямаш документи за газовото.На запад нямаш право да вдигаш мощноста с чип,без даже да променяш конструкцията,в БГ може всичко.18:23 22.05.2019
152 за гъби съм
Коментиран от #153
18:35 22.05.2019
153 Антиелектрика
До коментар #152 от "за гъби съм":
Е, за жалост не мога да ти отвърна със същото. Доста неприятно ми е от поредния ти ник, да ти чета поредния лишен от каквато и да било конкретика неграмотно написан пост.19:04 22.05.2019
154 За теб лъжа, в реалността истина
До коментар #146 от "Антиелектрика":
„Чл. 24а. (1) От предвидените места за гариране и паркиране на ЕПС в нови сгради за обществено обслужване с повече от десет паркоместа, както и при реконструкция, обновяване, основен ремонт на съществуващи сгради за обществено обслужване най-малко едно от всеки десет паркоместа се оборудва със зарядна точка с голяма мощност (с възможност за пренос на електроенергия към електрическо превозно средство, като мощността е по-голяма от 22 kW), а останалите – с нормална мощност на точките (с възможност за пренос на електроенергия към електрическо превозно средство с мощност, по-малка от или равна на 22 kW, като се изключват устройства с мощност, по-малка от или равна на 3,7 kW).(2) Броят места за гариране и паркиране по ал. 1, които е необходимо да се оборудват със зарядни точки (колонки) за ЕПС, се закръгляват към по-голямото цяло число.
(3) За нови жилищни сгради и жилищни сгради със смесено предназначение с над десет паркоместа, както и при тяхната реконструкция, обновяване или основен ремонт със заданието за проектиране на възложителя може да се предвижда съответстващото оборудване за зареждане на ЕПС, като делът на местата за ЕПС е 10 % от местата за паркиране и гариране, дадени в колона 3 на таблица 4а към чл. 24, ал. 1.“
Коментиран от #155
19:40 22.05.2019
155 Антиелектрика
До коментар #154 от "За теб лъжа, в реалността истина":
Я се научи каква е разлика между сграда за обществено обслужване и жилищна сграда!Коментиран от #156
20:25 22.05.2019
156 Необходим брой на местата за паркиране и
До коментар #155 от "Антиелектрика":
Необходим брой на местата за паркиране и гариране№ по ред
Видове обекти
Брой на местата за паркиране и гариране
Допълнителен брой места за посетители
Дял на местата за ЕПС
Жилищни сгради и жилищни сгради със смесено предназначение:
а) жилища, апартаменти
1 бр. на жилище
-
б) ателиета за индивидуална творческа дейност
1 бр. на ателие
-
в) офиси
1 бр. на 80 – 100 кв. м РЗП
-
г) обекти за обслужващи дейности за битови услуги
1 бр. на 80 – 100 кв. м РЗП
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=5160BD09E2CAA4DC84BE2E59170F10F8?idMat=113697 Я направо си чети държавен вестник и спори с него дали при строеж на нови сгради е задължително да се осигурят и паркоместа. Тези паркоместа вървят заедно с имота и при желание могат да се закупят от собствениците му или да се препродадат, но по закон трябва да ги има към сградата.
Коментиран от #157
21:24 22.05.2019
157 Антиелектрика
До коментар #156 от "Необходим брой на местата за паркиране и":
И това как кореспондира с условието, че трябвало да има зарядна станция на всеки 10 паркоместа в МОЛ-а? Да не мислиш, че хората пасат трева и може толкова лесно да ги преметнеш с такива елементарни похвати? Много ясно в 5-та колона на таблицата си пише, че не се предвиждат места за ЕПС в жилищни сгради! Пак ли се правиш на луд?22:09 22.05.2019
158 Пак ли извъртаме въпросите
Коментиран от #160
23:51 22.05.2019
159 Нарочно
До коментар #9 от "Радо":
Като хартиените торбички, да опазим дърветата. Сега без пластмаса, да опазим природата.Коментиран от #161
00:52 23.05.2019
160 Комунизъм
До коментар #158 от "Пак ли извъртаме въпросите":
Във 21 век да говориш само за забрани, субсидии и задължителност е само признак на безсилие. Явно за 45 години не построихме комунизма, но сега вече ще успеем.Коментиран от #162
09:05 23.05.2019
161 Да така е
До коментар #159 от "Нарочно":
Значи пак хартиените торбички се правят от дърво то това е така ама знаеш ли че пластмасово то пликче се разгражда 100 год и повече и като се Разград и избива всичко около себе си и отравя въздухаИ това за Ел. Колите според мен са пълни глупости в България ще бъдат опасни ама в Германия имат всякакви начини който този пушек да го премахнат и само да излезе пара както в центъра на Берлин където горът боклуците и излиза само пара и никой не се оплаква
09:11 23.05.2019
162 Точно обратното е
До коментар #160 от "Комунизъм":
Напротив. Не става въпрос за забрани, а за права. Всеки собственик на жилище има право на паркомясто. Всеки гражданин има право на здраве и да диша чист въздух.Коментиран от #163, #167
11:42 23.05.2019
163 Комунизъм
До коментар #162 от "Точно обратното е":
Правото да си платиш за нещо което не ползваш е най-голямото правно постижение на 21 век!!!!Коментиран от #164
12:18 23.05.2019
164 Кое е това нещо
До коментар #163 от "Комунизъм":
Което го плащаш но не го ползваш, не говори с недомлъвки.Коментиран от #166
13:58 23.05.2019
165 илп
14:06 23.05.2019
166 Комунизъм
До коментар #164 от "Кое е това нещо":
Задължителното. Или си мислиш че няма да си платиш и инвеститора ще ти го даде заради хубавите ти очи??? Паркомясто минимум 6000 евро. Заявяване на доп. мощност до енергото и прокарване до паркомясто също едно 500 евро примерно. Ако е външно пък не ми се мисли.Коментиран от #168
14:07 23.05.2019
167 Антиелектрика
До коментар #162 от "Точно обратното е":
Какъв конструктивен диалог търсиш, като си цар на демагогията? Тези лозунги за чистия въздух с електрички, вече опротивяха на всички, заради лъжата и измамата! Не само горната статия го потвърждава!Коментиран от #169
15:28 23.05.2019
168 И защо реши че е задължително
До коментар #166 от "Комунизъм":
И защо реши, че е задължително всеки собственик на апартамент да си купи паркомясто? Като не ти трябва, просто не го купуваш, а ако си малко по-умен ще го купиш и ще го продадеш с надценка.16:33 23.05.2019
169 Бърз и ясен въпрос
До коментар #167 от "Антиелектрика":
Електричките изчистват ли въздуха в градовете? Изключая онези 10% , които не излизат от ауспуха, а са следствие от въртенето на гумите и от спирачките. Въпреки че не съм съгласен, ще приема че при електромобилите те са повече. Обърни внимание, че говоря за въздуха в градовете.Коментиран от #170
16:36 23.05.2019
170 Антиелектрика
До коментар #169 от "Бърз и ясен въпрос":
Да.17:20 23.05.2019
171 Къде тогава е лъжата и измамата
Коментиран от #172
17:45 23.05.2019
172 Антиелектрика
До коментар #171 от "Къде тогава е лъжата и измамата":
Измамата е там, че ако се търси поощрения само и единствено с екологична цел, то LPG-то трябваше да е първото дотирано от държавата. Само с няколко самозапалили се миксера и всичко еко в тях отива на вятъра, защото ДВГ си е проектиран да гори, а батерията ще отдели толкова токсини, колко 100 000 ДВГ-та няма да отделят!Коментиран от #173
18:10 23.05.2019
173 за гъби съм
До коментар #172 от "Антиелектрика":
LPG-то вече си е поощрено - плащаш супер ниска цена за гориво, какво повече искаш?Само че за бели държави е трудно да се наложи, защото нямат фиктивни технически прегледи и забраната за паркиране в закрити паркинги се спазва. Плюс това къде е екологичния момент в добива на шистов газ? (да и в матушката ви така го добиват, недей почва да спориш)
Коментиран от #175
18:37 23.05.2019
174 Колко да е по-чисто
LPG беше въведен на пазара като „чисто гориво“. Все още ли е чист днес, много години по пътя? LPG определено има потенциал да стане чисто гориво. Причините за по-високите емисионни показатели са следните:
Намалени емисии на въглероден оксид в сравнение с бензиновите двигатели (но не толкова ниски, колкото при дизеловите двигатели).
Няма тежки въглеводородни емисии. HC, които се отделят, са с къса въглеродна верига и с ниска озонобразуваща реактивност.
Ниски емисии на токсични замърсители на въздуха като бензен и 1,3-бутадиен.
Ниски емисии при студен старт.
Вероятно по-добра устойчивост на емисиите от тази на бензиновите двигатели. Емисиите на втечнен нефтен газ не трябва да нарастват толкова драстично с износването на двигателя и натрупването на депозити.
Нулеви загуби на изпарение и работа поради затворената горивна система.
Поради различни причини, пропан-бутанът вече не се счита за алтернативно гориво на бъдещето. Неговото място е взето от природен газ, който се конкурира с дизела и биодизела. Следователно, разработката на специализирани двигатели за втечнен нефтен газ е била малко. От друга страна, бензиновите двигатели и техните емисии се подобриха значително през последното десетилетие. В резултат на това развитие някои от използваните предимства на LPG горивото, особено ниски
Коментиран от #177
18:38 23.05.2019
175 Антиелектрика
До коментар #173 от "за гъби съм":
Матушката ни? Ти нормален ли си или просто такъв си се родил? Пък всички видяхме как експлоадира Тесла в подземен гараж в Китай и май забраната трябва да важи и за тях, но нали в света лобизъм и измами, та явно тях няма да ги забранят. И не е лошо да правиш разлика между субсидия и личен финансов избор, защото така изглеждаш доста глуповато!Коментиран от #176
18:44 23.05.2019
176 за гъби съм
До коментар #175 от "Антиелектрика":
не се прави на 2 и полвина, кажи от къде на къде да се налагат стимули за добив на шистов газ, вместо за вятърна, водна и соларна енергия? По-добре си пей за двигателя на водород - поне беше забавен :):):)Коментиран от #179, #189
18:47 23.05.2019
177 Антиелектрика
До коментар #174 от "Колко да е по-чисто":
Значи в ТЕЦ с LPG е чисто, а в автомобилите не е, така ли? Разбира се, че LPG си е въглеводород и трябва да се замени някой ден, но той не получи субсидии, а го получиха дизелите.Коментиран от #181, #184
18:50 23.05.2019
178 илп
Коментиран от #180
18:52 23.05.2019
179 Антиелектрика
До коментар #176 от "за гъби съм":
Някъде има сериозна грешка и тя май е в рецептата, с която се лекуваш. Кой изобщо ти говори за субсидии за добив на газ? Я ходи наистина за гъби, че доста мухоморки има да изядеш, докато ни отървеш от мъката си. А дали е забавен или забързан водорода, няма как да проумееш, защото не ти стига доста интелектуален капацитет!18:54 23.05.2019
180 Антиелектрика
До коментар #178 от "илп":
Ех как ми липсваше поредния ник, но със същата простотия. Този лозунг отпреди 170 години ли е?18:55 23.05.2019
181 за гъби съм
До коментар #177 от "Антиелектрика":
Спрямо дизела е 100 пъти по-добре LPG-то, но тока си е на друго ниво просто. А и както казах не може да влезеш в закрит паркинг, което в западна Европа е голям проблем - всички паркинги са такива.Добива на газ вреди на природата, горенето си е ок, като изключим co2-то.
Коментиран от #182, #183
18:58 23.05.2019
182 Антиелектрика
До коментар #181 от "за гъби съм":
Ти изобщо вникна ли какво пиша? Въпросът ми беше защо се даваха стимули за екология на дизелите преди 10 години, а за LPG не се даваха? Не карам на газ, споко - карам си на бензин. Сега пак се дават субсидии за електричките, но пак не се отчитат фактори като леснозапалимост и опасност от безпричинно взривяване. Хайде сега се опитай да направиш паралел и се опитай да поразсъждаваш дали е правилно да се дават държавни пари за едни, а за други не!Коментиран от #186
19:04 23.05.2019
183 Антиелектрика
До коментар #181 от "за гъби съм":
А, забравих да ти кажа, че добивът на газ, не LPG, се случва постоянно само при гниенето, така, че не знам какво ще вреди на природата, след като той може да се втечнява и да се затвори кръга?!19:06 23.05.2019
184 Колко да е по-чисто
До коментар #177 от "Антиелектрика":
Досега не съм чул за ТЕЦ на LPG? Чувал съм за такива на природен газ, който дори при автомобилните двигатели гори по-чисто, а в газова турбина още повече. Ако с ток от такава турбина се зареди електромобил, ефективността ще се повиши с 70% и съответно екологичността също в сравнение с горенето му в автомобили с ДВГ.Коментиран от #187
19:13 23.05.2019
185 коко
19:14 23.05.2019
186 Ти въобще прочетете ли?
До коментар #182 от "Антиелектрика":
Надали! Пише черно на бяло защо са събсидирали дизела вместо пропан-бутана. Цитирам: "Намалени емисии на въглероден оксид в сравнение с бензиновите двигатели (НО НЕ ТОЛКОВА НИСКИ, КОЛКОТО ПРИ ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ).Коментиран от #188
19:17 23.05.2019
187 Антиелектрика
До коментар #184 от "Колко да е по-чисто":
Грешката е моя, природен газ разбира се. LPG е първата масова система за газ в ДВГ и е станала като нарицателно. Много добре ме разбра какво имах предвид. А това с КПД-ти го забрави, защото за екологията ти обясних, че едно избухване и изгаряна на 1 тон литиево-йонна батерия, ще отдели в атмосферата милиони пъти по-токсични вещества от ДВГ.Коментиран от #191
19:20 23.05.2019
188 Антиелектрика
До коментар #186 от "Ти въобще прочетете ли?":
Май ти не прочете какво имах предвид?! Сам се убеди, че СО2 не е най-лошото нещо в света, но никой не пита хората за какво да се дават субсидиите. След като са давали субсидии само на база СО2 и на LPG нивата са били също ниски, защо избирателно са дали само на дизелите? А кой ще връща сега тези субсидии след като дизелите са дискредитирани като екологични? А кой ще връща субсидиите ако се окаже, че електриките са също вредни? Това е проблема със субсидиите - дават се по политически и икономически причини, не и по научни!19:25 23.05.2019
189 LPG
До коментар #176 от "за гъби съм":
Абе има ли в България чак толкова тъпи хора да не правят разлика между Метан и Пропан-Бутан????? Явно има и ти си един от тях?!?!?Коментиран от #195
19:45 23.05.2019
190 Ти въобще прочетете ли?
Коментиран от #192
22:52 23.05.2019
191 К'во направи ти?
До коментар #187 от "Антиелектрика":
"защото за екологията ти обясних, че едно избухване и изгаряна на 1 тон литиево-йонна батерия, ще отдели в атмосферата милиони пъти по-токсични вещества от ДВГ." То не било милионо, а било милиарди и не било пъти, а било човека умрели от отравяне от супер свръх гига токсичните батерии. Ако приемем, че полезния живот на една батерия е "само" 500 000км, то тя спестява изгарянето на 50 тона гориво. Как смяташ, горенето на максимум 50 кг батерии (защото повечето от теглото до 500кг е метал и антифриз, а батериите никога не изгарят напълно) ли ще отдели повече вредни вещества или 50 000л бензин или нафта? Дори това не е реално сравнение, защото не всяка батерия се пали и литрите стават милиони. От 14 милиарда изминати километра, само 14 Тесли са се запалили. Знаеш ли колко милиона тона замърсявания са спестили?Коментиран от #193
23:10 23.05.2019
192 Антиелектрика
До коментар #190 от "Ти въобще прочетете ли?":
Пак да те питам - сега ти ли ще върнеш субсидиите за дизелите или да пием по една студена вода, след като това се оказа измама?23:13 23.05.2019
193 Антиелектрика
До коментар #191 от "К'во направи ти?":
Наистина ли смяташ, че е едно и също да се отделя силно токсичния флуорен газ POF3 при горенето на батерията и СО2 при горенето на бензина? Ами то какво ти пречи да изпиеш 1 мл арсен, след като си спестил няколко тона СО2 с миксера си? Да ти имам наглостта!Коментиран от #194, #200
23:29 23.05.2019
194 Нали щяхме да спазваме добър тон
До коментар #193 от "Антиелектрика":
Пропускаш много важен факт. Дори да приемем, че батериите са адски токсични, са изгорели 14 автомобила за няколко години в 14 точки на света за по час. За колко натровени, на които дори само лошо им е станало си чул? От друга страна, милиони автомобили тровят въздуха само в София 24 часа в денонощието 365 дни в годината. На година измират милиони само заради мръсния въздух в големите градове. Дори и база за сравнение няма. При горенето на повечето пластмаси, се отделя много по-задушлив и отровен газ. От личен опит ти го казвам. Дишал съм пушек от горяща литиево-йонна батерия. Горенето на есенни листа отделя много по-задушлив пушек. Вероятно е и по-токсичен.Коментиран от #198
23:58 23.05.2019
195 за гъби съм
До коментар #189 от "LPG":
като цяло ми харесва идеята за каране на всякаква газ заради ниските вредни емисии, но до сега не съм си слагал такова нещо в колите, аз съм фен на бензин. знам че LPG e пропан бутан, не знам кой изобщо говори за метан като алтернатива на дизела. няма от къде да се добие толкова метан че да стигне за всички коли.Коментиран от #196
11:01 24.05.2019
196 LPG
До коментар #195 от "за гъби съм":
Ти говориш за шистов газ, които е?????Коментиран от #197
11:07 24.05.2019
197 за гъби съм
До коментар #196 от "LPG":
"Огромните размествания в енергийния сектор, които предизвиква добивът на шистов газ в САЩ, превърнаха бързо страната от нетен вносител в голям износител на пропан-бутан, разказва Reuters. Страната се превръща в основен доставчик на този газ за отопление, готвене и транспорт в цяла Латинска Америка."така пише по новините, не съм експерт някакъв. сега като се зачетох може и да не е много вярно.
12:34 24.05.2019
198 Антиелектрика
До коментар #194 от "Нали щяхме да спазваме добър тон":
А ти точно за колко хора конкретно си прочел, че причина за смъртта им е СО2? Като ще си говорим врели-некипели, можеш ли да предречеш колко електромобила ще се самозапалят ако само в София има 1 млн. от тях? За това ти казвам, че мантрата с екологията е смешна пропаганда.12:41 24.05.2019
199 Този коментар е премахнат от модератор.
200 Dobrev
До коментар #193 от "Антиелектрика":
Когато на горенето на батерии се даде гласност и стане проблем, тогава ще открият и решение.Коментиран от #202
22:45 24.05.2019
201 гост
До коментар #199 от "filo":
Електрическия автомобил,няма ДВГ и скоростна кутия,не го ли знаеше това?Но при смятането,взимат само това което колата изгори,без да взимат никакви други замърсители,като от изпомпване на нефт,пренасяне,рафиниране и т.н..Само изгорелите газове.За това тази статистика не е вярна.Коментиран от #203
22:50 24.05.2019
202 Антиелектрика
До коментар #200 от "Dobrev":
Викаш ще разчитаме някой някъде да измисли нещо, както измислиха решение с пречистването на дизела ли? Да ти имам доводите.Коментиран от #206
23:19 24.05.2019
203 Антиелектрика
До коментар #201 от "гост":
Що, за батерията не се ли копаят редки метали, не се ли рафинират и не се ли транспортират. Иначе си тръгнал да даваш акъл на учените дали статистиките им били верни - браво!Коментиран от #204, #208
23:21 24.05.2019
204 гост
До коментар #203 от "Антиелектрика":
Ти не четеш ли,че батерията ти я смятат колко замърсява и колата и сравняват с това което ДВГ-то изгори без да смятат производството,нито на нефт нито на кола!Коментиран от #205
23:45 24.05.2019
205 Антиелектрика
До коментар #204 от "гост":
А ти не четеш ли, че електричеството се добива също от ТЕЦ-ове?Коментиран от #207
23:52 24.05.2019
206 Dobrev
До коментар #202 от "Антиелектрика":
Ако не ти харесва, отивай да стачкуваш някъде или пусни петиция.Коментиран от #211
02:06 25.05.2019
207 Тецо
До коментар #205 от "Антиелектрика":
За тец-овете прочетохме за батериите прочетохме, но нищо не прочетохме за нефта нали това ти говорим? А само за рафинирането на един литър гориво се изразходват 2 киловатчаса енергия. Тя откъде идва според тебе и колко замърсява? С този литър, ДВГ в най-добрия случай ще измине 20 километра, а с електроенергията за рафинирането му, един електромобил може да измине 15 километра. Това залегнало ли е в сравнението според тебе? Очаквам сериозен отговор, а не заяждане и смяна на темата.09:19 25.05.2019
208 Фактология
До коментар #203 от "Антиелектрика":
Масовото добиване на литий не става с копане с изпомпване, рафинирането става чрез изпарение от слънцето, за да останат само солите, както се добива морската сол. Ако си чел изследването, дори тази енергия за изпарение се смята, а после се слага в кюпа с микса в ГЕРМАНИЯ. Как така смятат всичко през микса в Германия, като там нито се добиват материали за батериите нито пък е произведена дори една батерия за електромобил? Дори при производство на батреии в Германия, могат да ги задължат производителите да произвеждат 100% или дори 200% ВЕИ енергия за производството на батериите, за да има положителен резултат за природата.Коментиран от #212
09:29 25.05.2019
209 Немски учени или ЕЕА, изберете сами
Вече сега, през целия си жизнен цикъл, един типичен електромобил в Европа произвежда по-малко парникови газове и замърсители на въздуха в сравнение с бензиновия или дизелов еквивалент. Емисиите обикновено са по-високи в производствената фаза на електрическите автомобили, но те са повече от компенсирани от по-ниските емисии в етапа на използване с течение на времето.
Докладът потвърждава, че емисиите на парникови газове от електрически превозни средства, с настоящия енергиен микс на ЕС и през целия жизнен цикъл на превозното средство, са с около 17-30% по-ниски от емисиите на бензинови и дизелови автомобили. Въпреки това, тъй като се прогнозира, че въглеродната интензивност на енергийния микс на ЕС ще намалее, емисиите от жизнения цикъл на типично електрическо превозно средство могат да бъдат намалени с поне 73% до 2050 г.
За местното качество на въздуха, електрическите превозни средства също предлагат ясни ползи, главно поради нулевите емисии на отработени газове на ниво улица. Въпреки това дори електрическите превозни средства отделят частици от пътя, износването на гумите и счупването, припомня докладът. Преминаването към електрически превозни средства би
09:41 25.05.2019
210 Немски учени или ЕЕА, изберете сами
https://www.eea.europa.eu/highlights/eea-report-confirms-electric-cars
Електрическите автомобили с батерии отделят по-малко парникови газове и замърсители на въздуха през целия си жизнен цикъл в сравнение с бензиновите и дизеловите автомобили, според доклад на Европейската агенция за околна среда (EEA), публикуван днес. Насърчаването на енергията от възобновяеми източници и кръговата икономика - включително съвместното използване на превозни средства и дизайна на продуктите, които подкрепят повторната употреба и рециклирането - ще спомогне за максимално увеличаване на ползите от преминаването към електрически превозни средства.
09:46 25.05.2019
211 Антиелектрика
До коментар #206 от "Dobrev":
Ъъъ, за кое да не ми харесва? Нещо не мога да ти схвана мисълта.09:48 25.05.2019
212 Антиелектрика
До коментар #208 от "Фактология":
Също както ти не можа да кажеш колко електромобила ще се самозапалят отделяйки тонове токсични флуорни газове, нали?09:50 25.05.2019
213 илп
Коментиран от #215
11:25 25.05.2019
214 илп
Коментиран от #216
11:28 25.05.2019
215 Антиелектрика
До коментар #213 от "илп":
Чудя се дали си нагъл лъжец или си просто обикновен невежа? https://www.semanticscholar.org/paper/Toxic-fluoride-gas-emissions-from-lithium-ion-fires-Larsson-Andersson/bcd321650c10fb53d6f3e95d2e3a42f1e95ebd2f При резултатите се забелязват нива до 200 gr/Wh флуороводород и до 22 gr/Wh фосфорил трихлуорид. Дори в сайта на Тесла пише, че газовете на горяща батерия са токсични и силно отровни, само тук заслепените електрофили твърдят, че тези газове са безвредни. Ето за това мразя да се занимавам със зомбирани болни мозъци!12:19 25.05.2019
216 Антиелектрика
До коментар #214 от "илп":
Пък аз в допълнение да ти кажа, че литиево-йонна батерия не означава само литий и твоите разсъждения са супер нелепи. Електролитът в такива батерии е съставен основно от флуор и фосфор. А те са силно отровни газове и това го знае всеки учил в средно учебно заведение, в каквото може би не си бил. Та от една 100 kW батерия ще се отделят до 2 ТОНА POF3 и 10 пъти повече HF. На фона на тези изследвания, твоето мнение е достойно единствено за присмех и подигравки!12:29 25.05.2019